Verkeer in en rond Delft

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg

Verkeer in en rond Delft

Bericht door boe! » za 27 feb 2021, 8:29

jelger schreef: wo 15 jul 2020, 16:50 Twee dagen geleden een reeks foto's genomen van de heringerichte Reinier de Graafweg in Delft nu alles geasfalteerd en belijnd is.
VRI's werken nog niet. Opheffen van de papieren bussluis op de gemeentegrens en dus de openstelling route naar A4 zal pas medio oktober plaatsvinden. Er moeten nog geluidsschermen bij de school komen. :facepalm:
De oplevering heeft uiteindelijk nog wat vertraging opgelopen, maar op 1 februari 2021 is de nieuwe verbinding tussen het Reinier de Graaf Ziekenhuis en de A4 geopend voor het verkeer. Ik ben voor de gelegenheid eens dwars door Delft heen gereden vanaf het geel-blauwe woonwarenhuis aan de oostkant van de stad naar de A4 aan de westkant via o.a. de nieuwe Sebastiaansbrug, de heringerichte spoorzone boven de spoortunnel, de gereconstrueerde Reinier de Graafweg en de nieuwe verbinding met de Zuidhoornseweg.

Link

jelger
expressweg

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door jelger » za 27 feb 2021, 9:40

^^
Ja, het glazen geluidsscherm plaatsen bij de school aan westeinde van de Reinier de graafweg kostte blijkbaar meer tijd. Waarom dat een obstakel moest zijn in het openen van het wegverkeer door de oude bussluis ontgaat mij. Maar goed, het is eindelijk zo ver. De route over Den Hoorn was best vervelend (smal) en met een onoverzichtelijke kruising

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 05 mar 2021, 21:41

Gerelateerd aan lokale (of regionale) wegen / infra, ik hoor graag of er behoeftes, wensen of ideeën ten aanzien van wegen of ov in en direct rond Delft. Wat kan beter wat moet anders wat is slecht en wat is nodig.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 05 mar 2021, 21:49

^^ Je bent je aan het warmlopen voor de verkiezingen volgend jaar? :lol:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 05 mar 2021, 22:04

boe! schreef: za 27 feb 2021, 8:29op 1 februari 2021 is de nieuwe verbinding tussen het Reinier de Graaf Ziekenhuis en de A4 geopend voor het verkeer.
Op de afrit van de A4 zijn ook serviceborden met [H] Reinier de Graaf toegevoegd.
SPOILER: TOON

Afbeelding
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 05 mar 2021, 22:07

Wouter N14 schreef: vr 05 mar 2021, 21:49 ^^ Je bent je aan het warmlopen voor de verkiezingen volgend jaar? :lol:
Ik ga er vanuit dat hier verstand is over en inzicht in wegen en behoeftes. :)<>:

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 05 mar 2021, 22:08

jelger schreef: za 27 feb 2021, 9:40 ^^
Ja, het glazen geluidsscherm plaatsen bij de school aan westeinde van de Reinier de graafweg kostte blijkbaar meer tijd. Waarom dat een obstakel moest zijn in het openen van het wegverkeer door de oude bussluis ontgaat mij. Maar goed, het is eindelijk zo ver. De route over Den Hoorn was best vervelend (smal) en met een onoverzichtelijke kruising
Zo'n enorm glazen scherm vanwege geluidsoverlast bij een school die naast een, in de Randstedelijke context gezien, normale doorgaande weg staat is enorm overdreven.
Een andere school in Delft staat naast de Provincialeweg (tegenwoordig Beatrixlaan). Moet daar ook niet een glazen wand van drie meter hoog geplaatst worden?

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 05 mar 2021, 22:10

jelger schreef: vr 05 mar 2021, 22:07 Ik ga er vanuit dat hier verstand is over en inzicht in wegen en behoeftes. :)<>:
Laat ik dan aftrappen: voltooiing van de oorspronkelijke SW15 en de hele Kruithuisweg ongelijkvloers 100 :woop:

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 05 mar 2021, 22:11

^^
Dat zal de doorstroming bevorderen. Verhoogd of het kruisende verkeer verlaagd?
Willem schreef: vr 05 mar 2021, 22:08 Zo'n enorm glazen scherm vanwege geluidsoverlast bij een school die naast een, in de Randstedelijke context gezien, normale doorgaande weg staat is enorm overdreven.
Een andere school in Delft staat naast de Provincialeweg (tegenwoordig Beatrixlaan). Moet daar ook niet een glazen wand van drie meter hoog geplaatst worden?
Goede vraag. Ik vond het ook behoorlijk overdreven. Ik dacht eerst dat dat lage geluidswalletje bedoeld werd (in de aankondiging) maar toen er allemaal palen de grond in geboord worden viel het kwartje pas. :nuts:

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 05 mar 2021, 22:27

^^ Iedere keer als ik er langs liep heb ik overwogen om er een foto van te maken en op dit forum te plaatsen als voorbeeld hoe dingen kunnen doorschieten.
Uiteindelijk heb ik dat toch niet gedaan.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » vr 05 mar 2021, 22:47

Ik zou graag vrijliggende fietspaden op de Vrijenbanselaan willen zien. De weg heeft 2x2 rijstroken met fietsstroken, maar als fietsers linksaf willen moeten ze zich mengen met het autoverkeer: https://goo.gl/maps/aSyMRx9fkqBs91H79. Ook de Rijneveldbrug voelt zeer onveilig, door de railing kunnen fietsers als een vrachtwagen iets te veel naar rechts komt nergens heen: https://goo.gl/maps/xBBn8m4padbPGDYn8. Het is nu voor fietsers een missing link tussen de hoogwaardige fietsinfrastructuur van de spoorzone en die van Ypenburg en Hoornwijck.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 05 mar 2021, 22:52

^^ Die vier rijstroken zijn volgens mij ook helemaal niet nodig op die brug. Kan misschien handig zijn als bufferruimte, maar hoe vaak gaat die brug open?

jelger
expressweg

Bericht door jelger » vr 05 mar 2021, 23:32

Willem schreef: vr 05 mar 2021, 22:27 ^^ Iedere keer als ik er langs liep heb ik overwogen om er een foto van te maken en op dit forum te plaatsen als voorbeeld hoe dingen kunnen doorschieten. Uiteindelijk heb ik dat toch niet gedaan.
Doe ik het wel voor je. :lol:
In de spoiler voor de gemoedsrust van de willekeurige passant. En voor de goede kijker: ook het gebouw er links naast, onderdeel van dezelfde combinatieschool.

Afbeelding
verfmeer95 schreef: vr 05 mar 2021, 22:47 Ik zou graag vrijliggende fietspaden op de Vrijenbanselaan willen zien. De weg heeft 2x2 rijstroken met fietsstroken, maar als fietsers linksaf willen moeten ze zich mengen met het autoverkeer: https://goo.gl/maps/aSyMRx9fkqBs91H79. Ook de Rijneveldbrug voelt zeer onveilig, door de railing kunnen fietsers als een vrachtwagen iets te veel naar rechts komt nergens heen: https://goo.gl/maps/xBBn8m4padbPGDYn8. Het is nu voor fietsers een missing link tussen de hoogwaardige fietsinfrastructuur van de spoorzone en die van Ypenburg en Hoornwijck.
Goede punten. En inderdaad, die 2x2 op de brug lijken me niet perse nodig. Maar dat is meer op basis van eigen waarneming en gevoel dan gestoeld op meetwaardes etc.

Wouter N14
Moderator

Re: Verkeer in en rond Delft

Bericht door Wouter N14 » za 06 mar 2021, 10:33

^^ De hele Vrijenbanselaan ademt nog de jaren 70 met die enorme asfaltvlaktes. Maar geen idee hoeveel capaciteit daar nu echt nodig is.

Hoe zit het eigenlijk met de ontwikkeling van station Delft Zuid Campus? Ik heb een jaar of tien terug in projectgroepjes gezeten voor de herontwikkeling maar volgens mij is er nog niet veel gebeurd?

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » za 06 mar 2021, 12:40

^^ Delft-Campus wordt as we speak verbouwd vanwege de aanleg van twee extra sporen tussen Rijswijk en Delft-Campus.

jelger
expressweg

Bericht door jelger » za 06 mar 2021, 12:44

Ik moest toch een rondje fietsen voor verschillende dingen, dus heb het ommetje maar even gemaakt.

Afbeelding

De eerste zonnepanelen liggen er ook al op geloof ik. Verder nog een hoop werk, maar de contouren zijn dus al zichtbaar.

Afbeelding
Is ook wel nodig want het volgende grote bouwproject gaat ook de komende jaren beginnen, hiernaast, langs de Schieoevers, op o.a. het kabelfabriek terrein.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » za 06 mar 2021, 12:59

Ah, leuk om te zien! :top: