** sorry, maar de titel komt het dichtsbij de inhoud die ik kwijt wilde.. en een nieuw draadje starten ervoor..

**
LennyKravitz schreef: ↑za 13 mar 2021, 20:10
(..)
Weet niet of Falkplan ergens een jaartal van uitgave op de kaart verstopt heeft
(..)
Ja, dat vroeg ik mij vanmiddag ook af. Waarom er geen jaartal bij een papieren wegenkaart is gedrukt. Er wordt wel
druk nummer zoveel gezet in de colofon maar wat heb je daar nu aan als er geen jaartal bij staat? Alsof ik jaren later bij het naar buiten halen van de wegenkaart uit de deurkaart..nog weet in welk jaar ik die betreffende druk gekocht heb..
Ik was het kijken op Google Maps zat .. maar ik wilde, nu ik redelijk in de buurt ben, toch weleens met eigen ogen zien waar al mijn data van maps in de werkelijkheid beland aan de Eemshaven. (valt eigenlijk wel tegen, qua grootte daar, vind ik).
Dus, in de auto ligt een NL wegenkaart, 6e druk, van Falkplan. Er staat al een websitedomeinadres op,
www.falkplan.nl. Moderne tijd dus.
Er lag ook een Grote Wegenkaart in de deurkaart.. Nauwkeuriger, een 29e druk.. welke uit de tijd Wegener-Falkplan komt.. Is dus, aannemelijk, een stukje ouder.
Enfin, voor de route (op hoofdlijnen) maakte het niet uit.. de N nummers waren gelijk aan de kaart als op maps.
Vreemd vind ik het wel, geen jaartal benoemen. Staat in boeken toch ook?