[GB] Bewegwijzering Groot-Brittannië

Moderator: Moderatoren

Ik vind de snelwegbewegwijzering...

Harstikke duidelijk, niks aan veranderen.
6
8%
Matig, het lettertype en plaatsing van doelen is duidelijk alleen de richting niet.
5
7%
Matig, het lettertype is duidelijk, maar de plaatsing van de doelen is verwarrend.
24
32%
Slecht
39
53%

Totaal aantal stemmen: 74

Wouter N14
Moderator

Re: [GB] Bewegwijzering Groot-Brittannië

Bericht door Wouter N14 » do 29 dec 2022, 14:29

^^ Misschien het Amerikaanse Xing overnemen ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » do 29 dec 2022, 14:31

^^ Gewoon Dover bewegwijzeren. Of Channel Tnl.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 29 dec 2022, 14:41

Pino schreef: do 29 dec 2022, 14:23 Dat eerste bord is sowieso raar, met het reguliere lettertype voor M25 (zou het vergrote Motorway-lettertype moeten zijn). Maar op deze manier past het nog wel mooi op één regel, de verwijzing naar deze oververbinding. Zoals te zien was op het correcte bord, heb je voor Dartford Crossing twee regels nodig. En de afkorting Dartford Cr is volgens mij niet echt gangbaar?
Een aansluiting verderop staat Dartford Tunnel voluit geschreven: https://www.google.com/maps/@51.6862674 ... 384!8i8192

Daarna staat wel Dartford Crossing: https://www.google.com/maps/@51.6813806 ... 384!8i8192

En daarna weer Dartford Tnl.: https://www.google.com/maps/@51.6832793 ... 384!8i8192
Pino schreef: do 29 dec 2022, 14:31 ^^ Gewoon Dover bewegwijzeren. Of Channel Tnl.
Channel Tunnel is inderdaad een doel op de A20/M20 en M26. Maar de Dartford Crossing is natuurlijk wel een belangrijk herkenningspunt. Lang niet al het verkeer dat de Dartford Crossing passeert is op weg naar Dover, het kan ook naar de oostkant de Londense agglomeratie zijn, of naar de zuidkust rond Brighton/Eastbourne/Hastings, doelen voor de A21, A22 en M23. Voor verkeer op de ring is de Dartford Crossing, als beste plek aan de oostkant van Londen om de Theems te passeren, een beter referentiepunt dan Dover.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » do 29 dec 2022, 16:06

^^ Het zal een kwestie van smaak zijn, maar bij deze borden (omgeving Potters Bar, recht ten noorden van Central London) ben ik toch wel geneigd te zeggen dat de richting Dover/Kent de voornaamste uitvalsweg is voor verkeer dat aan de zuidkant van de Thames terecht komt. De andere uitvalswegen naar het zuiden die je noemt zijn van wat minder belang en kunnen ook later wel eens een keer worden vermeld - het verkeer heeft in de tussentijd de ring-vermelding "London Orbital" om op te navigeren. Dat geldt ergens ook wel voor geleiding naar doelen binnen de ring. Daarvoor pakt men dan herkenbare punten aan de ring zelf, in plaats van Londonse doelen, waarvan Heathrow, Gatwick en Dartford Crossing de belangrijkste zijn en waar dan minder belangrijke als Brentwood, Watford en Croydon naast staan. Ik snap de herkenningsfunctie, maar ik zou het zelf compleet anders hebben gedaan. Er was tenminste een mooi herkenpunt aan de oostkant denkbaar geweest dat wél mooi op één regel past - Dartford zelf bijvoorbeeld ;)