[EU] Langste route zonder af te slaan

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

[EU] Langste route zonder af te slaan

Bericht door ManuelNeuerFan1 » ma 05 apr 2021, 13:12

Hey guys

Geïnspireerd door de veelheid aan TOTSO's in het Duitse snelwegennet, ben ik op zoek gegaan naar de langste route die je kunt rijden zonder af te slaan.

U kunt zonder afslaan van München naar Berlijn rijden.
Rijd je echter eigenlijk alleen maar rechtdoor, dan maak je een omweg via Oberhausen (in de praktijk natuurlijk volkomen zinloos):

* A9 vanuit München
* Autobahnkreuz Nürnberg: -> A3 richting Frankfurt
* Ga rechtdoor op de A3 naar Oberhausen
* Autobahnkreuz Oberhausen: -> A2 richting Berlijn
* Rij de A2 volledig door tot aan de driehoek van de snelweg Werder
* -> A10 - Ring van de snelweg Berlijn

De route is 1115 km lang, wat aanzienlijk langer is dan de directe route (via de A9, waar je twee keer moet afslaan): 529 km.

Dat bracht mij op het idee om de langste route van Europa te zoeken waarbij je alleen rechtdoor rijdt tot het niet meer kan.

De hierboven genoemde route kan bijvoorbeeld worden verlengd zodat u zonder afslaan van Graz naar Rostock kunt rijden. U neemt echter dezelfde omslachtige omweg via Oberhausen en rijdt bijna volledig rond Berlijn (A10 tegen de klok in) voordat u in Rostock komt via nog twee TOTSO's naar de A24 en A19.

Als u de afrit van de A9 bij Graz beschouwt als een afrit naar links, is deze rechte lijn zelfs terug te voeren naar Ljubljana; Met "rechtdoor rijden" op de snelweg bedoel ik me echter te oriënteren op de linker doorlopende rijstrook.

Edit: Een andere mogelijkheid is de route van Praag naar Hamburg:

D5 - A6 - A67 - A5 - A7 - A1 - A255

De route voert via Frankfurt, bevat veel TOTSO's en is 1060 km lang. De kortste route is 650 km.

Het werkt echter niet in de tegenovergestelde richting, aangezien de doorlopende rijstrook bij het knooppunt Weinsberg naar de A81 leidt. (Dit is een probleem met veel van dergelijke routes; ze werken alleen in één richting en de ononderbroken rijstrook leidt naar een andere in de tegenovergestelde richting.)

Wie kent andere lange afstanden die je kunt rijden zonder te draaien (misschien zelfs een langere)? Is er zo'n lange, rechte route die door de Benelux-landen loopt?

Vriendelijke groeten
ManuelNeuerFan1

(P.S. Excuses voor mijn slechte Nederlands, ik kom uit Duitsland. En ik ben nieuw op dit forum; dus als de thread hier ongepast is, kan een moderator deze naar een geschikte plaats verplaatsen.
De routes hoeven niet alleen snelwegen te zijn, als je maar rechtdoor rijdt. Rotondes zijn echter verboden, aangezien u moet afslaan bij het verlaten van de rotonde.)
Laatst gewijzigd door ManuelNeuerFan1 op ma 05 apr 2021, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: [EU] Langste route zonder af te slaan

Bericht door waldo79 » ma 05 apr 2021, 13:26

Welkom. Leuke reactie om mee te beginnen.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » ma 05 apr 2021, 13:41

Oslo-München kan zonder af te slaan. In Scandinavië volg je de gebruikelijke route Fv150-E6-E20-E45. In Duitsland gaat de route verder via Frankfurt, Heilbronn en Stutgart over de A7-A5-A67-A6-A81-A8. Deze route is 1980 km lang.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » ma 05 apr 2021, 13:47

Als je in Emmen start op de rotonde Weerdingerstraat-Hoofdstraat, en je rijdt dan richting het westen, dan kom je als je almaar rechtdoor of op ongelijkvloerse wegen de linker rijstrook voor rechtdoor aanhoudt uit op de N381, N31, A7, A8, A10-noord, A10-oost, A10-zuid, A4, A15, A16, E19 (B), E17, A22 (F), N356, A1, en kom je uiteindelijk terecht op de Boulevard Périphérique in Parijs :woop:

edit: foutje. bij KP Zaandam rij je Zaandam binnen als je rechtdoor gaat.
Maar het kan wel vanaf KP Azelo, via A1, A10-noord, en A5 naar de A4.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

MaartenE
verkeersader

Bericht door MaartenE » ma 05 apr 2021, 15:55

Ik voel een Tesla Autopilot uitdaging aankomen.
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » ma 05 apr 2021, 16:03

Ook zonder die Tesla heb ik met mijn benzineauto zin om zeg maar naar Portugal ofzo te rijden. Los van corona uiteraard.

Dit is niet voor niets het wegenforum. ;)

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 05 apr 2021, 17:25

Van wat ik lees maak ik op dat je met rechtdoor bedoeld dat je niet naar rechts uitvoegt / afslaat en dus altijd de richting van de meest linkse rijstrook volgt?

In dat geval zag ik net wat:

Vanuit Parijs kun je als je de A10 volgt naar Bordeaux, dan via de A630 en N230 om Bordeaux heen de 10 weer terug pakken naar Parijs waar je via de A126 op de A6 uitkomt, bij Lyon door de stad kom je dan op de A7 uit, bij Coudoux vervolgens op de A8, dan Italië in waar je bij Genua afbuigt naar de A26 om zo via Milaan op de A4 uit te komen, die bij Palmanova afbuigt de A23 op, om dan via de A2 langs Klagenfurt om bij Wenen via de A23 op de S1 uit te komen, waarna je bij Knoten Korneuburg-West op de A22 uitkomt langs de Donau, om bij Knoten Kaisermühlen de route nog eens te kruisen en via de Raffineriestraße en Finsterbuschstraße uiteindelijk kort voor de Gerhard Weber Wehrbrücke niet verder te mogen.

Nog een andere: Van de grens bij Krakovets de A4 nemen, ga je rechtdoor door Polen (deze richting geen TOTSO bij Krakow) om via het Kirchheimer Dreieck en Hattenbacher Dreieck op de A5 uit te komen, om via de A67 en A6 via Kreuz Walldorf op de A6 uit te komen, om dan uiteindelijk via de D5 in Praag uit te komen.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op ma 05 apr 2021, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Km357
2x2 autosnelweg

Bericht door Km357 » ma 05 apr 2021, 17:32

^^ :klappen: Da's een mooie stukje rijden. Hoe je dat op één tank doet - niet afslaan om te tanken - lijkt me ook nog een leuke challenge.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 05 apr 2021, 17:35

^^ Ik denk dat je dan een tankauto met slang moet regelen en onder het rijden moet tanken. Beetje een snelweg variant van F16's die bij een KDC-10 brandstof komen halen.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » ma 05 apr 2021, 17:54

duikgek89 schreef: ma 05 apr 2021, 17:25 Van wat ik lees maak ik op dat je met rechtdoor bedoeld dat je niet naar rechts uitvoegt / afslaat en dus altijd de richting van de meest linkse rijstrook volgt?

In dat geval zag ik net wat:

Vanuit Parijs kun je als je de A10 volgt naar Bordeaux, dan via de A630 en N230 om Bordeaux heen de 10 weer terug pakken naar Parijs waar je via de A126 op de A6 uitkomt, bij Lyon door de stad kom je dan op de A7 uit, bij Coudoux vervolgens op de A8, dan Italië in waar je bij Genua afbuigt naar de A26 om zo via Milaan op de A4 uit te komen, die bij Palmanova afbuigt de A23 op, om dan via de A2 langs Klagenfurt om bij Wenen via de A23 op de S1 uit te komen, waarna je bij Knoten Korneuburg-West op de A22 uitkomt langs de Donau, om bij Knoten Kaisermühlen de route nog eens te kruisen en via de Raffineriestraße en Finsterbuschstraße uiteindelijk kort voor de Gerhard Weber Wehrbrücke niet verder te mogen.
Je kan deze route nog langer maken door niet in Parijs, maar in Béziers te beginnen. Start bij het begin van de A75 richting het noorden, die bij Clermont-Ferrand vloeiend overgaat in de A71. Bij Orléans ga je dan de A10 richting Bordeaux op. Is toch weer 619 km extra.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » ma 05 apr 2021, 18:09

duikgek89 schreef: ma 05 apr 2021, 17:25 Vanuit Parijs kun je als je de A10 volgt naar Bordeaux, dan via de A630 en N230 om Bordeaux heen de 10 weer terug pakken naar Parijs waar je via de A126 op de A6 uitkomt, bij Lyon door de stad kom je dan op de A7 uit, bij Coudoux vervolgens op de A8, dan Italië in waar je bij Genua afbuigt naar de A26 om zo via Milaan op de A4 uit te komen, die bij Palmanova afbuigt de A23 op, om dan via de A2 langs Klagenfurt om bij Wenen via de A23 op de S1 uit te komen, waarna je bij Knoten Korneuburg-West op de A22 uitkomt langs de Donau, om bij Knoten Kaisermühlen de route nog eens te kruisen en via de Raffineriestraße en Finsterbuschstraße uiteindelijk kort voor de Gerhard Weber Wehrbrücke niet verder te mogen.
Deze geeft maar mooi de definitiekwesties aan, vooral wanneer je je een beetje bevindt op de rand van de linkerafritten. Naar mijn gevoel ga je bij Milaan vanaf de A8 rechtstreeks de stad in. Maar als je zegt “meest linkse rijstrook volgen”, heb je gelijk.

Wat ik trouwens wel een leuke vind is Innsbruck-Reggio Calabria en dan weer over de SS106 naar het noorden. Zitten nu nog wat rotondes in, dus je haalt Taranto bij lange na niet. Maar daar zit potentie in.

En nog in de serie nét niet: je slaat maar één keer af tussen Algeciras en de Belgische N81 bij Messancy (namelijk bij Barcelona). Op een 2270 kilometer. [EDIT: klopt niet, want ook TOTSO in de Franse A31 - je gaat via de Franse A5 naar Creteil]
Laatst gewijzigd door Pino op ma 05 apr 2021, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 05 apr 2021, 18:16

Pino schreef: ma 05 apr 2021, 18:09 Deze geeft maar mooi de definitiekwesties aan, vooral wanneer je je een beetje bevindt op de rand van de linkerafritten. Naar mijn gevoel ga je bij Milaan vanaf de A8 rechtstreeks de stad in. Maar als je zegt “meest linkse rijstrook volgen”, heb je gelijk.
Het valt of staat met de definitie van rechtdoor. Met een andere definitie komen andere mogelijkheden in beeld of raken juist uit beeld.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » ma 05 apr 2021, 19:42

^^ Sowieso. Als je een rijbaan meerdere keren mag gebruiken dan kan je gewoon oneindig veel rondjes over de Boulevard Peripherique of de M40 rond Madrid rijden.

Over Spanje gesproken: Je kan zonder af te slaan van Sevilla naar Bordeaux, waarna je duikgek's route kan nemen naar Wenen.
Rij de A4 richting Madrid bijna geheel uit, bij het knooppunt met de M45 rij je de Avenue de Anadalusia op. Die gaat over in de Avenue de la paz die op de M30 uitkomt. De M30 gaat dan over in de A1-AP1-A1 naar San Sebastian. Daar gaat die over in de AP8-A63 richting Bordeaux, waar je via de westelijke ringweg op de A10 uit komt.
Hiermee wordt de route toch weer 111 km langer.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 05 apr 2021, 22:04

1743 km rechtdoor van Piraeus, Griekenland tot aan Plovanija, Kroatië: https://www.google.nl/maps/dir/37.94308 ... 96!1m0!3e0

En tot aan Koper/Izola is dit ook gewoon de route zoals Google Maps hem adviseert, zonder gekke omwegen. 8-)

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » ma 05 apr 2021, 22:08

^^ Bij Izola heb je ook een rotonde, dus kan je niet verder rechtdoor dan dat.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 05 apr 2021, 22:29

^^ Die had ik even gemist. ;) Dan nog, dan gaat er maximaal iets van 20 km van de totale afstand af, nog steeds een heel mooi totaal van Piraeus naar Izola.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » di 06 apr 2021, 1:22

Wellicht discutabel, maar van AK Oberhausen tot de stadentree van Bialystock doet bijna 1250km in de strijd gooien.
Dat is in 1 dag te doen, maar dan ben je ook wel goed gaar.

Fur unsere Gäste:
Von AK Oberhausen nach die Stadtgrenze Blialystock macht klar 1250km. (Wann die AK / AD im BAB10 Süd keiner diskussion ist)

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » di 06 apr 2021, 2:30

^^ Dat hangt van de definitie af. Maar in principe buigt de doorgaande rijbaan van de A10 bij Spreeau af richting noorden en moet je voor de A12 naar Frankfurt am Oder afslaan, wat ook echt als een uitvoeger is vormgegeven. Blijf je de doorgaande rijbaan volgens dan kom je uit op de A24 richting Hamburg, via de A19 en B105 is het dan over bij de rotonde in de Warnowallee in Rostock.

Verder loop je bij Warschau stuk: De A2 gaat over in de S2 om dan in Ursynow uit te komen.

Andersom kun je vanaf Rondo Powstania Styczniowego de DK65, DK8 en S8 volgen, bij Konotopa kom je dan op de A2 uit. Bij Berlijn kom je dan op de A10 uit die bij Dreieck Potsdam afbuigt naar de A9. Bij München draai je dan de B2R op door de lus, om uiteindelijk niet ver van het begin van de A995 niet verder te kunnen.

S3mv
woonerf

Bericht door S3mv » di 06 apr 2021, 23:13

duikgek89 schreef: ma 05 apr 2021, 17:25 Nog een andere: Van de grens bij Krakovets de A4 nemen, ga je rechtdoor door Polen (deze richting geen TOTSO bij Krakow) om via het Kirchheimer Dreieck en Hattenbacher Dreieck op de A5 uit te komen, om via de A67 en A6 via Kreuz Walldorf op de A6 uit te komen, om dan uiteindelijk via de D5 in Praag uit te komen.
Bij Kreuz Weinsberg moet je toch afslaan? Anders ga je namelijk de A81 richting Stuttgart op. Desondanks is het een flink stuk.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 apr 2021, 0:26

S3mv schreef: di 06 apr 2021, 23:13
duikgek89 schreef: ma 05 apr 2021, 17:25Nog een andere: Van de grens bij Krakovets de A4 nemen, ga je rechtdoor door Polen (deze richting geen TOTSO bij Krakow) om via het Kirchheimer Dreieck en Hattenbacher Dreieck op de A5 uit te komen, om via de A67 en A6 via Kreuz Walldorf op de A6 uit te komen, om dan uiteindelijk via de D5 in Praag uit te komen.
Bij Kreuz Weinsberg moet je toch afslaan? Anders ga je namelijk de A81 richting Stuttgart op. Desondanks is het een flink stuk.
Klopt. Dus dan kom je via de A81 op de A8 bij Dreieck Leonberg. Bij het einde van de A8 in München lijkt een rotonde te liggen, maar verkeer van/naar de A8 heeft daar gewoon voorrang en dus lopen de rijstroken ook daarna nog door, dus dat kun je ook niet als afslaan zien. Uiteindelijk kom je met alsmaar rechtdoor rijden uit op de Bahnhofplatz naast München Hauptbahnhof.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » wo 07 apr 2021, 5:00

S3mv schreef: di 06 apr 2021, 23:13
duikgek89 schreef: ma 05 apr 2021, 17:25 Nog een andere: Van de grens bij Krakovets de A4 nemen, ga je rechtdoor door Polen (deze richting geen TOTSO bij Krakow) om via het Kirchheimer Dreieck en Hattenbacher Dreieck op de A5 uit te komen, om via de A67 en A6 via Kreuz Walldorf op de A6 uit te komen, om dan uiteindelijk via de D5 in Praag uit te komen.
Ja natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Krijg je met de covid ellende, je weet nauwelijks de weg meer... :wall:

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » vr 16 apr 2021, 23:16

De A1 bij Muiden (richting west) is interessant. Vanaf de wisselbaan is knooppunt Diemen een TOTSO, maar niet vanaf de reguliere rijstrook. Bij het oprijden van de snelweg vanuit Muiden is het weer een TOTSO.

https://www.google.de/maps/@52.330671,5 ... 92!5m1!1e1

Belangrijk voor wie op zoek is naar een lange route zonder af te slaan, inclusief dit gedeelte:
* Als de wisselbaan open is, moet deze worden gebruikt, aangezien deze toegankelijk is via de linkerrijstrook. (Waarbij het ook borderline is of dit als een "afslaan" wordt gezien.)
* Als onze route echter begint op de A1 vóór Muiderberg, mag de wisselbaan niet worden gebruikt, deze is alleen bereikbaar via de A6.
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » vr 16 apr 2021, 23:50

Het rijden van Breda (Knooppunt St. Annabosch) naar Zwolle kan nauwelijks gecompliceerder zijn:
Als je hier alleen rechtdoor rijdt (startend op de A27), maak je twee grote omwegen.
U rijdt Almere eerst volledig rond (A27, A6, A1).
Bij Apeldoorn neemt u daarentegen de A1 tot knooppunt Azelo, waar u de A35 en N35 naar Zwolle kunt nemen. De route is aanzienlijk langer dan de directe route via de A50.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » za 17 apr 2021, 13:00

ManuelNeuerFan1 schreef: vr 16 apr 2021, 23:16 Belangrijk voor wie op zoek is naar een lange route zonder af te slaan, inclusief dit gedeelte:
* Als de wisselbaan open is, moet deze worden gebruikt, aangezien deze toegankelijk is via de linkerrijstrook. (Waarbij het ook borderline is of dit als een "afslaan" wordt gezien.)
* Als onze route echter begint op de A1 vóór Muiderberg, mag de wisselbaan niet worden gebruikt, deze is alleen bereikbaar via de A6.
Wisselbaantoegangen zijn doorgaans vormgegeven als een linker uitvoeger, en kunnen daarom niet als rechtdoor worden beschouwd. Geen noodzaak dus om de wisselbaan te betrekken in de situatie.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » za 17 apr 2021, 13:07

Rene schreef: za 17 apr 2021, 13:00
ManuelNeuerFan1 schreef: vr 16 apr 2021, 23:16 Belangrijk voor wie op zoek is naar een lange route zonder af te slaan, inclusief dit gedeelte:
Wisselbaantoegangen zijn doorgaans vormgegeven als een linker uitvoeger, en kunnen daarom niet als rechtdoor worden beschouwd. Geen noodzaak dus om de wisselbaan te betrekken in de situatie.
OK. Volgens deze regel mogen de wisselbanen niet worden gebruikt.
Tenzij je de route begint op de wisselbaan.

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » zo 25 apr 2021, 12:07

Er zijn enkele punten waar veel van onze routes eindigen, bijvoorbeeld de rotonde in München-Obermenzig (einde van de A8), of een bepaald kruispunt in Rostock.

Als de Mittlerer Ring in München (B2R) was uitgebreid tot een snelweg (A999 - de plannen hiervoor bestonden tijdelijk) en als de gaten tussen de A8 en A9 in München waren gedicht, zouden sommige van onze routes veel verder rechtdoor gaan .

Bekijk deze kaart hier. Dit toont het Duitse autobahn-netwerk, zoals het eruit zou zien als ALLE autobahns die ooit waren gepland, waren gebouwd.

Ik vind dit erg fascinerend (let op het verloop van de A5).

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 25 apr 2021, 12:55

Ik vind die weg bij Berchtesgaden wel interessant on te zien. Die plannen kende ik nog niet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 25 apr 2021, 15:36

Ze lijken ook zeer vaag te zijn geweest. Het gaat om de doortrekking over Duits gebied (Kleines Deutsches Eck) van de ooit geplande Oostenrijkse S12 Loferer Schnellstrasse. De plannen van die laatste waren verder gevorderd: feitelijk uitbouw van de Oostenrijkse B178 Wörgl-Lofer-Duitse grens. Idee was dan kennelijk dat deze een laatste zetje zou krijgen als S-weg over Duits grondgebied tot aan de A10 bij Salzburg. Sprake was van een extraterritoriale weg, dus een weg in Oostenrijks beheer over Duitse grond (vergelijk het met de Nederlands route door Selfkant).

Enige achtergrond op pagina 4812 van deze notulen uit het Beierse parlement. Bayern wilde er niet aan en wilde verkeer liever over Kufstein laten rijden. En zo spraken de twee landen af het Kleines Deutsches Eck ongemoeid te laten en het Grosses Deutsches Eck, dat sinds eind jaren ‘60 volledig snelweg was, de hoofdroute te laten zijn in het Oostenrijkse oost-west-verkeer. Maar tot 1971 liep de Oostenrijkse B1 vanaf Wenen door naar Bregenz, via Lofer, dus dat was de historisch prominentere route.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 25 apr 2021, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 25 apr 2021, 15:44

Van ‘vroeger’ herinner ik me rondom Walserberg wel borden met “Transit Lofer”.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » zo 25 apr 2021, 15:46

Nog een voorbeeld uit mijn thuisland: Als je begint op het centraal station in Mainz, kun je rechtdoor rijden via de A63, A6, A620, A8, A13 (L) naar Luxemburg, waar je uitkomt op een rotonde in Esch-sur- Alzette.
De route is hier ook niet de kortste, maar waarschijnlijk wel de snelste. Als de A60 tussen Wittlich en Bingen was aangelegd, was dit waarschijnlijk de snelste route geweest.