[EU] Langste route zonder af te slaan

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Re: [EU] Langste route zonder af te slaan

Bericht door ManuelNeuerFan1 » zo 25 apr 2021, 16:05

ManuelNeuerFan1 schreef: vr 16 apr 2021, 23:50 Het rijden van Breda (Knooppunt St. Annabosch) naar Zwolle kan nauwelijks gecompliceerder zijn:
Als je hier alleen rechtdoor rijdt (startend op de A27), maak je twee grote omwegen.
U rijdt Almere eerst volledig rond (A27, A6, A1).
Bij Apeldoorn neemt u daarentegen de A1 tot knooppunt Azelo, waar u de A35 en N35 naar Zwolle kunt nemen. De route is aanzienlijk langer dan de directe route via de A50.
Een ander voorbeeld:

Als u de A62 (Nonnweiler - Pirmasens) niet afslaat op weg naar Kaiserslautern bij het Autobahnkreuz Landstuhl, kunt u twee "loopings" maken. De A62 gaat bij Pirmasens over in de A8, die u naar Autobahndreieck Saarlouis kunt rijden.
Van daaruit gaat het helemaal rond Saarbrücken via de A620. Dan terug op de A6, die u uiteindelijk - na een omweg van bijna twee uur - naar Kaiserslautern brengt.
Als u bij Kaiserslautern de autobaan niet verlaat, kunt u zelfs rechtstreeks naar Hamburg gaan.
De route is terug te voeren tot Dreieck Dernbach (A48); als het gat op de A1 ooit wordt gedicht, zelfs tot aan Keulen (vanwege de TOTSO bij Dreieck Nonnweiler). Er zijn snellere en efficiëntere manieren om van Keulen naar Hamburg te komen.

Hier is het kaartfragment van Google Maps.
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.

Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino » zo 25 apr 2021, 16:12

Palance schreef: zo 25 apr 2021, 15:44 Van ‘vroeger’ herinner ik me rondom Walserberg wel borden met “Transit Lofer”.
Dat ging vanaf de eerste afrit na de grens, en Lofer (Transit) is daar ook nu nog een doel. Toen Oostenrijk nog niet in de EU en Schengen zat, golden bijzondere bepalingen voor die route om het verkeer van Oostenrijk naar Oostenrijk te vergemakkelijken. Maar dan werd je wel geacht op die route te blijven. Je komt langs de route nog wel wat meer overblijfselen tegen. Borden “transit”, E60-schildjes (pas in 1996 werd de E60 omgeleid via Rosenheim, tussen 1950 en 1983 liep de E-route Innsbruck-Salzburg ook hier).

Overigens zijn beide transitroutes ook met Corona nog wel een doorlopend discussiepunt tussen beide landen. Ze zijn opener dan de reguliere grenzen. Een ander punt waar de transitroute ook nu nog een uitzonderingspositie geniet is de mogelijkheid om met spikes te rijden bij winterse omstandigheden. Dat mag in Duitsland verder niet, maar in Oostenrijk wel.

ManuelNeuerFan1
polderweggetje

Bericht door ManuelNeuerFan1 » vr 06 jan 2023, 16:45

Deze route gaat rechtdoor!

Een route in de vorm van een acht, die toch rechtdoor gaat. En ook een route vanuit mijn thuisregio. Dit kaartfragment zou voor mij ook een mooie profielfoto zijn geweest. Helaas zijn de profielfoto's zo klein dat je er niet veel van zou zien.

(Dit komt overeen met de link uit het voorlaatste bericht. Daar stond echter een speld op de Google Maps-kaart aan de verkeerde kant van de straat en dus een fout in de route (bij Saarlouis).)
Ik dans, dus ik ben. // I dance, so I am. // Ich tanze, also bin ich. // Je danse, donc je suis.