Paulitschsattel / Pavlič-pas (Oostenrijk / Slovenië)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Vertigo
polderweggetje

Paulitschsattel / Pavlič-pas (Oostenrijk / Slovenië)

Bericht door Vertigo » wo 08 sep 2021, 22:57

Dag allen. Ik ben een lurker hier die al jarenlang met enige regelmaat het forum lees, maar er zelden post. Ik hoop jullie toch even lastig te mogen vallen met een vraag waarop ik hoop dat iemand het antwoord weet. Op mijn komende vakantie in Slovenië en Oostenrijk wou ik de vrij kleine Pavlič-pas (Duits: Paulitschsattel) rijden op de grens tussen deze twee landen, ook omdat ik accommodatie vlakbij de pas heb. Toen ik op Streetview naar de weg keek begon ik te twijfelen of die normaliter open is voor autoverkeer, aangezien het deel in Oostenrijk ontbreekt op Streetview, en je op de grens een bordje tegenkomt met gesloten voor alle verkeer (uitgezonderd aanwonenden). Maar als ik er naar Google kom ik best een boel mensen tegen die 'm per auto of motor gereden hebben. Dus ik vermoed dat het eerder een seizoensafsluiting is, o.i.d... Maar is er hier iemand die dat toevallig weet? Als 'ie niet open blijkt te zijn wordt het namelijk best een eindje omrijden naar m'n accommodatie... Dank vast, als iemand wat weet!

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Paulitschsattel / Pavlič-pas (Oostenrijk / Slovenië)

Bericht door Coen Tunnel » wo 08 sep 2021, 23:14

Geen superkwaliteit, ik krijg het nu even niet beter voor elkaar met mijn telefoon, maar dit schrijft de Grosser Alpenstrassenführer (editie van 2016) er over:

Afbeelding

Lijkt dus gewoon gebruikt te kunnen worden. :)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 09 sep 2021, 10:17

^^
Zo staat het inderdaad ook op de Duitse wiki: https://de.wikipedia.org/wiki/Paulitschsattel

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » do 09 sep 2021, 10:34

De Sloveense versie van de ANWB (AMZS) meldt op haar site dat hij open is van april-november.

Helaas enkel in het Sloveens: https://www.amzs.si/na-poti/alpski-prel ... -slovenija
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Vertigo
polderweggetje

Bericht door Vertigo » do 09 sep 2021, 22:30

Dank alle drie voor jullie reactie! Zo te lezen moet dat dan goedkomen. :top: Ik zal t.z.t. nog wel wat foto's plaatsen van m'n (korte) autotrip. (Een paar dagen autohuur op een Interrailtrip).