Eentje uit de oude doos. Alsm ik me niet vergis komt deze uit de Lightronics/Hogro collectie, Velserbroek.
Moderator: Moderatoren
Ik zag op maps de oude masten(met Clip armaturen). Kan niet echt zien wat hier op zit.sven_engelen schreef: ↑di 19 sep 2023, 20:55 De zuurstokkenbrug in Venlo is niet meer. De lichtmasten op de stadsbrug in Venlo zijn een hele lange tijd rood geweest en kreeg daarom de bijnaam: Zuurstokkenbrug. Na vandaag is dat niet meer. De lichtmasten zijn vandaag zwart-grijzig geverfd en de armaturen zijn vervangen door wat ik nog vrij net uitziende LED armaturen vind
]
Dit soort masten zijn ook op de A27 te vinden tussen Veemarkt en Vianen en ook daar zijn diverse masten vervangen door nieuwe aluminium masten die wel even hoog zijn met een Luma er op.Seat schreef: ↑ma 25 sep 2023, 16:34 Het viel mij op dat langs de A28 Utrecht-Amersfoort veel lantaarnpalen rond de afritten vervangen zijn. Het lijkt erop alsof er bij een kapotte lamp de hele mast wordt vervangen terwijl de bestaande masten maar zo’n 10 jaar oud zijn. Wel komt er gelijk LED in en de mast is aluminium/verzinkt (?) zonder verflaag waardoor het een makkelijker te recyclen product is. Wel opmerkelijk want hebben we dan over tien jaar een compleet ratjetoe aan masten staan of gaat de rest binnenkort ook na een zeer korte levensduur met pensioen? Je zou denken dat het prima om te zetten zou zijn naar LED zonder mast te vervangen…
sven_engelen schreef: ↑di 19 sep 2023, 20:55 De zuurstokkenbrug in Venlo is niet meer. De lichtmasten op de stadsbrug in Venlo zijn een hele lange tijd rood geweest en kreeg daarom de bijnaam: Zuurstokkenbrug. Na vandaag is dat niet meer. De lichtmasten zijn vandaag zwart-grijzig geverfd en de armaturen zijn vervangen door wat ik nog vrij net uitziende LED armaturen vind
![]()
Misschien een gekke vraag maar de laatste keer dat ik op dat stuk reed viel het me op dat vele Teceo´s maar voor de helft werken wat suggereert dat er dus 2 drivers per armatuur zijn. Was dat nog steeds zo?Jackbauer1350 schreef: ↑za 14 okt 2023, 19:06 De LED-verlichting op de A2 Holendrecht-Maarssen is nog steeds om te huilen. Aardige stukken met hier en daar een lampje aan of zielig knipperend.
Ik denk het niet. In knooppunt Leenderheide zijn nu naast de rotonde ook de A2 en aansluitende wegen nu in LED uitgevoerd. De A2 heeft daarbij dezelfde witte kleur als de rest. Dat kleurverschil gaat er dus eindelijk uit…Steyn_E schreef: ↑ma 16 okt 2023, 16:17 In geheel ander nieuws: men is de laatste tijd rondom de Randweg Eindhoven druk aan het spitten in de bermen; hele stukken voorheen defecte verlichting komen daar momenteel weer tot leven. Ben benieuwd of men daar straks ook allemaal LED’s gaat ophangen en of men dan opnieuw voor twee verschillende lichtkleuren kiest voor de hoofd- en parallelrijbanen.
Ik ben er pas langs overheen gereden en wat je zegt klopt grotendeels alleen de LED armaturen zijn Speedstars en die worden al een tijdlang niet meer gemaakt en dus vraag ik me af of ze al niet wat langer daar op zittensven_engelen schreef: ↑ma 16 okt 2023, 19:32
Ik denk het niet. In knooppunt Leenderheide zijn nu naast de rotonde ook de A2 en aansluitende wegen nu in LED uitgevoerd. De A2 heeft daarbij dezelfde witte kleur als de rest. Dat kleurverschil gaat er dus eindelijk uit…
Dat is dan recent? Want op de rotonde waren het het afgelopen woensdag nog Speedstars net als op maps.sven_engelen schreef: ↑ma 16 okt 2023, 21:17Het zijn geen Speedstars die op de A2 zijn toegepast maar Izylum armaturen. Dat zijn dezelfde armaturen die op de A1, A4, A9, A10 en A22 zijn toegepast.
Na een vrij recente afsluiting zijn ze vervangen. Ik geloof een week of 2-3 terug. Op de rotonde staan nog steeds de speedstars maar op de aansluitingen richting Weert en een stuk HRB zijn ze vervangen. Gaat dus om Iridiums die onder andere hier vervangen zijn.Taran 5 schreef: ↑ma 16 okt 2023, 22:50Dat is dan recent? Want op de rotonde waren het het afgelopen woensdag nog Speedstars net als op maps.sven_engelen schreef: ↑ma 16 okt 2023, 21:17Het zijn geen Speedstars die op de A2 zijn toegepast maar Izylum armaturen. Dat zijn dezelfde armaturen die op de A1, A4, A9, A10 en A22 zijn toegepast.
https://www.google.com/maps/@51.4044241 ... ?entry=ttu
Heb je het over de hoofdrijbaan of de parallel?
Al sla je me dood. Deze dingen staan zowat door de hele westelijke Betuwe heen. Heb die dingen nog nooit in de avond meegemaakt maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze voldoende licht geven...
RWS geeft het volgende als reactie (via Twitter):Jackbauer1350 schreef: ↑za 14 okt 2023, 19:06 De LED-verlichting op de A2 Holendrecht-Maarssen is nog steeds om te huilen. Aardige stukken met hier en daar een lampje aan of zielig knipperend.
Hmmm opmerkelijk dit bericht.Berrychello schreef: ↑do 26 okt 2023, 7:48RWS geeft het volgende als reactie (via Twitter):Jackbauer1350 schreef: ↑za 14 okt 2023, 19:06 De LED-verlichting op de A2 Holendrecht-Maarssen is nog steeds om te huilen. Aardige stukken met hier en daar een lampje aan of zielig knipperend.
"Er zijn begin 2023 diverse armaturen uitgenomen voor onderzoek. Deze armaturen zijn inmiddels getest maar de oorzaak van de problemen is nog niet gevonden. Het lijkt een combinatie te zijn tussen de hardware en software in relatie tot de voeding.
Er zal een testopstelling moeten plaatsvinden om de exacte oorzaak van het probleem te achterhalen. Deze actie is nu uitgezet. Naar aanleiding van de resultaten hiervan zal overleg plaatsvinden met de leverancier voor een oplossing."
Het is dus toch kapot?Berrychello schreef: ↑do 26 okt 2023, 7:48RWS geeft het volgende als reactie (via Twitter):Jackbauer1350 schreef: ↑za 14 okt 2023, 19:06 De LED-verlichting op de A2 Holendrecht-Maarssen is nog steeds om te huilen. Aardige stukken met hier en daar een lampje aan of zielig knipperend.
"Er zijn begin 2023 diverse armaturen uitgenomen voor onderzoek. Deze armaturen zijn inmiddels getest maar de oorzaak van de problemen is nog niet gevonden. Het lijkt een combinatie te zijn tussen de hardware en software in relatie tot de voeding.
(..)
Zoiets zag ik dit weekend ook op de A59 ten oosten van Waalwijk, ik denk rond de brug over het Drongelens kanaal. Ik vond het er wat apart uitzien.
Je haalt wel een tweetal dingen door elkaar.Durashift schreef: ↑zo 29 okt 2023, 23:58
Het is dus toch kapot?
Ik dacht vanavond eigenlijk, omdat de verlichting vanaf Maarssenbroek tot aan de Leidsche Rijn tunnel het gewoon volledig doet.. dat het stuk in de polder grotendeels is uitgezet om lichtvervuiling tegen te gaan. Ik meende ook een patroon in de wel en niet werkende lichtmasten te ontwaren.
Overigens, er is best nog wel wat omgevingslicht hier en daar én er rijden veel voertuigen.. die zekers met de LED's redelijk wat licht geven, zodat ik het licht van de niet werkende lichtmasten niet echt gemist heb.