Onze nieuwbouw woning heeft een oprit, daarnaast een steegje voor achtertuinen en direct daarnaast een schutting van mijn buurman.
De schutting is onderdeel van het bouwproject en dus is de vergunning door de gemeente afgegeven.
Omdat er geen stoep is in de straat en de schutting tot aan de weg loopt op 1.8m hoogte, is het zicht nul, tot je op straat staat.
Ik loop er tegenaan met fiets/auto/motor, dat het erg onveilig is om uit te rijden, ik zie pas iets als de voorwielen al op de weg staan.
Zelfs lopend (met hond) kun je makkelijk tegen een fietsen aan botsen in deze opzet.
De oplossing is naar mijn idee erg simpel, laatste schuttingdeel verlagen tot 1m. Klaar.
Helaas wil zowel buurman als gemeente niet echt meewerken, volgens de gemeente is het geen onveilige situatie, want eenzelfde situatie hebben ze op veel meer plaatsen werd er gezegd.
Dit is op basis van bijgevoegde foto's, die ik ook naar de gemeente had gestuurd.
Wat is jullie mening hierover? is dit een correcte, veilige opzet, of zou de gemeente een aanpassing moeten faciliteren?

edit: aangezien image niet lijkt te laden: https://ibb.co/HxvY82b