Bebouwde kom- en gemeentegrensborden
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Bebouwde kom- en gemeentegrensborden

-
- 2x4 autosnelweg
Het hele verhaal is vooral te begrijpen als je de Belgische geschiedenis kent.
Nederlanders kennen die geschiedenis vaak niet en reageren daarom wat anders op dit soort berichten
Nederlanders kennen die geschiedenis vaak niet en reageren daarom wat anders op dit soort berichten
-
- stadsweg
Ik zag dat je er nog geen hebt van Etterbeek, hier staat er een.harry schreef: ↑do 14 okt 2021, 22:50 Wat ik in Brussel kon vinden staat op de eerdergenoemde website:
https://wegnummers.nl/plaatsenbe/provbr.html
Rond de campus van de VUB komen een aantal gemeentegrenzen samen (Elsene, Etterbeek, Oudergem), die laatste heb ik hier gevonden.
Heel veel gemeentegrensborden zijn er in het BHG inderdaad niet te vinden, van Etterbeek heb ik er nog geen andere gezien. Op de bruggen over spoorlijn 161 (grens tussen Elsene en Etterbeek) kom je er nergens een tegen.
-
- 2x4 autosnelweg
Is Sint-Joost-ten-Node de enige gemeente zonder komborden of zijn er meer?
-
- 2x2 autosnelweg
Het is ook de kleinste gemeente qua oppervlakte en is volledig ingebed in het stedelijk weefsel. Dus als je daar een bord van kan vinden, zou het een schat zijn.
-
- stadsweg
Er zullen er nog wel zijn, veel Brusselse gemeentes wandel je binnen zonder het te weten. Veel gemeentegrenzen zijn binnen de bebouwde kom en daar staan maar zelden borden (dat bord van Etterbeek is een van de weinige die ik al ben tegengekomen langs de grens van Etterbeek).
Aan de gewestgrens zetten sommige gemeenten vaak een bord (Sint-Pieters-Woluwe) en bij anderen staat er meestal enkel een bord met de gewestgrens (Anderlecht).
De enige aanwijzing op de grens van Sint-Joost-ten-Noode die ik zo snel op streetview kon vinden was deze, de borden over camerabewaking die je tegenwoordig op elke grens tussen een politiezone tegenkomt, deze staat nog op zijn kop ook.
-
- 2x3 autosnelweg
Bij Sint-Joost-ten-Node kan je wel informeel de grens goed waarnemen, want Sint-Joost is de armste gemeente van België en dat merk je, de armoede begint zelfs bijna letterlijk op de gemeentegrens.
Verder kan je de gemeentegrenzen ook vaak zien doordat de parkeerzones ophouden, elke gemeente voert immers nog steeds een eigen parkeerbeleid.
Verder kan je de gemeentegrenzen ook vaak zien doordat de parkeerzones ophouden, elke gemeente voert immers nog steeds een eigen parkeerbeleid.
-
- 4x5 autosnelweg
Door een Arabisch sprekende werknemer opgehangen die dacht; ik zie letters die ik niet begrijp maar de camera ziet er zo wel geloofwaardig uitDe enige aanwijzing op de grens van Sint-Joost-ten-Noode die ik zo snel op streetview kon vinden was deze, de borden over camerabewaking die je tegenwoordig op elke grens tussen een politiezone tegenkomt, deze staat nog op zijn kop ook.

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- expressweg

Ik denk eerder een stille protestactie. Doen voetbalsupporters ook door middel van op de kop hangende spandoeken en boeren met de Nederlandse vlag.
-
- expressweg
Kan ik alleen maar bevestigen, deze streek in Brussel ken heel goed. De naam van het ‘dorp’ spreekt spijtig genoeg een beetje voor zichzelf.
Een van de grootste kantoorgebouwen staat daar trouwens net op het grondgebied van Sint-Joost, en daar zijn dan nog veel (privé) banken gevestigd… de ambassade van de VS ligt daar trouwens ook op een boogscheut van.
-
- stadsweg
De gemeente Sint-Pieters-Woluwe heeft recent een aantal borden bijgeplaatst. Zo staat er nu hier aan metrostation Pétillon, op de plaats van de vlag een bord. Ik zal er eens een foto van nemen wat het is een vrij speciaal model, elke taal staat op een ander bord (grootte van een lokale wegwijzer).
Toen ik net voor de vakantie van de unief naar de metro liep zag ik dat bord staan, ik liep toevallig eens aan de overkant van de straat en dacht al dat ik dat nooit opgemerkt had maar Streetview heeft het in oktober 2021 niet op foto gezet.
Toen ik net voor de vakantie van de unief naar de metro liep zag ik dat bord staan, ik liep toevallig eens aan de overkant van de straat en dacht al dat ik dat nooit opgemerkt had maar Streetview heeft het in oktober 2021 niet op foto gezet.