Op de Oude Dijk, gelegen tussen 2e Exloërmond en Exloo is, vanwege de bouw van een zonnepark, een tijdelijke snelheid beperkende maatregel ingevoerd. Toegegeven ik vlam er ook langs met 80 á 90kmh op een stuk van 30km/h. Nu wil het zijn dat de politie daar op dat stuk heeft staan flitsen en er binnen een halfuur zeven (!!) mensen, waaronder de verkeerswethouder van Borger-Odoorn, hun rijbewijs mochten inleveren.
Zeven mensen raken hun rijbewijs kwijt na controle (DvhN editie Drenthe, 11 oktober 2021).
Nu komt het DvhN met het volgende:
De borden hadden al in augustus verwijderd moeten worden!!! (DvhN editie Drenthe, 16 oktober 2021).
Dit vindt ik een kwalijke quote:
Met andere woorden : Ze plempen een camera er heen en wij als burgers moeten moeten compleet door de mangel heen om het geld maar weer teug te krijgen??? Makkelijk gedacht van de politie. Hierbij doen ze naar mijn mening nog meer afbreuk aan het controleren.De politie had volgens de projectleider kunnen zien dat er niet meer gebouwd werd. „Ze zullen daar zelf hebben gestaan en kunnen constateren dat er niemand meer is. Als de politie even met ons had overlegd, was de controle niet nodig geweest.”
Zo werkt het niet, zegt een woordvoerder van de politie. „Onze collega’s constateerden de snelheidsborden op de Oude Dijk en dat er op dat moment harder dan 80 kilometer per uur werd gereden. Zij meenden over te kunnen gaan op handhaving. De politie controleert niet eerst aan de voorkant of de bebording juist is geplaatst. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inrichting en bebording van zo’n weg.”