Chris schreef: ↑ma 18 okt 2021, 16:42Zaterdag bij Parijs zou overigens niet zo dramatisch zijn, alhoewel Parijs tegenwoordig bijna de hele week door van 's ochtends tot 's avonds vast staat in minder of meerdere mate.
Op zaterdag zou via de A86 Duplex normaal wel zonder files moeten kunnen. Dat zou ik zelf doen, omdat het het fijnste doorrijdt. En je pakt ook een bijzonder stukje infrastructuur mee. De drukte van de A86 aan de oostkant of de Boulevard Périphérique vermijd je er ook mee. Het is in mijn ogen de meest relaxte route langs Parijs.
Vanuit het noorden negeer je eerst de afslagen naar de A104 en A3, je blijft gewoon rechtdoor rijden richting Parijs. Na afrit 5 volgt het knooppunt met de A86,
hier volg je Nanterre. Vervolgens kun je gewoon rechtdoor blijven rijden, de A86 volgend, en je komt vanzelf bij de Duplextunnel (tol). Na de Duplextunnel gewoon de A86 blijven volgen, de A10 staat hier al aangegeven. Bij het knooppunt met de N118, op
deze plek, sla je weer af en volg je de borden naar de A10. Via de N118, een prima expressweg die leuk op en neer gaat, rij je zo de A10 op.
Afhankelijk van hoe laat je er langs komt betaal je tussen de € 6,90 en € 8,30 tol op zaterdag laat in de ochtend/vroeg in de middag, maar persoonlijk vind ik het een prettiger route, en je hoeft minder vaak af te slaan dan op een route langs de oostkant van Parijs. Er is geen garantie dat deze route filevrij is, vooral het eerste deel van de A86 rond Colombes kan soms wat druk zijn, maar normaliter rijdt het er wel redelijk door. Vanaf Nanterre is het vaak, voor Parijse begrijppen, een vrij rustige route. De N118 kan soms wat drukker zijn, maar als die filevrij is zit je ook in 10 minuutjes op de A10.