Veerverbinding Eemshaven <> Kristiansand (Noorwegen)

Praat hier over het openbaar vervoer en haar infrastructuur (spoorlijnen, metrolijnen, tram- en busbanen.

Moderator: Moderatoren

Pino
2x5 autosnelweg

Re: Veerverbinding Eemshaven <> Kristiansand (Noorwegen)

Bericht door Pino » zo 17 apr 2022, 22:33

duikgek89 schreef: zo 17 apr 2022, 22:21 Ik denk dat die plaatsnaam zeer duidelijk iets vertelt, terwijl een landensymbooltje weinig accuraat is. Ja, een (D) bij Emmen gaat je niet naar de grens in Venzelderheide brengen. Maar er zijn genoeg voorbeelden waar het meerdere kanten op kan wijzen.
De meest waarschijnlijke reden waarom er rond Emmen “Meppen (D)” op de borden staat, is dat niet ver van Emmen ook nog een Drents dorp Meppen ligt. Minder om mensen naar de grens te brengen dus, meer om lokale verwarring te voorkomen.

Voor de rest zeker eens met de geringe nauwkeurigheid. In een stad als Venlo maakt het met “Duitsland” wel uit of je naar A40-Duitsland wordt gestuurd of naar A61-Duitsland. En waar ik eerder München noemde: je moet daar toch vooral niet het A-schildje volgen als je eerder in Vorarlberg moet zijn.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 18 apr 2022, 10:15

De meest waarschijnlijke reden waarom er rond Emmen “Meppen (D)” op de borden staat, is dat niet ver van Emmen ook nog een Drents dorp Meppen ligt. Minder om mensen naar de grens te brengen dus, meer om lokale verwarring te voorkomen.
Dat kan ook met de provincie, en zelfs met de gemeente. Oudega (SWF) bijvoorbeeld; al zie je dat laatste nooit op wegwijzers, maar wel in geschreven stukken tekst. Landenovaaltjes zie je overigens ook in andere landen dan Duitsland alleen. Je kunt het in Nederland toepassen, maar ik denk dat het bijna overal leidt tot meer drukte op het bord en minder duidelijkheid.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » ma 18 apr 2022, 10:35

^^ Het bekendste voorbeeld daarvan is natuurlijk Hengelo (Gld).