Parkeren Brussel

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Palance
4x4 autosnelweg

Parkeren Brussel

Bericht door Palance » ma 01 nov 2021, 14:56

Een vraag voor de Brusselkenners hier.

Ik heb het geluk gehad om een kaartje te kunnen bemachtigen voor het concert van Coldplay op 6 augustus 2022 in het koning Boudewijnstadion in Brussel.
Het duurt weliswaar nog een tijdje, maar ik zit toch alvast wat na te denken over het vervoer ernaar toe. Nu is het zo dat ik op dit moment ook nog helemaal niet weet hoe het parkeren ter plekke geregeld gaat worden, maar laten we maar alvast wat opties voor zijn. Alle websites die ik heb kunnen vinden adviseren echter om het met OV te komen.

De mogelijkheden
* Gewoon een hotel boeken voor 1 of 2 nachten en er een weekend van maken. Dan een hotel met parkeergarage en/of vlakbij een treinstation, dan zou ik nog met de trein kunnen. Daarin is vooralsnog keuze zat.
* Met de auto naar Brussel en de auto in een P+R neerzetten. Alleen zie ik echter dat zowat alle P+R's zich aan de zuidkant bevinden, precies aan de andere kant van Brussel. Dan kost het heel wat tijd om bij je auto te komen en weer om de stad heen te rijden.
* De auto in een voorstad (Meise, Wemmel, etc) neerzetten en dan met het OV. Maar voor zover ik kan nagaan is het OV vanaf het stadion voornamelijk op de stad gericht, niet zozeer op de plaatsen daarbuiten.
* Een parkeergarage in de stad vlakbij de metrolijn die naar de Heizel gaat. Zijn er voor zover bekend parkeerdozen langs die metrolijn? Dat het geld kost dat zal best, dat is geen probleem.
* Straatparkeren: Ik heb zo het idee dat dat hem niet gaat worden
* Afwachten tot wat voor informatie er vanuit de organisatie komt. Want misschien wordt het megaparkeerterrein bij de Expo nog wel opengesteld en gaan er pendelbussen rijden. En wie weet worden er überhaupt nog pendelbusreizen georganiseerd vanuit Rotterdam.

Mijn voorkeur gaat uit naar een goede parkeergarage aan de metro. Heeft er iemand tips? Ik heb overigens voor alle zekerheid al wel een hotel geboekt in het centrum niet ver van de Grote Markt voor 2 nachten waar ik nog op het allerlaatste moment nog vanaf kan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Parkeren Brussel

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 nov 2021, 15:51

Straatparkeren kan daar in de buurt best aardig. Ik ben ooit bij de finish van een etappe van de Tour de France geweest, die lag op de Houba de Strooperlaan daar vlakbij, en daar heb ik gewoon vlak in de buurt geparkeerd.

Parkeergarages langs de metrolijnen zijn niet heel ruim gezaaid. Ik denk dat je normaal bij de Heizel wel gewoon een plek moet kunnen vinden, en anders toch aan de zuidkant van Brussel. De parkeergarage COOVI heeft 1300 plaatsen en zit pal naast de E19 en vanaf daar kun je met de metro naar het stadion.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 01 nov 2021, 16:07

Die P+R had ik inderdaad ook op het oog, maar ligt dan weer niet gunstig. Goed, misschien valt het wel mee met die extra reistijd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 01 nov 2021, 18:57

En de parking van Expo Brussel dan, die zit langs de R0 op loopafstand van het stadion.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 01 nov 2021, 20:19

Daar is nu nog niks over bekend. Van Nederland ben ik gewend dat je al snel een parkeerticket kunt aanschaffen bij zulke concerten.

En ik denk dat het nog best een aardig eind lopen is.

Autosnelwegen.net

Mundial
dorpsstraat

Bericht door Mundial » vr 05 nov 2021, 21:00

Palance schreef: ma 01 nov 2021, 20:19 Daar is nu nog niks over bekend. Van Nederland ben ik gewend dat je al snel een parkeerticket kunt aanschaffen bij zulke concerten.

En ik denk dat het nog best een aardig eind lopen is.
Bij de parking van Brussels Expo moet je betalen aan de ingang (soort tolplein), bij salons (autosalon, batibouw) meestal iets van een €5.
Palance schreef: ma 01 nov 2021, 14:56 Mijn voorkeur gaat uit naar een goede parkeergarage aan de metro. Heeft er iemand tips? Ik heb overigens voor alle zekerheid al wel een hotel geboekt in het centrum niet ver van de Grote Markt voor 2 nachten waar ik nog op het allerlaatste moment nog vanaf kan.
Een weekendje Brussel kan ik natuurlijk altijd aanbevelen, maar dat is misschien iets voor een ander topic.
Palance schreef: ma 01 nov 2021, 14:56 * De auto in een voorstad (Meise, Wemmel, etc) neerzetten en dan met het OV. Maar voor zover ik kan nagaan is het OV vanaf het stadion voornamelijk op de stad gericht, niet zozeer op de plaatsen daarbuiten.
Meise, een voorstad? Ze zullen het daar graag horen :lol:
Even serieus, bij de Nationale Plantentuin is best wel wat parking, van de bussen die daar passeren, rijden er ook enkele naar het stadion.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 05 nov 2021, 21:17

Dank voor je tips :top:

Autosnelwegen.net