Omdat ik een aantal dagen vrij heb, ga ik heen en weer naar Zwitserland. Met misschien nog een dag extra in het Zwarte woud, maar dat is nog niet zeker. Vertrek is 24 maart om 04:00 regio Leiden. Ik ga eerst naar Zürich voor een nacht en de volgende dag de bergen in.
Ik pak uiteraard de route via België, Luxemburg en Frankrijk. Zijn over deze route nog opmerkingen of tips? Ik vind het niet erg om tol te betalen. Ik neem aan dat ik beter de nieuwe A355 kan pakken ipv de route door Strasbourg?
Op de terug rit wil ik een keer de gotthardtunnel rijden, dit komt ook omdat ik waarschijnlijk de Lukmanierpas wil rijden (deze heeft geen winterafsluiting als het ik goed heb? heeft iemand ervaring met deze pas? dus dan kom ik bij de A2 uit. Mijn vraag hierover is, geeft de gotthardtunnel problemen op vrijdag middag in noordelijke richting?
Verder wil ik terug via Duitsland rijden, omdat ik dit qua afwisseling leuker vind. En daarnaast omdat ik dus misschien een extra nacht in het zwart woud verblijf. Moet ik hier nog rekening houden met grote wegwerkzaamehden, ander tips etc.
Veel vragen,