Ik las dat mensen het fijn vonden om weer (vragen m.b.t.) reisadviezen te lezen, dus vraag ik maar weer eens naar de bekende weg.
Vanaf 16 juli zit ik met junior van inmiddels 12 in Niederau voor een gezellige georganiseerde week vakantie voor eenoudergezinnen. Donderdag 14 rijden we naar Stuttgart en op vrijdag door naar Niederau, ná een bezoek aan het Porschemuseum.

Wie mij kent, weet dat ik de voorkeur geef aan de route via de Duitse A61, maar als iemand goede argumenten heeft waarom ik toch de A3/A67/A5 moet nemen tot Mannheim houd ik me aanbevolen.
Omdat ons hotel in Stuttgart op loopafstand van het museum ligt, zullen we Stuttgart zeer waarschijnlijk benaderen via de A81.
De volgende dag rijden we door naar Niederau, aannemelijk via A8/A99/A8/A93 en in Oostenrijk via Wörgl. We overnachten vrijdag al in Niederau.
Iemand nog tips t.a.v. de route? Of dagbesteding op zaterdag 16 juli? Tips voor een uitje op de terugweg? Want ook die doen we in twee dagen, en de overnachtingsplek laten we afhangen van een leuk museum o.i.d.
Ten slotte: op de heenweg moet er 's avonds absoluut een cordon bleu met een dunkles Weißbier worden genuttigd weil es sein muß, maar dat mag nergens in Duitsland een probleem zijn...