Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door waldo79 » wo 05 jul 2023, 21:14

Dat hele Rijnenburg is nu nog weiland en ligt volgens mij ten westen van de stad, ik zie niet wat een tramlijn hier aan verlichting voor de A27 met zich meebrengt. Bovendien heeft provincie Utrecht weinig te zeggen over een Rijksweg.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 05 jul 2023, 21:20

Heb je het stuk gelezen?
Rijnenburg en A12-zone
▪ De ontwikkeling van Rijnenburg en de A12-zone zijn van belang voor het realiseren van de provinciale klimaat- en woningbouwambities. Samen met de betrokken gemeenten werken we de plannen voor woningbouw zo snel mogelijk uit.
▪ We kiezen in Rijnenburg voor het ontwikkelen van een combinatie van permanente energieopwekking en woningbouw conform scenario ‘Klein Rijnenburg’ (20.000 tot 25.000 woningen). We dragen bij aan de versnelling van de komst van het energielandschap en onderzoeken of en hoe de bouw van woningen al voor 2035 kan beginnen, in samenhang met de ontwikkeling van de A12-zone.
▪ Voorwaarde voor een goede ontwikkeling van Rijnenburg is de bereikbaarheid. Er moet een goede aansluiting zijn op de energie-infrastructuur, het fiets- en wegennet en een hoogwaardig openbaar vervoer lijn. Het doortrekken van de Merwedelijn of Papendorplijn is daarvoor een randvoorwaarde. Voor de middelen en risico’s daarbij trekken we samen op met betrokken gemeenten en het Rijk.
▪ Het uitgangspunt ‘water en bodem sturend’ is ook bij de A12-zone en Rijnenburg van belang. We geven hier invulling aan bij de ontwikkeling van de gebieden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 06 jul 2023, 7:19

Bedankt dat jij het voor me geciteerd hebt, ik zie vooralsnog weinig concreets behalve wat plannen voor openbaar vervoer.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 09 jul 2023, 20:33

https://www.utrecht.nl/nieuws/nieuwsber ... rwedelijn/

Hier staat het wat duidelijker, met een kaartje erbij.

Ik blijf erbij dat het tramnet op deze manier veel geld kost en weinig toegevoegde waarde biedt, en al helemaal geen verkeer van de A 27 afhaalt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » zo 09 jul 2023, 22:18

Zo onderhand zie ik meer nut in een ondergronds metro netwerk voor Utrecht-stad plus randgemeenten dan weer een tramlijn

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » ma 04 sep 2023, 21:38

Durashift schreef: wo 27 apr 2022, 14:32 ^^ ja, de weg is mij bekend.

De oversteek bij het theater (naam even mij ontschoten) nabij het dierenpension is misschien ook nog wel 60 km/h waardig ivm de oversteken, daarna 80 km/h .. tot de afslag naar de Traayweg.. en dan na de bocht nog even 80 km/h in de afdaling (stijgend wordt er toch al zelden 80 km/h gereden, in mijn ervaring). :woop:
(..)
Afgelopen zaterdag ervaren dat er twee drempels en een 60 km/h zone (zonder blauwe band in de middenstreep d8 ik) aangelegd zijn langs het Beauforthuis. (N224).

Ik hoop dat de situatie niet uitnodigt tot (extra) inhalen van langzamer (vracht)verkeer. Die ervaring heb ik intussen wel op de Edeseweg richting Wekerom. Liggen nu sinds een jaartje ongeveer ook twee drempels en 60 km/h zone.. met allerlei uitritten. Het was er 80 km/h en dat was natuurlijk ook niet zo veilig, zeker in de spitstijden met al dat werkverkeer vanuit de dorpen richting de N224. Maar nu wordt maar al te makkelijk ingehaald, zonder dat je het verwacht. :down:

Seat
autoweg

Bericht door Seat » ma 04 sep 2023, 23:07

Ik heb het daar de laatste jaren vaak bijna mis zien gaan met e-bikes en mountainbikers die de 80 km/u verkeerd inschatten. Goed dat er preventief wordt gehandeld!