Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Discussieer hier over het mobiliteitsbeleid, de positie van het wegverkeer en de gevolgen voor de wegenplannen.

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22109
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door waldo79 »

Dat hele Rijnenburg is nu nog weiland en ligt volgens mij ten westen van de stad, ik zie niet wat een tramlijn hier aan verlichting voor de A27 met zich meebrengt. Bovendien heeft provincie Utrecht weinig te zeggen over een Rijksweg.
Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 23007
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Wouter N14 »

Heb je het stuk gelezen?
Rijnenburg en A12-zone
▪ De ontwikkeling van Rijnenburg en de A12-zone zijn van belang voor het realiseren van de provinciale klimaat- en woningbouwambities. Samen met de betrokken gemeenten werken we de plannen voor woningbouw zo snel mogelijk uit.
▪ We kiezen in Rijnenburg voor het ontwikkelen van een combinatie van permanente energieopwekking en woningbouw conform scenario ‘Klein Rijnenburg’ (20.000 tot 25.000 woningen). We dragen bij aan de versnelling van de komst van het energielandschap en onderzoeken of en hoe de bouw van woningen al voor 2035 kan beginnen, in samenhang met de ontwikkeling van de A12-zone.
▪ Voorwaarde voor een goede ontwikkeling van Rijnenburg is de bereikbaarheid. Er moet een goede aansluiting zijn op de energie-infrastructuur, het fiets- en wegennet en een hoogwaardig openbaar vervoer lijn. Het doortrekken van de Merwedelijn of Papendorplijn is daarvoor een randvoorwaarde. Voor de middelen en risico’s daarbij trekken we samen op met betrokken gemeenten en het Rijk.
▪ Het uitgangspunt ‘water en bodem sturend’ is ook bij de A12-zone en Rijnenburg van belang. We geven hier invulling aan bij de ontwikkeling van de gebieden.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22109
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door waldo79 »

Bedankt dat jij het voor me geciteerd hebt, ik zie vooralsnog weinig concreets behalve wat plannen voor openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43246
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Vinny »

https://www.utrecht.nl/nieuws/nieuwsber ... rwedelijn/

Hier staat het wat duidelijker, met een kaartje erbij.

Ik blijf erbij dat het tramnet op deze manier veel geld kost en weinig toegevoegde waarde biedt, en al helemaal geen verkeer van de A 27 afhaalt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Jeff
expressweg
Berichten: 3527
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Jeff »

Zo onderhand zie ik meer nut in een ondergronds metro netwerk voor Utrecht-stad plus randgemeenten dan weer een tramlijn
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Durashift schreef: wo 27 apr 2022, 14:32 ^^ ja, de weg is mij bekend.

De oversteek bij het theater (naam even mij ontschoten) nabij het dierenpension is misschien ook nog wel 60 km/h waardig ivm de oversteken, daarna 80 km/h .. tot de afslag naar de Traayweg.. en dan na de bocht nog even 80 km/h in de afdaling (stijgend wordt er toch al zelden 80 km/h gereden, in mijn ervaring). :woop:
(..)
Afgelopen zaterdag ervaren dat er twee drempels en een 60 km/h zone (zonder blauwe band in de middenstreep d8 ik) aangelegd zijn langs het Beauforthuis. (N224).

Ik hoop dat de situatie niet uitnodigt tot (extra) inhalen van langzamer (vracht)verkeer. Die ervaring heb ik intussen wel op de Edeseweg richting Wekerom. Liggen nu sinds een jaartje ongeveer ook twee drempels en 60 km/h zone.. met allerlei uitritten. Het was er 80 km/h en dat was natuurlijk ook niet zo veilig, zeker in de spitstijden met al dat werkverkeer vanuit de dorpen richting de N224. Maar nu wordt maar al te makkelijk ingehaald, zonder dat je het verwacht. :down:
Seat
autoweg
Berichten: 1222
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Seat »

Ik heb het daar de laatste jaren vaak bijna mis zien gaan met e-bikes en mountainbikers die de 80 km/u verkeerd inschatten. Goed dat er preventief wordt gehandeld!
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19178
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door boe! »

De Provincie Utrecht gaat de snelheid op de N226 tussen Leusden en Woudenberg en op de N227 tussen Doorn en Langbroek verlagen naar 60 km/u.

:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... ometer-uur
PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1887
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door PeterSchoeber »

^^ Ik vraag mij af wanneer de provincie Utrecht eens ophoudt met het degraderen van de verbindende wegen tussen alle kernen. Om de rijtijden van de bussen op de N226 niet teveel te laten oplopen zullen er dus wel haltes geschrapt gaan worden zoals elders in de provincie ook al gebeurd is.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 85861
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Chris »

De N226 ken ik vrij goed, daar kan je prima 80 rijden, al is die S-bocht wel eentje waar je het stuur goed vast moet houden als je hem op de cruise control hebt staan.

Het is wel steeds bergafwaarts gegaan met die weg, met die rotonde met de Leusbroekerweg en die behoorlijk steile drempels.
Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 9844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Hajo »

boe! schreef: do 14 mar 2024, 19:41 De Provincie Utrecht gaat de snelheid op de N226 tussen Leusden en Woudenberg en op de N227 tussen Doorn en Langbroek verlagen naar 60 km/u.

:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... ometer-uur
Geen woorden voor... :nuts: :kwaad:
Een volk dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Chris schreef: do 14 mar 2024, 21:08 (..) die behoorlijk steile drempels.
Die zijn voor mij wél een reden om de, door de Provincie gewenste, omrijroute te gebruiken. Afhankelijk van mijn bestemming in of vertrek uit Amersfoort.

Die bomen langs de N226 zijn natuurlijk wel handig om achter te verschuilen met een lasergun. :dyn_hyp:

Al met al zijn het niet al te lange stukken die nu afgewaardeerd worden en ik zie de logica ergens wel. Het geeft ook weer een beetje kleur op de weg..nietwaar :woop:

Beter dan de N225 waar ik de overgang op de provinciegrens toch apart blijf vinden.
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18714
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Snelwegfreak »

Chris schreef: do 14 mar 2024, 21:08 die behoorlijk steile drempels.
Dit lijkt wel een standaardkwaal overal in het land te worden: drempels die zelfs als je de maximumsnelheid aanhoudt zeer hoog of steil zijn. Houd je je aan de regels, knal je alsnog tegen het dak aan :shutup:
Enne gojje mins blieft altied leave.
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Vanaf maandag a.s wordt het laatste stukje van N413, vanaf het spoor tot aan de kruising met de Utrechtseweg nabij Soesterberg zeg maar, afgewaardeerd naar 60 km/h. De bekende aannemer hiervoor heeft zijn opslag al klaar staan in de bocht tegenover het restaurant nabij de (verlengde) Paltzerweg.
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10462
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Mark »

^^ Dit werk is inmiddels opgeleverd zag ik vandaag, inclusief paarse middenstreep.
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ Ja, klopt. Ze zijn intussen al verhuisd naar Groenekan (zal ook wel klaar zijn ondertussen) voor het stuk vanaf de A27 naar de kruising met de VRI bij Bilthoven.
Seat
autoweg
Berichten: 1222
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Seat »

Mark schreef: do 21 mei 2026, 20:08 ^^ Dit werk is inmiddels opgeleverd zag ik vandaag, inclusief paarse middenstreep.
Het wegdek is net een biljartlaken, zo vlak. Mooi aangelegd ook. Voor de stukken bij de oversteekplaatsen is 60 prima, maar sommige stukjes voelen nét wat te rustig om echt 60 te houden. Het blijft toch een hoofdroute, net als de N234, en dan is 60 wel wat traag…
Durashift
expressweg
Berichten: 3697
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Mobiliteitsbeleid Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

^^ er zijn stukjes waar je wel 80 km/h kon maar langs het Hilton en dan nog stukje kom bij Soestduinen waar het 50 km/h is blijft er weinig over om werkelijk door te kunnen rijden, vind ik.

Het ligt er netjes in ja, op alle afgewaardeerde stukken wel ja, denk ik.