Hoi allen,
Wellicht is mijn vraag reeds beantwoordt, echter met zoeken vond ik deze hier niet. Vandaar mijn vraag aan jullie.
Op mijn Android mobiel (versie 12) heb ik Waze staan en wil graag dat Waze standaard voor navigatie gebruikt wordt zodra ik op een google-link klik.
Hiervoor heb ik het volgende beprobeerd:
Via instellingen-apps-Waze-standaardinstellingen Ondersteunende koppelingen geactiveerd en bij ondersteunende webadressen Maps.google.com en assitant-maps.google.com geactiveerd (google.com activeren verdwijnt vanzelf weer)
Bovenstaande heb ik ook gedaan in Maps, daar heb ik alles uitgezet.
Bij beide apps de cache geleegd en mobiel reboot gedaan.
Via Google een bedrijf opgezocht, die website geopend en bezoekadres aangeklikt.
Maps opent vanzelf.
Wat doe ik verkeerd?
Waze ipv Maps als voorkeur bij openen link
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
-
- zandpaadje
Re: Waze ipv Maps als voorkeur bij openen link
Hoi allemaal,
Wat jammer om te merken dat helemaal niemand een clou heeft hoe je dit probleem oplost.
Echt niet??
Ed
Wat jammer om te merken dat helemaal niemand een clou heeft hoe je dit probleem oplost.
Echt niet??
Ed
-
- expressweg
Je kan het volgende proberen:
Ga naar de Android-instellingen - Apps - en druk vervolgens op Google Maps. Nu zie je een venster waarin je o.a. de cache kunt wissen.
Scroll naar onderen en druk onderaan op "geavanceerde instellingen" of iets in die trend.
Nu kun je hier instellingen vinden voor "standaard openen" of "standaardwaarden". Druk daarop.
Druk vervolgens op "ondersteunende links openen" en druk op "elke keer vragen" of "niet toestaan". Bij beide opties zal de app niet meer standaard openen en zal eerst worden gevraagd met welke app je de link wilt openen, waarna je Waze als de standaard kunt kiezen.
Zo werkt het op mijn telefoon met Android. Ik gok dat het op jouw telefoon ongeveer hetzelfde werkt.
Ga naar de Android-instellingen - Apps - en druk vervolgens op Google Maps. Nu zie je een venster waarin je o.a. de cache kunt wissen.
Scroll naar onderen en druk onderaan op "geavanceerde instellingen" of iets in die trend.
Nu kun je hier instellingen vinden voor "standaard openen" of "standaardwaarden". Druk daarop.
Druk vervolgens op "ondersteunende links openen" en druk op "elke keer vragen" of "niet toestaan". Bij beide opties zal de app niet meer standaard openen en zal eerst worden gevraagd met welke app je de link wilt openen, waarna je Waze als de standaard kunt kiezen.
Zo werkt het op mijn telefoon met Android. Ik gok dat het op jouw telefoon ongeveer hetzelfde werkt.
I'm average height... in Thailand.
-
- zandpaadje
Eindelijk, het is gelukt!
Ik had alles al staan zoals je zei, maar om een of andere reden moest ik dat kennelijk nóg een keer zo instellen.
Als ik nu in mijn contactenlijst op de pointer achter een adres tik, opent de keuze mogelijkheid voor Maps Waze of wat anders.
Waze Altijd en klaar.
Thanks!
Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.
Ik had alles al staan zoals je zei, maar om een of andere reden moest ik dat kennelijk nóg een keer zo instellen.
Als ik nu in mijn contactenlijst op de pointer achter een adres tik, opent de keuze mogelijkheid voor Maps Waze of wat anders.
Waze Altijd en klaar.
Thanks!
Dit draadje kan wat mij betreft gesloten worden.