In sommige Amerikaanse staten (en misschien ook wel in een aantal andere landen), hoeven auto's geen nummerbord aan de voorkant te hebben. In Amerika mogen deze auto's wel naar een andere staat rijden met één nummerbord, ook als in de betreffende staat een nummerbord aan de voor- en achterkant verplicht zijn.
Wat gebeurt er echter als een Amerikaan hier op vakantie gaat, zijn auto meeneemt, en hij komt uit een staat die een nummerbord aan de voorkant niet verplicht stelt. Je zou verwachten dat hij er een extra nummerbord moet toevoegen, maar mensen uit Zwitserland en Italië mogen hier ook rijden met een klein nummerbord aan de voorkant.
Groet, Wizi.
buitenlandse auto's zonder nummerbord aan de voorkant
Moderator: Moderatoren
-
- dorpsstraat
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Re: buitenlandse auto's zonder nummerbord aan de voorkant
Vind je? Er zijn wel vaker foto’s gepost van voertuigen met Amerikaanse platen. Dus die zijn er wel degelijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
Re: buitenlandse auto's zonder nummerbord aan de voorkant
Dan hoef je geen nummerplaat aan te brengen, zolang de auto een Amerikaanse plaat mag houden (expats mogen dacht ik 6 maanden met een thuisplaat blijven rijden en er zullen weinig Amerikanen voor een vakantie de auto meenemen). Motoren hebben ook geen plaat aan de voorkant. Heb je dus een voordeeltje (net als motorrijders) als je van voren geflitst wordt, zoals meestal in Duitsland.
Alle EU landen hebben denk ik een voorplaatverplichting voor auto's (en vrachtwagens/bussen). Ik weet niet of er andere Europese-Eurazie of Noord_afrikaanse landen zijn (de usual suspects van vankantiegangers of tijdelijke werkers met eigen auto) met alleen een achterplaat verplichting.
In 30 staten, waaronder de grootste staten (qua inwoners) van de US, moet je frontplates hebben, dus zo vaak zal het niet voorkomen om in NL een auto zonder te zien. Het is ook meestal niet verboden er wel een te hebben als het niet verplicht is dus ook die andere staten hebben er vaak wel een voorop.
https://www.autolist.com/guides/front-license-plate
Alle EU landen hebben denk ik een voorplaatverplichting voor auto's (en vrachtwagens/bussen). Ik weet niet of er andere Europese-Eurazie of Noord_afrikaanse landen zijn (de usual suspects van vankantiegangers of tijdelijke werkers met eigen auto) met alleen een achterplaat verplichting.
In 30 staten, waaronder de grootste staten (qua inwoners) van de US, moet je frontplates hebben, dus zo vaak zal het niet voorkomen om in NL een auto zonder te zien. Het is ook meestal niet verboden er wel een te hebben als het niet verplicht is dus ook die andere staten hebben er vaak wel een voorop.
https://www.autolist.com/guides/front-license-plate
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- dorpsstraat