feitcode R315B
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
feitcode R315B
Hoi mensen ,
Goed dat ik hier heb gevonden.
Ik heb een verkeerboete omdat ik volgens de verkeerstoezicht stil stond op het voetpad, trottoir, fietspad etc. feitcode R315B
Ik was namelijk aan het lossen en laden en toen ik terugkwam, zag ik de boete. Wat ik heb begrepen is zelf lossen en laden niet toegestaan bij zulke plekken. Maar ik twijfel of het daadwerkelijk een voetpad is.
Ik heb de omgevingsfoto geüpload, het lijkt eigenlijk om een openbare weg, zonder verhoogde stoeptegels of lijnen.
https://prnt.sc/6hZbhTchmRwP
Dagelijks zijn er auto's aan daar aan het lossen en laden, dus ik heb twijfels over deze beslissing.
Hier nog google map locatie
https://www.google.com/maps/place/Cabra ... d4.8544639
Weet iemand of hier daadwerkelijk feitcode R315B is , of heeft de verkeertoezicht een verkeerde beslissing gemaakt? Alvast bedank.
Met vriendelijke groet,
Kenneth
Goed dat ik hier heb gevonden.
Ik heb een verkeerboete omdat ik volgens de verkeerstoezicht stil stond op het voetpad, trottoir, fietspad etc. feitcode R315B
Ik was namelijk aan het lossen en laden en toen ik terugkwam, zag ik de boete. Wat ik heb begrepen is zelf lossen en laden niet toegestaan bij zulke plekken. Maar ik twijfel of het daadwerkelijk een voetpad is.
Ik heb de omgevingsfoto geüpload, het lijkt eigenlijk om een openbare weg, zonder verhoogde stoeptegels of lijnen.
https://prnt.sc/6hZbhTchmRwP
Dagelijks zijn er auto's aan daar aan het lossen en laden, dus ik heb twijfels over deze beslissing.
Hier nog google map locatie
https://www.google.com/maps/place/Cabra ... d4.8544639
Weet iemand of hier daadwerkelijk feitcode R315B is , of heeft de verkeertoezicht een verkeerde beslissing gemaakt? Alvast bedank.
Met vriendelijke groet,
Kenneth
-
- 2x2 autosnelweg
Re: feitcode R315B
Laden en lossen mag inderdaad nooit op een trottoir of fietspad, dat anderen dat doen geeft jou uiteraard geen excuus om het ook te doen. 
Echter op het onderbord staat er "met uitzondering van laden en lossen". Dus dit lijkt me aanvechtbaar. Van je foto stond je half op de rijbaan, half op het trottoir, wat in zo'n situatie veroorloofd is, want in deze situatie maken ze een uitzondering dat je het mag voor je laden en lossen.

Echter op het onderbord staat er "met uitzondering van laden en lossen". Dus dit lijkt me aanvechtbaar. Van je foto stond je half op de rijbaan, half op het trottoir, wat in zo'n situatie veroorloofd is, want in deze situatie maken ze een uitzondering dat je het mag voor je laden en lossen.
-
- 2x3 autosnelweg
Wel aparte situatie. De plek waar het voertuig blijkbaar stond lijkt een soort 'shared space' achtig gebied en op zich zie ik niet in waarom je daar niet zou mogen laden en lossen. Even verderop waar officiële
borden staat, staat op onderborden dat je daar in ieder geval wel mag laden en lossen. Zou wat mij betreft een beetje raar zijn dat dit dan waar de bekeuring is uitgeschreven niet zou mogen.

-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg

-
- Moderator
Ik zie het trottoir niet? En dat moet toch echt duidelijk van de rijbaan te onderscheiden zijn..
RVV 1990rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- zandpaadje
Bedankt allemaal voor de berichten,
Het is ook voor mij ook totaal onduidelijk waarom de overtreding. De handhaver heeft wat mij betreft weinig verstand in de verkeersregels. Ik zal hier wel aanvechten.
Het is ook voor mij ook totaal onduidelijk waarom de overtreding. De handhaver heeft wat mij betreft weinig verstand in de verkeersregels. Ik zal hier wel aanvechten.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- zandpaadje
-
- 2x5 autosnelweg
Dit is een beetje de hamvraag: moeten er stoeptegels of lijnen zichtbaar zijn?Kenneth777 schreef: ↑do 09 jun 2022, 3:04 Ik heb de omgevingsfoto geüpload, het lijkt eigenlijk om een openbare weg, zonder verhoogde stoeptegels of lijnen.
Ik ben blijkbaar de enige in deze draad die wel het verschil ziet tussen het trottoir en het weggedeelte. Even een Streetview-voorbeeld van dezelfde locatie: https://www.google.com/maps/@52.3695447 ... 384!8i8192
Het witte busje op de voorgrond en het donkerblauwe autootje verderop bij de

-
- 2x4 autosnelweg
Als je een boete onder de ruitenwisser vindt kan ik me nauwelijks voorstellen dat er sprake was van laden/lossen. Klinkt meer als parkeren.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- autoweg
De voetpadbordjes staan wat raar, zelf ook al verward zeker
Je hebt dat vierkabte fietsenveldje en aan een kant wordt de strook ervoor aangegeven met een voetpadbord met onderbors laden lossen toegestaan. Aan de andefe kant staat ook zo'n bord maar een kwartslag gedraaid alsof het voor dat fietsveldje geld. Ik denk eigenlijk dat die gedraaid had moeten staan om de strook de anderenkant op te benoemen.
En dat er tussen in een soort van oprit naar dat veldje fietseb ligt wat geen voetpad is( om er heen te kunnen fietsen).
Mogelijk was er iets opzij geen boete geweest want op de stoep met uitzondering laden lossen.
Maar ja als er niks staat aan inrijverbodeb, fietspadbord eb er is wel duidelijl aangegeven wat wel voetpad is zou ik op de koers gaan dat dat dan dus kennelkjkgeen voetpad maar een stukje zijweg is.
Je hebt dat vierkabte fietsenveldje en aan een kant wordt de strook ervoor aangegeven met een voetpadbord met onderbors laden lossen toegestaan. Aan de andefe kant staat ook zo'n bord maar een kwartslag gedraaid alsof het voor dat fietsveldje geld. Ik denk eigenlijk dat die gedraaid had moeten staan om de strook de anderenkant op te benoemen.
En dat er tussen in een soort van oprit naar dat veldje fietseb ligt wat geen voetpad is( om er heen te kunnen fietsen).
Mogelijk was er iets opzij geen boete geweest want op de stoep met uitzondering laden lossen.
Maar ja als er niks staat aan inrijverbodeb, fietspadbord eb er is wel duidelijl aangegeven wat wel voetpad is zou ik op de koers gaan dat dat dan dus kennelkjkgeen voetpad maar een stukje zijweg is.
-
- 2x2 autosnelweg
boe! schreef: ↑do 09 jun 2022, 20:31Dit is een beetje de hamvraag: moeten er stoeptegels of lijnen zichtbaar zijn?Kenneth777 schreef: ↑do 09 jun 2022, 3:04 Ik heb de omgevingsfoto geüpload, het lijkt eigenlijk om een openbare weg, zonder verhoogde stoeptegels of lijnen.
Ik ben blijkbaar de enige in deze draad die wel het verschil ziet tussen het trottoir en het weggedeelte. Even een Streetview-voorbeeld van dezelfde locatie: https://www.google.com/maps/@52.3695447 ... 384!8i8192
Het witte busje op de voorgrond en het donkerblauwe autootje verderop bij destaan beide op het trottoir en niet in een parkeervak.
Het verschil is heel subtiel en springt er voor mij niet uit als voetpad.
Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen wat het is, dus ik zou zeker bezwaar aantekenen.
-
- 2x5 autosnelweg
Het linkerbordje is gedraaid. Op oudere Streetviewbeelden staat dit bord wel recht. Het pad voorbij deze borden is een voetpad. Het onderbordje m.u.v. laden lossen heeft dan ook betrekking op dit voetpad. Blijkbaar is het de intentie van de gemeente Amsterdam dat laad- en losverkeer op het voetpad gaat staan. Ik moet wel opmerken dat de situatie voor de aanpassing in 2014 duidelijker was dan de huidige situatie.Boerenkool schreef: ↑do 09 jun 2022, 20:48 De voetpadbordjes staan wat raar, zelf ook al verward zeker
-
- zandpaadje
boe! schreef: ↑do 09 jun 2022, 21:34Het linkerbordje is gedraaid. Op oudere Streetviewbeelden staat dit bord wel recht. Het pad voorbij deze borden is een voetpad. Het onderbordje m.u.v. laden lossen heeft dan ook betrekking op dit voetpad. Blijkbaar is het de intentie van de gemeente Amsterdam dat laad- en losverkeer op het voetpad gaat staan. Ik moet wel opmerken dat de situatie voor de aanpassing in 2014 duidelijker was dan de huidige situatie.Boerenkool schreef: ↑do 09 jun 2022, 20:48 De voetpadbordjes staan wat raar, zelf ook al verward zeker
Klopt, het pad voorbij deze borden (dus aan het begin van de cabralstraat) is een voetpad. Maar de verwarring is nu wat is het stukje tussen de voetpad (begin van de cabralstraat) en de vespussistraat. Het gedeelte waar ik stil stond? U zei dat het een trottoir is, maar dan zal het veel duidelijk zijn als de twee borden vlak voor vespuccistraat staan. Ik denk eerder dat gemeente alleen voor mensen die willen lossen en laden in die voetpad(begin van cabralstraat) toelaat, daar buiten is andere verhaal. Er zijn veel ondernemers in de omgeving. Wel chaos als iedereen daar in de kleine ruimte moeten lossen en laden. Ik denk dat de scheve bord, komt doordat een vrachtwagen er tegen aan reed.
U heeft wel gelijk dat aan de andere kant van de cabralstraat wel een duidelijk een scheiding tussen de trottoir en weg is, door de parkeerlijnen. Maar volgens mij hoeft de exacte indeling van een straat niet dezelfde te zijn aan de andere kant van de straat.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- zandpaadje
Er zijn inderdaad geenRein schreef: ↑vr 10 jun 2022, 21:36daarbij is het (in principe) niet verboden te parkeren (of stil te staan) buiten de parkeervakken. Wil de gemeente dat je niet buiten de vakken parkeert, dan moet men dat toch echt met een
of
verbieden (als geen sprake is van een woonerf, een trottoir, plantsoen etc). En die
of
zie ik zo niet en of sprake is van een trottoir is zeker niet evident.

-
- zandpaadje
Ik heb maanden gewacht en heb nu pas een brief ontvangen.
De informatie die de verbalisant aan de CVOM heeft verstrekt is onvolledig. Hierdoor is een grondige afweging van de door u genoemde argumenten niet mogelijk.
Dit overwegende vernietigt de officier van justitie de beschikking. U hoeft de opgelegde sancties en de administratiekosten niet te betalen.
Het is wel lekker vaag wat hier allemaal gebeurd, maar ik hoef in ieder geval geen boete te betalen, bedankt allemaal!!
-
- 2x4 autosnelweg
Gefeliciteerd en dank voor de terugkoppeling. Dat wordt gewaardeerd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje