Ik moet morgen om 10.30 uur in Gent zijn. Had gedacht rond 7.30 uur uit Amsterdam te vertrekken, wat me dan rond 9 uur op de Ring Antwerpen zou brengen. Is dat een tijdstip waar het zin zou hebben om al op voorhand op te geven en Rotterdam-Moerdijk-Liefkenshoektunnel te rijden (om daarna nog de optie E34-R4 onder de knop te hebben indien nodig)?
Alvast dank!
Amsterdam - Gent vrijdagochtend (morgen dus)
Moderator: Moderatoren
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
Re: Amsterdam - Gent vrijdagochtend (morgen dus)
In mijn ervaring wel, of zelfs de Westerscheldetunnel. Antwerpen lukt me normaal wel richting Brussel, maar de Kennedytunnel is een drama.
-
- 4x3 autosnelweg
Dank Chrysa. Mooi op tijd aangekomen in Gent, en nu zelfs nog tijd voor koffie met wat vlugge feedback.
Had me stellig voorgenomen je advies te volgen, dus dit is het verhaal hoe ik toch in de Kennedytunnel terecht kwam
Gorinchem is voor mij het punt om te beslissen tussen Moerdijk-Bergen op Zoom en Breda. Na een rustige rit daarheen eens naar het verkeer verderop gekeken, en het was wel duidelijk dat ik via Breda filevrij de Ring Antwerpen zou kunnen halen. Dat ging ook daadwerkelijk zo. Rond 09.05 bij Knooppunt Antwerpen-Noord, waar de DRIPs me 19 minuten gaven om Knooppunt Antwerpen-West te bereiken. Dat leek me geen aanleiding om richting Liefkenshoektunnel te rijden, en ik heb het uiteindelijk eerder in 16 minuten gedaan. Stond wat file rond Sportpaleis en Antwerpen-Oost, maar die loste net op. Laten we het vrijdagochtend-geluk noemen.
Kijkend naar de werkzaamheden bij Antwerpen-West snap ik wel waarom de files op de R1 de laatste tijd zo heftig zijn.
Had me stellig voorgenomen je advies te volgen, dus dit is het verhaal hoe ik toch in de Kennedytunnel terecht kwam

Kijkend naar de werkzaamheden bij Antwerpen-West snap ik wel waarom de files op de R1 de laatste tijd zo heftig zijn.
-
- expressweg
Sint-Anna/Linkeroever is inderdaad 1 grote bouwput, waar ook veel gebeurt. Vanaf dat deel van de R1/R2 de Waaslandtunnel bereiken is een niet logische route geworden, maar in de avondspits richting NL een serieuze optie geworden (Ook nu de Noorderlaan geen werkzaamheden meer kent)
De andere kant uit is standaard aansluiten tot de tunnel en daarmee nauwelijks de moeite waard.
De andere kant uit is standaard aansluiten tot de tunnel en daarmee nauwelijks de moeite waard.