Bedankt voor de reacties.
Het laatste stukje naar Zakopane maak ik me niet zo druk om. In 2019 zijn we hier al eens geweest en zijn we met een huurauto vanaf Katowice Airport (Pyrzowice) naar Zakopane gereden via de S1, A4, S7 en DK47. Dat viel toen goed mee aan het einde van de zaterdag. De wegen waren toen bijna uitgestorven.
SnarfFlevoland schreef: ↑di 12 jul 2022, 14:42
Er is een directe verbinding tussen Zakopane en Łysa Polana, waar je de grens met Slowakije richting Poprad oversteekt.
Dit heb ik toen ook gereden. Vanuit Łysa Polana ga je ook naar...
SnarfFlevoland schreef: ↑di 12 jul 2022, 14:42
Verder is Morskie Oko absoluut aan te bevelen om te bezichtigen. Een prachtig bergmeer, waar men in de Alpen nog jaloers op mag zijn.
We zijn hier in 2019 geweest, we hadden alleen pech met het weer, het sneeuwde die dag. We gaan voor herkansing als het een mooie is, want het is nogal een lange wandeling op asfalt en geen zin om het nog eens in de natte sneeuw te doen. Uit principe de koetsen niet willen nemen, ik vond niet kunnen voor die paarden.
De routes voor Bennekom en Genk eigenlijk gelijkwaardig. Google maps maakt er dit van op moment van schrijven:
- Bennekom - Hengelo - Hannover - Berlijn - Cottbus - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1271 km in 13u45
- Bennekom - Dortmund - Kassel - Leipzig - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1298 km in 13u50
- Bennekom - Hengelo - Hannover - Leipzig - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1302 km in 13u57
- Bennekom - Hengelo - Hannover - Berlijn - Frankfurt a.O. - S3 - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1328 km in 14u06
- Bennekom - Hengelo - Hannover - Berlijn - Frankfurt a.O. - Poznan - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1373 km in 14u28
- Bennekom - Köln - Gießen - Erfurt - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1357 km in 14u48
Hieruit kan ik eigenlijk concluderen dat opties 1-4 eigenlijk de beste zijn, waarvan optie 2 of 3 optimaal zijn.
- Genk - Heinsberg - Dortmund - Kassel - Leipzig - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1301km in 14u08
- Genk - Köln - Gießen - Erfurt - Wroclaw - Katowice - Krakow: 1306 km in 14u21
Hieruit kan ik eigenlijk concluderen dat optie 2 optimaal is.
Voor de terugweg:
Bennekom als bestemming:
- Poprad - Krakow - Wroclaw - Leipzig - Kassel - Dortmund - Bennekom: 1338km in 14u38
- Poprad - Zilina - Brno - Praag - Dresden - Leipzig - Kassel - Dortmund - Bennekom: 1381km in 14u59
- Poprad - Zilina - Brno - Praag - Nürnberg - Frankfurt a.M. - Köln - Bennekom: 1430km in 15u33
Genk als bestemming:
- Poprad - Krakow - Wroclaw - Leipzig - Kassel - Dortmund - Heinsberg - Genk: 1350km in 14u48
- Poprad - Krakow - Wroclaw - Erfurt - Gießen - Köln - Genk: 1355km in 14u51
- Poprad - Zilina - Brno - Praag - Nürnberg - Frankfurt a.M. - Genk: 1371km in 14u45
Wat zal hier de beste optie zijn?