Goedendag.
Misschien heb ik het over het hoofd gezien hier.
Maar is er iemad hier die weet van wat soort wegsluiting er is op de A61 en hoe de omleiding is.
Naar verluid gaat het er om dat er een viaduct gesloopt gaat worden.
Er zal vast een trucker zijn die iets weet.
Groetjes Sebastiaan
Bouwstelle A61
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
-
- 4x3 autosnelweg
Re: Baustelle A61
Ik vermoed dat je deze bedoelt: https://www.24rhein.de/leben-im-westen/ ... 03986.html
Omleiding komt erop neer dat je vanaf Abzweig Erfttal de A1 naar Köln op zal moeten. En dan hangt het er vanaf waar in Nederland of België je moet zijn. Naar België, Zeeland en Zuid-Limburg ga je weer de A4 op richting Aachen. Naar Noord-Brabant en Noord-Limburg de A57 op, en vanaf daar richting Venlo. Naar Nijmegen en noordelijker rijd je eerder de A57/A77/A73 af tot Nijmegen. Uiteraard had je altijd al de optie om langs Köln door te steken naar de A3 richting Arnhem. Dan is deze sluiting helemaal niet relevant.
Omleiding komt erop neer dat je vanaf Abzweig Erfttal de A1 naar Köln op zal moeten. En dan hangt het er vanaf waar in Nederland of België je moet zijn. Naar België, Zeeland en Zuid-Limburg ga je weer de A4 op richting Aachen. Naar Noord-Brabant en Noord-Limburg de A57 op, en vanaf daar richting Venlo. Naar Nijmegen en noordelijker rijd je eerder de A57/A77/A73 af tot Nijmegen. Uiteraard had je altijd al de optie om langs Köln door te steken naar de A3 richting Arnhem. Dan is deze sluiting helemaal niet relevant.
-
- zandpaadje
Re: Bouwstele A61
Hoi Bedankt.
Ik neem aan dat je wel vanaf Venlo gewoon de reis kan voortzetten.
Het verkeer wordt dus niet via de tegengestelde rijbaan omgeleid.
Ik neem aan dat je wel vanaf Venlo gewoon de reis kan voortzetten.
Het verkeer wordt dus niet via de tegengestelde rijbaan omgeleid.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- polderweggetje
Goedemiddag.
Altijd weer in de vakantie periode die afsluitingen en werkzaamheden in Duitsland,
Ik rij wel eens door Duitsland , maar niet bekend met alle snelwegen.
Wat is dan de beste keus snelweg om terug te rijden richting Nijmegen ?, eerder met onze vouwwagen en kleinere caravan gingen wij over de A3, maar de laatste jaren over de A 61 en met grotere en zwaardere caravan , de 61 is minder stijl , en vind ik fijner rijden.
Graag uw ervaring of mening.
Mvg, Jan
Altijd weer in de vakantie periode die afsluitingen en werkzaamheden in Duitsland,

Ik rij wel eens door Duitsland , maar niet bekend met alle snelwegen.
Wat is dan de beste keus snelweg om terug te rijden richting Nijmegen ?, eerder met onze vouwwagen en kleinere caravan gingen wij over de A3, maar de laatste jaren over de A 61 en met grotere en zwaardere caravan , de 61 is minder stijl , en vind ik fijner rijden.
Graag uw ervaring of mening.
Mvg, Jan
-
- 2x2 autosnelweg

Dieper in Duitsland kom je onvermijdelijk werkzaamheden tegen en hangt het af van je bestemming/vertrekpunt en -tijd wat het handigst is, samen met je persoonlijke voorkeur.
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Baustelle A61
Wij zijn gisteren vanuit de Belgische Eifel via Amel, Verviers en Aachen (E42-E40-A44) weer op de A61 onder Mönchengladbach uitgekomen. Ging prima. Alleen op de A44 vlak na Aachen is een korte Baustelle met Vmax 60.