Centraal Autohuurtopic
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Centraal Autohuurtopic
Aangezien er vandaag twee topics weer tot leven zijn gewekt en dit elk jaar wel terugkomt is het wellicht tijd voor een centraal autohuurtopic 

-
- 2x4 autosnelweg
Re: Spotgoedkoop auto huren Málaga: te mooi om waar te zijn?
Mee eens. Er zijn heel veel tips & tricks. En in ieder land werkt het anders (ook met Avis en Hertz). Leuk ( recente) ervaringen te delen. Oude ervaringen : in de USA moet je altijd WA bijkopen. Een Amerikaan kan met zijn eigen WA rijden. Huurprijs maal 2 meestal. Nieuwer: Je bestelt en betaalt een navigatiesysteem. Blijkt alleen te werken via/met je eigen smartphone. En dus dataverbruik die 20 keer zo duur is per MB (dan in de EU) in bijvoorbeeld Brazilie. Je huurt dus een display voor 20 euro per dag...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Spotgoedkoop auto huren Málaga: te mooi om waar te zijn?
En voor wat betreft Zuid-Europa moet je nooit met Goldcar in zee gaan. Hoewel ze op het eerste gezicht scherpe prijzen bieden ben je aan het eind van je vakantie gegarandeerd duurder uit dan bij duurdere verhuurders die een betrouwbare naam hebben opgebouwd.
Het feit dat ze bij het ophalen van je huurauto een onnodige dure verzekering aansmeren negeer ik nu maar. Als je die onnodige verzekering niet wil moet je wel 1200 euro borg via je credit card betalen.
In theorie wordt die borgstelling van 1200 euro na ommekomst weer terugbetaald. Alleen heb je die ene kras van de vorige verhuurder tijdens het ophalen van de auto over het hoofd gezien (logisch: je wilt na je vlucht snel je huurauto en dan snel naar je verblijf). Geen probleem: er wordt 600 euro van je borg ingehouden omdat de vorige huurder van je auto schade had....
Iets anders. Zeker op de Spaanse eilanden (Balearen of de Canarische eilanden) zul je de huurauto vast gebruiken om vanuit je hotel naar het strand te rijden. Daarvoor ben je immers op vakantie.
Betrouwbare verhuurders vertellen vooraf dat ze zeg even 25 euro in rekening brengen om weer al het zand uit de auto te krijgen. Begrijpelijk.
Goldcar denkt daar een blaadje sla uit te kunnen slaan. Vanzelfsprekend gaat elke huurder wel eens naar zee en dus is in elke teruggebrachte huurauto wat zand te vinden.
Geen probleem. Slechts weinig zand in de auto (bv. een stel zonder kinderen): 50 euro schoonmaakkosten. Was je met een gezin en is dus ook de achterbank vuil : dan ben je 100 euro schoonmaakkosten kwijt.
En nee: vooraf stofzuigen helpt niet.
Tot slot: zorg bij Goldcar vooral voor een huurcontract dat je de auto met een lege tank ophaalt en met een lege tank weer inlevert. Vergeet "serieuze" verhuurbedrijven waarbij je een auto met een volle tank meekrijgt en ook weer met een volle tank moet inleveren.
Anders wordt je rondom de tankinhoud geflest.
Het feit dat ze bij het ophalen van je huurauto een onnodige dure verzekering aansmeren negeer ik nu maar. Als je die onnodige verzekering niet wil moet je wel 1200 euro borg via je credit card betalen.
In theorie wordt die borgstelling van 1200 euro na ommekomst weer terugbetaald. Alleen heb je die ene kras van de vorige verhuurder tijdens het ophalen van de auto over het hoofd gezien (logisch: je wilt na je vlucht snel je huurauto en dan snel naar je verblijf). Geen probleem: er wordt 600 euro van je borg ingehouden omdat de vorige huurder van je auto schade had....
Iets anders. Zeker op de Spaanse eilanden (Balearen of de Canarische eilanden) zul je de huurauto vast gebruiken om vanuit je hotel naar het strand te rijden. Daarvoor ben je immers op vakantie.
Betrouwbare verhuurders vertellen vooraf dat ze zeg even 25 euro in rekening brengen om weer al het zand uit de auto te krijgen. Begrijpelijk.
Goldcar denkt daar een blaadje sla uit te kunnen slaan. Vanzelfsprekend gaat elke huurder wel eens naar zee en dus is in elke teruggebrachte huurauto wat zand te vinden.
Geen probleem. Slechts weinig zand in de auto (bv. een stel zonder kinderen): 50 euro schoonmaakkosten. Was je met een gezin en is dus ook de achterbank vuil : dan ben je 100 euro schoonmaakkosten kwijt.
En nee: vooraf stofzuigen helpt niet.
Tot slot: zorg bij Goldcar vooral voor een huurcontract dat je de auto met een lege tank ophaalt en met een lege tank weer inlevert. Vergeet "serieuze" verhuurbedrijven waarbij je een auto met een volle tank meekrijgt en ook weer met een volle tank moet inleveren.
Anders wordt je rondom de tankinhoud geflest.
-
- verkeersader
Re: Centraal Autohuurtopic
Ik had vorig jaar op Sardinië een huurervaring die zo sketchy was dat het me verbaasde dat alles goed ging. Ik heb via DoYouItaly.com een huurauto geboekt bij KEDDY Rent a car, en een uur voor het ophalen krijg je pas een bericht dat je bij de Europcar-balie moet zijn. Keddy blijkt dus een submerk van Europcar te zijn. Uiteindelijk voor 4*24 uur (in september, dat is voor de Italiaanse eilanden nog hoogseizoen) €365 betaald voor een Citroen C1. Mocht tot 1000 km, dat heb ik niet gehaald. Bij het inleveren zat ik wat krap in de tijd vanwege wegwerkzaamheden, er was een vrouw voor me waar ze heel moeilijk deden over allerlei dingen, dat kostte zeker twintig minuten.
Bij mij lopen ze snel even om de auto (die behoorlijk stoffig was van buiten, van binnen niet vies maar wel wat gebruikssporen - stof op de matten en wat kruimels) heen, ze starten het contact om naar km-stand en tankinhoud te kijken (ik had alweer 75 km gereden na de laatste tankbeurt, maar tank zat nog "vol" - ik wat bereid geweest te betalen voor het verschil) en het was allemaal prima.
In Nederland heb ik nooit auto's gehuurd maar wel vaak (verhuis)busjes, en vaak van die kleine zeurpuntjes gehad, zoals dat een achterdeur van een busje niet meer dicht wil, je belt het verhuurbedrijf (Bubu, dat staat voor studenten Budget Bus, daar heb je alleen afgeragde busjes, bij het ophalen krassen ze gelijk de hele auto door "deze is zo gekrasd en gedeukt, daar kijken we niet naar"), die geeft je toestemming om het binnenwerk van de deur te slopen om het op te lossen en als je dan bij het inleveren komt doen ze daar moeilijk over. Of dat er 2 extra kilometers afgerekend worden en je twijfelt of je moet gaan zeuren om 20 cent of dat het de moeite van het bellen niet waard is. En een keer een verhuisbus per uur gehuurd die een mega-oliespoor achterliet, dat bleek een lek oliefilter te zijn, dat hebben ze verholpen maar heeft wel 2 uur gekost, vervolgens willen ze die 3 uur niet betalen.
Mijn "beste" huurervaring was op La Réunion, daar wilde ik 15 dagen een auto huren, er was een actie met een 10-daagse autohuur die supergoedkoop was, de 5 dagen erna tegen regulier tarief, maar om administratieve redenen moest ik wel tussendoor terugkomen, ze konden de huren niet aan elkaar koppelen. Omdat ik toevallig daar in de buurt moest zijn prima, ik alles gehuurd zonder afkoop eigen risico, heb in die eerste periode een flinke deuk gereden in de dorpel, vooraf gebeld. Ik kom daar, ze zegt "Oei, dat is wel een flinke deuk", belt 5 mn met iemand, ik was uiteraard mijn €250 eigen risico kwijt, ze zegt "ja, we hebben een probleem want we hebben deze auto nodig nadat u hem inlevert en hebben geen andere auto voor u. Als u hem 2 dagen eerder wil inleveren krijgt u €200 korting". Dat heb ik dus maar geaccepteerd, en uiteindelijk word ik de dag voordat ik hem weer inleverde gebeld met het aanbod dat ik hem de volgende ochtend voor 10 uur inlever bij de garage dat zij me naar het busstation brengen, en dat ik de auto niet vol hoefde te tanken en daar niet voor hoefde betalen, en dat ze dat zouden bevestigen in een e-mail. Dus uiteindelijk zo'n €250 korting gekregen op anderhalve dag minder auto hebben, dat was best ideaal.
Anyway. Ik maak bij verhuren altijd foto's van 4 zijden en het dashboard met contact aan, op het parkeerterrein van de verhuurder, bij ophalen en vertrekken, het liefst opzichtig met iemand erbij, dan weten ze dat je er zelf ook op let. Als ze dan zeggen "dat hoeft niet hoor" dan kijk ik altijd met extra detail naar alles.
Bij mij lopen ze snel even om de auto (die behoorlijk stoffig was van buiten, van binnen niet vies maar wel wat gebruikssporen - stof op de matten en wat kruimels) heen, ze starten het contact om naar km-stand en tankinhoud te kijken (ik had alweer 75 km gereden na de laatste tankbeurt, maar tank zat nog "vol" - ik wat bereid geweest te betalen voor het verschil) en het was allemaal prima.
In Nederland heb ik nooit auto's gehuurd maar wel vaak (verhuis)busjes, en vaak van die kleine zeurpuntjes gehad, zoals dat een achterdeur van een busje niet meer dicht wil, je belt het verhuurbedrijf (Bubu, dat staat voor studenten Budget Bus, daar heb je alleen afgeragde busjes, bij het ophalen krassen ze gelijk de hele auto door "deze is zo gekrasd en gedeukt, daar kijken we niet naar"), die geeft je toestemming om het binnenwerk van de deur te slopen om het op te lossen en als je dan bij het inleveren komt doen ze daar moeilijk over. Of dat er 2 extra kilometers afgerekend worden en je twijfelt of je moet gaan zeuren om 20 cent of dat het de moeite van het bellen niet waard is. En een keer een verhuisbus per uur gehuurd die een mega-oliespoor achterliet, dat bleek een lek oliefilter te zijn, dat hebben ze verholpen maar heeft wel 2 uur gekost, vervolgens willen ze die 3 uur niet betalen.
Mijn "beste" huurervaring was op La Réunion, daar wilde ik 15 dagen een auto huren, er was een actie met een 10-daagse autohuur die supergoedkoop was, de 5 dagen erna tegen regulier tarief, maar om administratieve redenen moest ik wel tussendoor terugkomen, ze konden de huren niet aan elkaar koppelen. Omdat ik toevallig daar in de buurt moest zijn prima, ik alles gehuurd zonder afkoop eigen risico, heb in die eerste periode een flinke deuk gereden in de dorpel, vooraf gebeld. Ik kom daar, ze zegt "Oei, dat is wel een flinke deuk", belt 5 mn met iemand, ik was uiteraard mijn €250 eigen risico kwijt, ze zegt "ja, we hebben een probleem want we hebben deze auto nodig nadat u hem inlevert en hebben geen andere auto voor u. Als u hem 2 dagen eerder wil inleveren krijgt u €200 korting". Dat heb ik dus maar geaccepteerd, en uiteindelijk word ik de dag voordat ik hem weer inleverde gebeld met het aanbod dat ik hem de volgende ochtend voor 10 uur inlever bij de garage dat zij me naar het busstation brengen, en dat ik de auto niet vol hoefde te tanken en daar niet voor hoefde betalen, en dat ze dat zouden bevestigen in een e-mail. Dus uiteindelijk zo'n €250 korting gekregen op anderhalve dag minder auto hebben, dat was best ideaal.
Anyway. Ik maak bij verhuren altijd foto's van 4 zijden en het dashboard met contact aan, op het parkeerterrein van de verhuurder, bij ophalen en vertrekken, het liefst opzichtig met iemand erbij, dan weten ze dat je er zelf ook op let. Als ze dan zeggen "dat hoeft niet hoor" dan kijk ik altijd met extra detail naar alles.
-
- autoweg
Ik huur altijd via Sunnycars, tenzij het niet anders kan. Wij krijgen daar 20% korting. Maar ook zonder zou ik het doen. Nooit gezeur met schades door 100% dekking, annuleerbaar tot een dag van te voren. Dikke prima. Voor mogelijke schades maak ik altijd een HD video van de hele auto. Al is dat bij Sunnycars dus niet echt nodig, maar bij andere partijen werkt het goed.
-
- 2x2 autosnelweg
Zelfde geldt voor mij. Altijd prima ervaringen. Even nieuwsgierig naar die 20% korting: vanwaar dat?
Lang geleden eens een Toyota Yaris gehuurd in Reykjavik bij Hertz. Bij het afhalen komt er een andere klant naar me toe die me waarschuwt dat ze nogal zeuren over de kleinste dingen. Dus extra goed opgelet... Desondanks zie ik paar dagen later wat witte puntjes van steenslag op de rode motorkap die ik eerder niet gezien had. Omdat ik geen zin had in gedoe maar even een rode viltstift geregeld en de beschadigingen aangestipt. Ondanks de zeer grondige inspectie (zelfs een check of het reservewiel er nog in lag...) zagen ze niks aan de auto.

-
- 2x4 autosnelweg
Het loont vaak om op zoek te gaan naar vouchers of kortingscodes online. Zeker off-season. Wat mij altijd zo verbaast zijn de enorme huurverschillen tussen de compact cars en de middenklasse. Qua onderhoud, admin en schoonmaak zit er weinig verschil in. De afschrijving en verzekering kan ook niet gigantisch meetellen.
-
- 2x2 autosnelweg

Ook al vaker meegemaakt dat als je kleinste klasse huurt (vooraf besteld) dat je een gratis upgrade krijgt. Waarschijnlijk omdat men meer aanbod middensegment in vloot heeft.
-
- Voorzitter

Misschien een vaste klant? Ik krijg na elke huurperiode standaard een voucher in mijn mailbox voor 10% korting. Die is doorgaans een jaar geldig, maar meestal boek ik binnen een jaar wel weer een huurauto. Dus rij ik eigenlijk altijd met 10% korting. Dat gebruik ik soms om dan een klasse groter te rijden, zeker bij langere roadtrips.Seat Ibiza schreef: ↑do 14 jul 2022, 13:18Zelfde geldt voor mij. Altijd prima ervaringen. Even nieuwsgierig naar die 20% korting: vanwaar dat?
Voor kortere reizen is de kleinste klasse voor mij voldoende. Voor drie dagen op Malta had ik een Toyota Yaris, en dat was goed te doen.
Goldcar is een beruchte naam, en gelukkig heb ik er persoonlijk geen ervaring mee. Maar wat ik erover heb gehoord van anderen, en ook de reviews die er op internet te vinden zijn, dat is dramatisch. Die zou ik vermijden als de pest. Het lijkt een oplichtingsmodel te zijn waarbij je vooraf nooit weet wat je uiteindelijk moet betalen.
-
- autoweg
Via de werkgever. Is mooi meegenomen hoor, maar is niet echt het punt dat ik wilde maken. Ik zou er anders ook boeken. Ik huur meerdere keren per jaar een auto en heb nooit meer geëmmer aan de balie over verzekeringen of extra's. Ook niet meer hoeven uitzoeken wat de lokale regels zijn met betrekking tot verzekeringen. Heerlijk. Twee jaar geleden had ik een lekke band. Ik moest de 'schade' wel voorschieten, paar tientjes geloof ik, maar ik had binnen 2 dagen mijn geld terug van Sunny Cars zonder gezeur.Seat Ibiza schreef: ↑do 14 jul 2022, 13:18Zelfde geldt voor mij. Altijd prima ervaringen. Even nieuwsgierig naar die 20% korting: vanwaar dat?
In de VS is autohuur trouwens echt niet meer te doen

-
- 4x5 autosnelweg
Ik huur ook altijd via Sunny Cars. Tot nu toe nog maar 1 echt pechgeval gehad: Een lekke band in Ouarzazate, Marokko. Die is daar gerepareerd en moest het bedrag wel voorschieten. Die 3 Euro (ja, echt!) heb ik maar niet meer gedeclareerd 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Voorzitter
Landen vergelijken heeft niet zoveel zin. In december kostte 3 dagen autohuur zonder korting (huurperiode te kort) via Sunny Cars in Malta mij € 125, in januari reed ik in Saoedi-Arabië via Sunny Cars 10 dagen voor € 390 (zonder korting, op het moment van boeken had ik geen geldige kortingsvoucher meer), in februari reed ik in Tenerife via Sunny Cars een week voor € 293 inclusief 10% korting, in maart reed ik in Dubai twee 13 dagen voor € 341, al was dat via mijn werkgever bij Hertz. In al die landen was het, als ik via Sunny Cars huurde, dus om en nabij de 40 euro per dag.sanderl schreef: ↑vr 15 jul 2022, 9:48In de VS is autohuur trouwens echt niet meer te doen. Ik zat even te zoeken maar je betaalt zo 100 dollar of meer per dag. Ze hebben daar tijdens de pandemie heel veel auto's verkocht en nu betaal je helaas de hoofdprijs. Terwijl ik een maand terug in Zuid-Afrika voor 50 euro 3 dagen kon rondrijden.
In april/mei betaalde ik in de VS, wederom via Sunny Cars en inclusief 10% korting, € 1442 voor 19 dagen autohuur in een middenklasser. Dat was met ophalen in Atlanta en inleveren in Miami, maar dat kostte niks extra, in de voorwaarden stond dat het voor reizen tussen Georgia en Florida zonder extra kosten kon.
Maar bij geen één groot verhuurbedrijf, ook niet bij Alamo waar ik via Sunny Cars had geboekt, kon ik voor 19 dagen voor dezelfde route (ophalen Atlanta, inleveren Miami) voor minder dan € 2300 huren. Die € 1442 was een forse uitgave, maar alsnog voelde het wel als een heel goede deal, voor zo'n 76 euro per dag. Dat de brandstof in de VS een stuk goedkoper is compenseert natuurlijk wel wat. En het had overigens nog wel wat goedkoper gekund als we voor een kleinere auto gekozen hadden, dan was ik inclusief mijn korting zo rond de € 1300 uitgekomen denk ik.
Kortom, de prijzen verschillen per land, kunnen ook seizoensgebonden zijn en bij Sunny Cars of bij zakelijke boekingen wellicht ook afhankelijk van langlopende contracten.
-
- autoweg
Daar betaalde ik in februari slechts 46 euro voor 4 dagen. Ook zonder korting, maar wel bij Avis.Coen Tunnel schreef: ↑vr 15 jul 2022, 14:09 Landen vergelijken heeft niet zoveel zin. In december kostte 3 dagen autohuur zonder korting (huurperiode te kort) via Sunny Cars in Malta mij € 125,
-
- Voorzitter

Ik weet ook wel dat Sunny Cars doorgaans niet de goedkoopste is, maar je bent er wel maximaal mee verzekerd. Dat geeft mij zelf altijd wel een gerust gevoel. En de verhuurbedrijven zijn ook blij met Sunny Cars. Zo krijgen ze een vaste stroom aan klanten, klanten die bovendien duidelijk niet per se het goedkoopste willen, en dat zijn doorgaans ook de klanten die (ondanks de maximale verzekering) relatief zuiniger met de auto's omspringen.
Bijkomend voordeel: Sunny Cars is bij SGR aangesloten. Je hebt dus ook garanties voor het geval dat Sunny Cars failliet zou gaan, je bent dan niet zomaar je geld kwijt. Ook de voucher die ik tijdens de coronacrisis in 2020 kreeg toen ik mijn huurauto moest annuleren was door de SGR gedekt.
-
- 2x4 autosnelweg
In 2020 betaalde ik bij Portugal-Faro 3 euro per dag in november. covid crisis. In 2021 6 euro per dag. Iets minder crisis. Inclusief alles wat verplicht was + tollbadge extra. Nu zal dat wel 15 euro per dag worden. Of toch de eigen auto.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik heb ook een autohuurervaring in Faro en dat was een hele goede, rond de jaarwisseling van 2018/2019. AUTO ROCHA stond bekend als een hele betrouwbare en voordelige verhuurder. Dat bleek te kloppen. Wij betaalden € 136 voor 7 dagen rijden in een Hyundai i10, dat was €19,43 per dag. Inclusief €5 voor het automatische tolkastje en bijna alles verzekerd. Ik mocht zelfs zonder extra kosten als tweede bestuurder rijden (waar ik voor bedankte
).
De contactpersoon bleek wel stipt, toen we even wat zaten te eten buiten de aankomsthal van het vliegveld belde hij me op. Waar we bleven.
Het werd een onvergetelijke vakantie. In het pikdonker navigeren van Faro naar een gehuchtje, door allerlei plaatsjes en over rare wegen, en prachtige roadtrips door het achterland van de Algarve. De auto was nog best pittig voor een 1.0 (schakel).

De contactpersoon bleek wel stipt, toen we even wat zaten te eten buiten de aankomsthal van het vliegveld belde hij me op. Waar we bleven.

Het werd een onvergetelijke vakantie. In het pikdonker navigeren van Faro naar een gehuchtje, door allerlei plaatsjes en over rare wegen, en prachtige roadtrips door het achterland van de Algarve. De auto was nog best pittig voor een 1.0 (schakel).
-
- autoweg
Op Madeira een vreemde situatie gehad: Bij het ophalen van onze auto werd er moeilijk gedaan dat geen van onze creditkaarten een volledige voornaam bevat, ze hebben allemaal initialen + volledige achternaam. Omdat dat het geval was konden we de auto alleen meekrijgen als we de verzekering afsloten ( €195 voor een week, vrij fors als de autohuur maar €170 was).
Op het moment voelde ik me erg belazerd, maar na wat rondvragen bij buitenlandse vrienden hebben zij allemaal een creditcard met hun volledige voornaam erop. Is Nederland hier gewoon vreemd in? Het bedrijf was Goldcar overigens, zo te zien hebben die meer slechte reviews.
Achteraf was die verzekering nog handig ook denk ik. Ik heb de auto ingeleverd met remmen die bij het minste of het geringste piepen, een motor waar een cylinder het niet meer lijkt te doen, een enorme deuk in een deur en een onderkant vol teer.
Op het moment voelde ik me erg belazerd, maar na wat rondvragen bij buitenlandse vrienden hebben zij allemaal een creditcard met hun volledige voornaam erop. Is Nederland hier gewoon vreemd in? Het bedrijf was Goldcar overigens, zo te zien hebben die meer slechte reviews.
Achteraf was die verzekering nog handig ook denk ik. Ik heb de auto ingeleverd met remmen die bij het minste of het geringste piepen, een motor waar een cylinder het niet meer lijkt te doen, een enorme deuk in een deur en een onderkant vol teer.

-
- Moderator
Op mijn Visa creditcard staat ook alleen mijn achternaam + initialen. Ik heb me nooit beseft dat dat afwijkend was.
-
- 2x3 autosnelweg
Goldcar staat hier bekend als te vermijden, een bedrijf wat geld probeert af te troggelen van klanten. Dat initialen op een creditcard niet mogen lijkt me bullshit.
-
- autoweg
Bij Amex mocht ik kiezen, volledige naam of initialen.
Bij ICS heb ik een MasterCard en een partner card. Mijn card heeft mijn volledige (eerste) voornaam en die van mijn vrouw de initialen. Mijn ICS zakelijke visa staan dan weer alleen de initialen. Dit heb ik niet kunnen kiezen. En heeft nog nooit iemand iets van gezegd. Vind het ook een heel vreemde zaak dat een auto verhuurder hier iets van zou mogen vinden, maar wel typisch een Goldcar trucje.
Bij ICS heb ik een MasterCard en een partner card. Mijn card heeft mijn volledige (eerste) voornaam en die van mijn vrouw de initialen. Mijn ICS zakelijke visa staan dan weer alleen de initialen. Dit heb ik niet kunnen kiezen. En heeft nog nooit iemand iets van gezegd. Vind het ook een heel vreemde zaak dat een auto verhuurder hier iets van zou mogen vinden, maar wel typisch een Goldcar trucje.
-
- dorpsstraat
Goldcar probeert inderdaad altijd hun extra verzekering aan de man te brengen.Chrysa schreef: ↑wo 23 nov 2022, 21:19 Op Madeira een vreemde situatie gehad: Bij het ophalen van onze auto werd er moeilijk gedaan dat geen van onze creditkaarten een volledige voornaam bevat, ze hebben allemaal initialen + volledige achternaam. Omdat dat het geval was konden we de auto alleen meekrijgen als we de verzekering afsloten ( €195 voor een week, vrij fors als de autohuur maar €170 was).
Achteraf was die verzekering nog handig ook denk ik. Ik heb de auto ingeleverd met remmen die bij het minste of het geringste piepen, een motor waar een cylinder het niet meer lijkt te doen, een enorme deuk in een deur en een onderkant vol teer.![]()
Overigens al vaak een auto gehuurd bij Goldcar, als je hun manier van werken voor lief neemt zijn het prima deals.
-
- Voorzitter
Ik heb al zoveel slechte verhalen over Goldcar gehuurd, ik vermijd ze als de pest. Moeilijk doen over initialen op een creditcard maar er wel akkoord mee gaan als je een extra verzekering afsluit klinkt weer als een typische oplichtersstreek. Van Goldcar verbaast het me dan weer niet.Chrysa schreef: ↑wo 23 nov 2022, 21:19 Op Madeira een vreemde situatie gehad: Bij het ophalen van onze auto werd er moeilijk gedaan dat geen van onze creditkaarten een volledige voornaam bevat, ze hebben allemaal initialen + volledige achternaam. Omdat dat het geval was konden we de auto alleen meekrijgen als we de verzekering afsloten ( €195 voor een week, vrij fors als de autohuur maar €170 was).
Achteraf was die verzekering nog handig ook denk ik. Ik heb de auto ingeleverd met remmen die bij het minste of het geringste piepen, een motor waar een cylinder het niet meer lijkt te doen, een enorme deuk in een deur en een onderkant vol teer.![]()
Dat is volkomen normaal. Op mijn Visa van de Rabobank staan mijn initialen, op mijn corporate Visa via Citibank staat juist mijn voornaam. Op mijn Amex staat ook mijn voornaam. Ik geloof dat ik bij Amex zelf kon kiezen en misschien voor mijn corporate Visa ook, dat weet ik niet meer precies. Mijn persoonlijke Visa van de Rabobank kreeg ik gewoon met mijn initialen, daar had ik geen keuze. Opvallend is dat mijn Maestro debitcard van dezelfde bank alleen mijn eerste initiaal toont, terwijl ik er drie heb, en die drie dus wel op mijn Visa staan.
-
- autoweg
Hoe weet je dat je niet verder opgelicht wordt dan?
Maar goed, ik heb mn €195 er ruimschoots uitgereden qua schade dus ik zal het als een leermoment opvatten.

-
- autoweg
Ik heb eigenlijk nooit gedoe gehad met huurauto’s..
Eerste keer was in Ierland, 2014 denk ik. Via rentalcars.com 1,5 week een Polo bij Enterprise gehuurd voor €83.
Daar aangekomen kregen we een Golf. Geen enkel gezeur gehad. Dikke prima.
Tweede keer een Polo in Faro. €130 voor een weekje, via rentalcars. Was bij Europcar. Behalve dat het ding niet vooruit te fikken (1.0 75pk) was, geen problemen gehad.
Derde was 2.5weken IJsland. Via rentalcars een Vitara 4x4 bij Greenmotion. Hier heel veel gezeur met extra verzekeringen. Werd uiteindelijk best duur €700 denk ik, misschien wel meer, maar in dit geval geluk gehad wel daarmee. Een vrachtwagen als tegenligger gehad op onverhard , gigantische steenslag. Maar geen gedoe achteraf.
Maar door bovenstaande ook verder gaan kijken dan rentalcars..
Vierde was een weekje Madeira, 170 euro of zo bij Avis via Sunnycars. Ik had een 108 besteld, maar kreeg een upgrade naar een Corsa 1.3cdti voor 20€ meer. Achteraf gezien heel blij mee, want de diesel deed het lekker bergop, hij had Hill hold, terwijl ik anderen in 108/Aygo letterlijk zag prutsen.
Vijfde 3 weken VS, (SF, LA, Yosemite, Sequoia, LV) Toyota Camry bij Avis via Sunny. Dikke prima. Veel gereden, geen gedoe.€500 of zo..
Zesde weekje Azoren, Sao Miguel. Verhuurder weet ik niet meer. Was een slome Ford Fiesta mk8 via Sunny cars. €200 of zo denk ik.
Zevende 3 weken west Canada+Yellowstone. VW golf station voor €400 of zo. Via Sunny cars bij Avis. Deze had tijdens de vakantie eigenlijk een beurt nodig, en was niet al te best. Skiluik kapot. DSG vrij brak.
De laatste een 1.5wk Vauxhall Corsa 1.2 in Schotland via Sunnycars en Hertz. Niks op aan te merken. Ook geen gezeur gehad.
Navigatie hebben wij nooit bijgekocht. VS/Canada hebben we ouderwetse wegenkaarten gekocht. En dan in de avond in hotel/motel even via WiFi toch op Google Maps kijken. Overige landen gewoon Google Maps.
Eerste keer was in Ierland, 2014 denk ik. Via rentalcars.com 1,5 week een Polo bij Enterprise gehuurd voor €83.
Daar aangekomen kregen we een Golf. Geen enkel gezeur gehad. Dikke prima.
Tweede keer een Polo in Faro. €130 voor een weekje, via rentalcars. Was bij Europcar. Behalve dat het ding niet vooruit te fikken (1.0 75pk) was, geen problemen gehad.
Derde was 2.5weken IJsland. Via rentalcars een Vitara 4x4 bij Greenmotion. Hier heel veel gezeur met extra verzekeringen. Werd uiteindelijk best duur €700 denk ik, misschien wel meer, maar in dit geval geluk gehad wel daarmee. Een vrachtwagen als tegenligger gehad op onverhard , gigantische steenslag. Maar geen gedoe achteraf.
Maar door bovenstaande ook verder gaan kijken dan rentalcars..
Vierde was een weekje Madeira, 170 euro of zo bij Avis via Sunnycars. Ik had een 108 besteld, maar kreeg een upgrade naar een Corsa 1.3cdti voor 20€ meer. Achteraf gezien heel blij mee, want de diesel deed het lekker bergop, hij had Hill hold, terwijl ik anderen in 108/Aygo letterlijk zag prutsen.
Vijfde 3 weken VS, (SF, LA, Yosemite, Sequoia, LV) Toyota Camry bij Avis via Sunny. Dikke prima. Veel gereden, geen gedoe.€500 of zo..
Zesde weekje Azoren, Sao Miguel. Verhuurder weet ik niet meer. Was een slome Ford Fiesta mk8 via Sunny cars. €200 of zo denk ik.
Zevende 3 weken west Canada+Yellowstone. VW golf station voor €400 of zo. Via Sunny cars bij Avis. Deze had tijdens de vakantie eigenlijk een beurt nodig, en was niet al te best. Skiluik kapot. DSG vrij brak.
De laatste een 1.5wk Vauxhall Corsa 1.2 in Schotland via Sunnycars en Hertz. Niks op aan te merken. Ook geen gezeur gehad.
Navigatie hebben wij nooit bijgekocht. VS/Canada hebben we ouderwetse wegenkaarten gekocht. En dan in de avond in hotel/motel even via WiFi toch op Google Maps kijken. Overige landen gewoon Google Maps.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
- 2x4 autosnelweg
Bij Goldcar zitten de auto's altijd vol met krassen en deuken. Die laten ze bewust zitten zodat ze meerdere malen bij onoplettende huurders in rekening gebracht kunnen worden.
-
- dorpsstraat
-
- autoweg
Sorry, onhandig geformuleerd. Hoe hou je de kosten voorspelbaar?
Dat was juist beter dan bij Budget(Avis). Ik heb voor vertrek een mail gekregen met daarin de al aanwezige krassen/deuken beschreven en gemarkeerd, en kreeg zo'n zelfde document ook na inleveren. Uiteraard wel even nagelopen en fotos genomen beide keren, maar bij Budget kreeg ik überhaupt niks (hoewel die auto ook de nodige krassen al had).
-
- 2x3 autosnelweg
Goldcar is berucht om zijn streken, lees: oplichting. De beste auto verhuurders zijn kennelijk Sunnycars (geen ervaring mee) en AVIS, waar ik min of meer vaste klant ben en een "Prefered" status heb.
Over creditcards: op mijn Amex staat mijn volledige naam, op mijn Visa initialen en achternaam. Nooit enig gedoe mee gehad. Dus dat Goldcar daar moeilijk over doet, snap ik niet. Ik had het mooi laten zitten en een auto bij een andere verhuurmaatschappij gehuurd.
Over creditcards: op mijn Amex staat mijn volledige naam, op mijn Visa initialen en achternaam. Nooit enig gedoe mee gehad. Dus dat Goldcar daar moeilijk over doet, snap ik niet. Ik had het mooi laten zitten en een auto bij een andere verhuurmaatschappij gehuurd.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x5 autosnelweg
Sunnycars is geen autoverhuurbedrijf, maar een tussenpersoon. Je zou dus in theorie dan ook bij dat Goldcar uit kunnen komen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg