Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.
Moderator: Moderatoren
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Willem » vr 25 nov 2022, 14:44

Sunnycars is vrij duur omdat ze voor kwaliteit willen gaan. Ze doen daarom geen zaken met Goldcar.
Het is verder wel vervelend dat je via tussenpersonen ongewenst toch bij Goldcar uit kan komen. De enige remedie hiertegen is om niet voor de goedkoopste optie te kiezen. Dat verkleint de kans om bij Goldcar uit te komen aanzienlijk.
-
mvalkenburg
- autoweg
Bericht
door mvalkenburg » vr 25 nov 2022, 15:14
Ik heb zojuist een auto geboekt voor onze a.s. vakantie in Zuid-Afrika in april. WIlde eigenlijk bij Sunnycars boeken, maar dat kwam voor alles groter dan een Polo/Picanto toch op serieuze bedragen uit van ca € 1000 voor 15 dagen. Heb nu bij Rentalcars.com een (wat mij betreft) prima prijs voor een formaatje Nissan Almera voor € 450 voor 15 dagen, inclusief de additionele verzekering voor eigen risico etc. Valt mij niet tegen, in deze tijden van idiote prijzen voor huurauto's.
-
waldo79
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » vr 25 nov 2022, 16:10
Ik had afgelopen voorjaar ook in Spanje een auto geboekt via rentalcars.com, omdat ik op de betreffende locatie geen auto via Sunnycars kon krijgen.
Alles in orde en geen gezeur.
-
Bongo
- verkeersader
Bericht
door Bongo » ma 26 dec 2022, 22:47
Wij hebben ook een keer gedonder gehad met Goldcar in Malaga. Enorm lange rij, en toen we eindelijk aan de beurt waren en ze het Oekraïense paspoort of rijbewijs van mijn schoonvader zagen, was er gelijk niets mogelijk en wilden ze ons helemaal niet meer verder helpen. Heeft meer dan een uur geduurd om ze uiteindelijk telefonisch te bereiken en te cancellen. Het stoom kwam ongeveer uit mijn oren!
Uiteindelijk een taxi transfer moeten nemen en in het dorp waar we verbleven bij een lokale verhuurder gehuurd vw Caddy, ideaal voor vakantie met bagage en kinderwagen.
In Kroatië een keer geluk gehad via Rentalcars.com. formaat Renault Megane station gehuurd en kregen een upgrade naar een Mazda 6 station! Erg fijne wagen!
-
mvalkenburg
- autoweg
Bericht
door mvalkenburg » wo 04 jan 2023, 13:11
Iemand nog ervaring met do's en don'ts voor autoverhuurders op het nieuwe vliegveld van Istanbul?
Op rentalcars.com komt goldcar als "beste" deal uit de bus

-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Bericht
door Coen Tunnel » wo 04 jan 2023, 17:22
Sunny Cars is niet duur in Istanbul en lijkt daar samen te werken met Enterprise (als je kiest voor 'kantoor op luchthaven'). Op Google Maps krijgt het een beoordeling van 3,4/5. Budget en Avis krijgen wat betere beoordelingen.
-
mvalkenburg
- autoweg
Bericht
door mvalkenburg » ma 13 feb 2023, 15:47
Inmiddels weer terug uit Turkije, prima verlopen inderdaad via Sunnycars met Enterprise. Auto prima, tol goed geregeld met HGS-ontvanger.
Verkeer was ook meer dan prima te doen. We werden door iedere klant waar we aankwamen voor gek verklaard want Istanbul traffic zou "horrible" zijn, maar dat viel dus onwijs mee. Aansluitend een paar dagen Almaty, daar was ik wel blij om niet zelf te hoeven rijden
Alleen geen winterbanden en sneeuw in combinatie met temperaturen van -2 was minder relaxed, maar goed, kleinigheidje hou je...
Avrasya tunnel is ook wel een bijzondere ervaring. Al met al prima bevallen, stukken beter dan dat geklooi met taxi's.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Bericht
door Coen Tunnel » ma 13 feb 2023, 16:44

Het verkeer in Istanbul is inderdaad vrij goed te doen. Druk, maar er zijn steden waar het een stuk minder prettig rijden is.
-
Wimpie25
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door Wimpie25 » ma 13 feb 2023, 16:49
Zonder de interessant discussie over Turkije hier te willen onderbreken, zit ik met een concrete vraag. Binnen 2 weken word ik op Malta verwacht en zou er één of twee dagen een huurwagen willen ter beschikking hebben. Nu ben ik eens de verhuurbedrijven op Malta afgegaan, maar zoals de rest van dat eiland, heb ik ook bij die bedrijven een redelijk louche gevoel. Kan ik mij best bij de officiële Europcar's en Hertz's van deze wereld houden?
-
waldo79
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » ma 13 feb 2023, 17:23
Sunny Cars bedient ook klanten in Vlaanderen. Dus ik zou hen contacteren.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
Bericht
door Coen Tunnel » ma 13 feb 2023, 17:54
Ik heb in 2021 een huurauto op Malta via Sunny Cars gehuurd, en ik kreeg toen een auto van Sixt. Dat is natuurlijk ook een bekende naam. Alles was prima in orde. Wel een tip voor als je de huurauto moet aftanken: het tankstation vlakbij de luchthaven (bij de rotonde naast de McDonald's) is niet 24/7 bemand en heeft een betaalautomaat die enkel bankbiljetten aanneemt en geen wisselgeld geeft. Het schijnt dat veel toeristen daar behoorlijk wat geld aan kwijt zijn. De
reviews op Google Maps spreken voor zich. Ik had een vroege vlucht terug, dus ik moest ook ergens onbemand tanken. Ik heb zelf
hier getankt voor ik de huurauto inleverde, een prettig en modern tankstation waar ik zonder problemen met mijn creditcard kon betalen bij de betaalautomaat. Dit is ook zeer dicht bij de luchthaven.
Mocht je naar het Hal Saflieni Hypogeum willen, één van de belangrijkste attracties op Malta, dan zou ik nu online een kaartje kopen, aangezien het aantal bezoekers dat daar wordt toegelaten zeer beperkt is en het vaak al dagen van tevoren is uitverkocht. Ik kon er uiteindelijk niet naar toe toen ik er was. Ħaġar Qim is ook een aanrader, net als de Dingli Cliffs bij zonsondergang.
-
duikgek89
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » ma 13 feb 2023, 19:32
mvalkenburg schreef: ↑ma 13 feb 2023, 15:47Aansluitend een paar dagen Almaty, daar was ik wel blij om niet zelf te hoeven rijden
Het is voor mij lang geleden, maar ik heb er het nodige gereden en vond dat prima gaan. Vuistregel was opletten met B kentekens van buiten de stad (A was Almaty stad, B Almaty oblast).
Shymkent was aparter: Gewoon net zoals je met een slecht behandeld paard zou doen, altijd vol gas of vol op de rem, sturen waar je heen wilt en spiegels zijn optioneel.
-
mvalkenburg
- autoweg
Bericht
door mvalkenburg » di 14 feb 2023, 12:05
duikgek89 schreef: ↑ma 13 feb 2023, 19:32
mvalkenburg schreef: ↑ma 13 feb 2023, 15:47Aansluitend een paar dagen Almaty, daar was ik wel blij om niet zelf te hoeven rijden
Het is voor mij lang geleden, maar ik heb er het nodige gereden en vond dat prima gaan. Vuistregel was opletten met B kentekens van buiten de stad (A was Almaty stad, B Almaty oblast).
Shymkent was aparter: Gewoon net zoals je met een slecht behandeld paard zou doen, altijd vol gas of vol op de rem, sturen waar je heen wilt en spiegels zijn optioneel.
Waar het mij meer om ging, was dat het er gewoon belachelijk druk was, dat vind ik onprettig rijden. Wat mij opviel: er was in feite nauwelijks een ochtendspits, maar de middag/avondspits was echt bizar. Taxiritje van ons hotel in het centrum naar de Esentai mall, enigszins aan de rand van de stad, een rit van 4,7km duurde 1:35 uur. Echt alle straten in beide richtingen ramvast. We waren te voet letterlijk ruimschoots sneller geweest.
-
duikgek89
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » di 14 feb 2023, 12:28

Dan is dat nog veel erger geworden dan het was.