Gaaf!

Nee, vrijwel niets. In die vier weken heb ik er volgens mij maar twee gezien. Beide in Noorwegen.
Moderator: Moderatoren
Gaaf!
Nee, vrijwel niets. In die vier weken heb ik er volgens mij maar twee gezien. Beide in Noorwegen.
Nee, ik bedoelde dat het tegenwoordig 't Nije Hemelrijk heet...
Oh, dan is dat anders dan toen ik er 11 jaar geleden was. Wel betalen (kaartje was 48 uur geldig), maar geen stickers. Wel een betaalbewijs die je achter je voorruit moet leggen.Snelwegfreak schreef: ↑wo 20 jul 2022, 22:27 Na twee uurtjes dan daadwerkelijk aangekomen op de Noordkaap. Hoewel het een zeer toeristisch punt is, was het bij aankomst niet heel erg druk. Wel veel voertuigen, maar qua mensen viel het mee. Het scheelt dat het terrein zo groot is, waardoor de massa's verspreid worden. Na het betalen van entreegeld aan de tolpoortjes (zodat je toegang krijgt tot de verschillende ruimtes binnen) en het opplakken van de daarbij horende sticker op de jas, konden we de parking oprijden. De temperatuur was inmiddels gezakt naar een graad of 6 boven het vriespunt. Buiten waaide een harde en zeer koude poolwind, welke je deed verlangen naar een sjaal of muts om je oren en hoofd. Ik denk dat de Noordkaap nog mooier is als het zonnig/onbewolkt is, maar helaas heb je het weer niet voor het uitkiezen. Zeker niet wanneer je maar één dag hebt om die kant uit te gaan. Take it or leave it. Maar goed: het kon erger.
Het kombord is dan ook lekker eenvoudigSnelwegfreak schreef: ↑zo 31 jul 2022, 13:21 Veel kortere plaatsnamen dan "Å" ga je niet tegenkomen.
Inderdaad, helaas was het bewolkt toen ik daar was, maar het zou bijna kunnen. De zee had wel de juiste kleur.Mooi strandje ook met rotsen en wit zand. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat je ergens op een subtropisch eiland verblijft![]()
Andøya is eigenlijk geen onderdeel van Lofoten maar van de Vesterålen. Landschappelijk net iets anders maar bij vlagen zeker net zo mooi zijn als Lofoten, maar je moet er daar wel iets meer moeite voor doen. Daardoor ook minder toeristisch en desolater, wat ook een meerwaarde kan zijn om de Vesterålen zeker niet over te slaan. Het wegennet ligt inderdaad op makkelijker of minder spectaculair terrein.Snelwegfreak schreef: ↑za 06 aug 2022, 11:14Op 30 juni maakten we een rondje richting het eiland Andøya. Onderdeel van de Lofoten, maar in mijn ogen niet heel spectaculair.
In een hotel in het zuiden van Polen ook. Maar dat lijkt me niet geheel on-topic.
Tijdens mijn trip in het hoge noorden van Noorwegen en Finland viel me het relatieve grote aantal fietsers ook al op. De meesten bepakt en bezakt. Ik heb begrepen dat er veel tussen zitten die graag per fiets de Noordkaap willen bereiken. Ook in de stromende regen dus. Zij liever dan ik.Snelwegfreak schreef: ↑vr 12 aug 2022, 22:07 Maar goed, wij zaten nog droog, in tegenstelling tot enkele fietsers die we onderweg tegen kwamen: wat een bikkels!