Fietsroutes in Brussel

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Fietsroutes in Brussel

Bericht door Palance » zo 07 aug 2022, 12:04

Ik kwam gisteren in Brussel dit bordje tegen:
Afbeelding

Blijkbaar komen er/zijn er al (genummerde) fietsroutes die ook met het Vlaamse netwerk geïntegreerd gaan worden.
Er zijn 19 gewestelijke fietsroutes (GFR's) gepland:

12 radiale (nummers 1 tot 12)
2 in ringvorm (A en B) en 1 in boogvorm (C)
3 routes die genoemd zijn naar de geografische herkenningspunten op het traject: Kanaal (tweetalige afkorting CK), de Zenne (SZ) en de Maalbeek (MM)
1 route die genoemd is naar de stedelijke herkenningspunten die door het traject met elkaar verbonden worden: de Paleizenroute (PP)
Deze routes zullen verbonden worden met de Groene Wandeling, die heel het gewest omringt, en met de fietsroutes van het Vlaams Gewest. De realisatie van deze routes wordt volledig gefinancierd door het Gewest en gebeurt in samenwerking met de Brusselse gemeenten.
Bron
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mikhail
expressweg

Re: Fietsroutes in Brussel

Bericht door Mikhail » di 22 nov 2022, 16:19

De fietsbordjes van het Brusselse gewest bestaan al een tijdje, maar tot mijn verbazing kwam ik vorige maand in Brussel centrum aan het beursplein ook de Vlaamse fietsroutebordjes tegen, allemaal mooi bevestigd aan 1 dezelfde paal. :top: