https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... icherheit/

B179 Fernpassstrasse-10 by European Roads, on Flickr
Moderator: Moderatoren
Tja, de A7 is niet echt ontworpen geweest als Denemarken-Oostenrijk. Laat staan Oostenrijk bij Füssen. In de Duitse planningen ten zuiden van Würzburg stond eigenlijk altijd een verbinding richting Lindau vooraan, wat je ook ziet aan het E-nummer E43 en het oude A-nummer A24. Daarop was dan een tak richting Kempten voorzien, die pas op het hoogtepunt van de asfaltmanie werd gepland tot Füssen. Ik heb me in die context nog wel eens afgevraagd waarom de A7 eigenlijk niet naar Lindau loopt - mijn vermoeden: de tak naar Kempten zou de doorgaande verbinding op Kreuz Memmingen worden en de tak naar Lindau lag er bij vaststelling van de nummers nog niet, terwijl de snelweg Memmingen-Kempten er al enkelbaans lag (was er ooit gekomen als een soort B19neu). Maar goed, het voelt allemaal bepaald niet als een masterplan richting de Oostenrijkse A12 via Schnellstrassen aan Tiroolse kant. Het had zoals zoveel geruisloos kunnen worden afgevoerd vanaf Kempten. Punt was/werd dat met Kempten als eindpunt de oversteek naar Tirol gewoon behapbaar werd. De dorpen moesten ontlast worden, er lagen toch nog steeds van die oude plannen voor een S-weg en de rest is geschiedenis.SnarfFlevoland schreef: ↑ma 27 jun 2022, 17:45 Opzich blijf ik het wel iets absurd vinden dat een van de belanrijkste snelwegen van Duitsland doodleuk op een enkelbaanse bergpas aansluit. Niet echt Europees gedacht... oorspronklijk natuurlijk wel in de jaren '70 gepland, maar anno 2022 allang niet meer actueel.
Wie zijn ze? In het artikel dwaarnaar jij verwijst staat het volgende:
Vertaling: Doordeweeks, inclusief komend weekend, blijft het verkeer éénbaans rijden met overdag een verkeerspostregeling en 's nachts een verkeerslichtregeling. In de weekenden vanaf vrijdag 23 september 2022 wordt het verkeer tussen vrijdagmiddag en maandagochtend over twee rijstroken geleid, waarbij passende veiligheidsmaatregelen worden genomen.Unter der Woche einschließlich dem kommenden Wochenende wird der Verkehr weiterhin einspurig mit Verkehrsposten-Regelung am Tag und Ampelregelung in der Nacht geführt. An den Wochenenden beginnend ab Freitag, 23. September 2022, erfolgt zwischen Freitagnachmittag und Montagfrüh eine zweispurige Verkehrsführung, für die entsprechende Sicherheitsvorkehrungen getroffen werden.
Dat is inderdaad een bekend probleem van Google Maps. Persoonlijk vind ik dat Apple Maps dat een stuk beter in de hand heeft, maar alsnog ook wel met enkele tekorten die dan last-minute worden opgelost. Maar goed, het blijft natuurlijk altijd goed om ook zelf na te blijven denken.verfmeer95 schreef: ↑za 17 sep 2022, 14:09 Dit lijkt weer een gevolg van een bekend Google Mapsprobleem: Bij files die meer dan 2 uur rijden van je verwijderd zijn wordt verwacht dat ze al opgelost zijn als jij daar passeert.
Er is besloten dat er een dynamische maximumsnelheid komt, als er minder dan 300 voertuigen per uur per richting door de tunnel rijden gaat de maximumsnelheid omhoog naar 80 km/h. Wellicht is die 50 nu niet handhaafbaar. 300 is wel een erg hoge drempel, wellicht is het alleen 's nachts.Chris schreef: ↑do 11 aug 2022, 15:31 Inmiddels nog meer slecht nieuws over de Lermooser Tunnel. Per direct is de maximumsnelheid verlaagd naar 50 km/h. Ook komt er op drukke dagen tunneldosering.
De verkeersveiligheid kan onder normaal gebruik niet meer gegarandeerd worden. De tunnel verkeert in slechte conditie en vermoedelijk zijn de tunneltechnische installaties 'op'.
Dit blijft zo tot de tweede buis gereed komt, en dat zou wel eens 2029 kunnen zijn.
https://www.tirol.gv.at/presse/meldunge ... en-roehre/
Interessante casus. De plannen van de nieuwe Landesregierung (ÖVP en SPÖ in Tirol) zien dus het invoeren van een tol van maar liefst €11 per passage voor, maar geven tegelijkertijd ook groen licht voor de aanleg van de 1,4 kilometer lange tunnel. Ik ben benieuwd hoe ze de tol gaan invoeren, aangezien de huidige tol op doorgaande routes eigenlijk alleen op Schnellstraßen en Autobahnen door ASFINAG wordt geheven. Dat zou betekenen dat er een nieuw tolsysteem zou moeten worden ingevoerd en niet op deze bestaande Sondermautstrecken kan worden aangesloten. Ik vraag me ook of het rechtelijk mogelijk is om inwoners van het Bezirk Reutte vrij te stellen van de tol en hoe dit wordt gecompenseerd. Ik denk dat dit zeker nog een dingetje gaat worden in de discussie.SnarfFlevoland schreef: ↑za 26 nov 2022, 23:07 En volgens het coalitie akkoord in Tirol moet de Fernpass - in de toekomst - €11 per passage gaan kosten. Alleen kentekens uit Reutte zullen (volledig) worden ontlast. Bron: https://www.merkur.de/bayern/tirol-oest ... 96091.html
Dat bestaat ook al voor inwoners van zijdalen rond de Brenner Autobahn of inwoners van Osttirol voor de Felbertauerntunnel. Daarover is ook al eens bij de EU geklaagd, maar dat bezwaar werd afgewezen. Ik denk dat de Oostenrijkers het gewoon zo doen en dan maar zien of er uit Brussel een bezwaar komt binnenwapperen, om het vervolgens door alle instanties te laten gaan.
Is dat overal zo? En wat maakt entree geld dan zo anders als een klassieke tolweg? Als je doelt op de Großglockner Hochalpenstrasse, dan heb je zondermeer gelijk. De Felbertauerntunnel is echter een ander verhaal en heeft vooral een doorgaande functie. Echter ook de Timmelsjoch heeft slechts één tolstation. De gehele Italiaanse kant kan tolvrij bereden worden, zelfs tot aan Hochgurgl in Oostenrijk, waar het tolstation staat.
Zonder die bezoekers waren ze nu nog steeds hout aan het hakken en achter hun koeien aan het aanrennen... Dat maakt het zo cru.
Dat is een goed punt.SnarfFlevoland schreef: ↑zo 27 nov 2022, 21:28 De Felbertauerntunnel is echter een ander verhaal en heeft vooral een doorgaande functie.