Geldermalsen - Nürnberg 20 oktober

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

T-hijs
verkeersader

Geldermalsen - Nürnberg 20 oktober

Bericht door T-hijs » ma 15 aug 2022, 9:23

Hoi,

Op 20 oktober vertrekken mijn beste maatje en ik voor onze jaarlijkse stedentrip; dit keer gaan we naar Nürnberg, waar we redelijk dicht bij het Hauptbahnhof een appartement via Airbnb hebben geboekt. De kwaliteiten m.b.t. vroeg opstaan van mijn reisgenoot zijn niet om over naar huis te schrijven; we zullen zeker niet voor 8 uur 's ochtends vertrekken. De ochtendspits bij Köln zal toch wel voorbij zijn wanneer we in die regio komen.

De geijkte route loopt natuurlijk via A57-A3-A73, waarbij je diverse mogelijkheden hebt om van de A57 op de A3 te komen. Mijn gevoel zegt dat ik het beste de A57 zo ver mogelijk kan afrijden, om al het gedonder op de A3 tussen Oberhausen en Köln te mijden. Andere routes (o.a. A61-A6) zijn al snel (meer dan) 50 km om, waardoor deze niet snel te prefereren zullen zijn.

Wat vinden jullie? A57 zo ver mogelijk afrijden? Of al eerder doorsteken? Nog leuke alternatieven in plaats van de A3?

Terugreis is overigens op zondag 24 oktober; ik verwacht dan eigenlijk weinig tot geen problemen, tenzij er dat weekend ergens een Vollsperrung gepland is.
Meestal aan te treffen in en om Geldermalsen. Daarnaast regelmatig onderweg naar/van Utrecht Rijnsweerd.

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: Geldermalsen - Nürnberg 20 oktober

Bericht door waldo79 » ma 15 aug 2022, 10:03

Inderdaad zo laat mogelijk doorsteken. Je kunt Köln - Aschaffenburg v.v. doen via A4 - A45, dat is eens wat anders. Voor de werkzaamheden tussen Wurzburg en Nürnberg heb ik niet zo direct een alternatief of je moet een zigzag over A7 - A70 - A73 doen vanuit Biebelried.