Hotels onderweg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg

Re: Hotels onderweg

Bericht door Peter »

Chris schreef: do 23 jul 2026, 22:46
Als je trouwens appartementen boekt in een stad hebben ze best vaak een privé parkeergelegenheid in een stadsdeel waar je anders betaald moet parkeren. Het is een manier om er op te besparen, en appartementen hebben ook wel eens de neiging goedkoper te zijn dan een hotel van 3 of 4 sterren. Buiten het hoogseizoen tenminste.
Veel appartementen komen pas op als je zoekt voor 2 of 3 nachten. Wel vaak goedkoper vanaf 3 nachten, zeker als je een restaurant kan uitsparen (door keukentje). Parkeren kan een sof zijn. Recht op (gratis) parkeren als er plek is. Geen garantie en dus vaak niet.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
Harald80
dorpsstraat

Bericht door Harald80 »

Ik moet binnenkort voor werk naar het Franse Cléon, dat ligt onder de rook van Rouen. Er staat een grote Renault-fabriek die al sinds 1958 in bedrijf is. Toen ik vrouwlief vertelde dat dit vlakbij Rouen is (wat een mooie stad is) was haar reactie "ik ga mee". Dat wordt dus een hotelletje zoeken voor een paar nachten. Hebben jullie nog tips voor een betaalbaar hotel, op loopafstand van het centrum van Rouen en waar ik de auto (VW Caddy) fatsoenlijk kwijt kan? Ik had al gekeken op de site van Accor hotels maar daar vallen zoveel hotelketens onder waardoor de keuze wel heel erg groot wordt......
JanVerhoeven
verkeersader

Bericht door JanVerhoeven »

^^ ik zat vorig jaar in de B&B Centre Rive Droite. Net en basic hotel, heeft een eigen parkeerplaats buiten, ligt redelijk op loopafstand en is betaalbaar.
Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter »

Daar zat ik ook in juni 2025. Wat grappig. Toen kostte het 65 euro. Ik heb toen wel op straat geparkeerd in een straat achter het hotel (gratis volgens mij). Ik denk dat je op de eigen hotelparkeerplek een tientje of zo betaalt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...