Hotels onderweg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » vr 09 sep 2022, 9:42

Genius Level 3 bereik je met 15 verblijven in 2 jaar tijd. Als je zoals ik elke dag een ander hotel pakt op een vakantie dan heb je Genius Level 3 vrij snel bereikt. Level 3 hou je levenslang en is het hoogste level van Booking.com.

De voordelen die ze aangeven:
* 10 - 20% korting
* gratis ontbijt bij bepaalde opties
* gratis kamerupgrades bij bepaalde opties
* priority klantenservice (ik heb hier nog nooit van gebruik gemaakt)

Ik heb in het verleden ook wel eens via de website van het hotel geboekt, maar via de Booking.com app is je reservering meteen bevestigd, bij de website kan dat soms wel lang duren (meer dan een dag heb ik wel eens meegemaakt). En het is makkelijk om met je telefoon en credit card meteen te reserveren. Ze hebben dan ook je gegevens, ik hoef bij inchecken alleen mijn naam te geven en ik krijg dan een sleutel, pasje of code. Ik heb nergens nog een ID hoeven laten zien. Inchecken gaat daardoor erg snel.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » vr 09 sep 2022, 10:18

15 aparte boekingen in 2 jaar is niet heel erg veel (in vergelijking met de hoogste status van een Airliner, waarbij je bij sommige bijna 3 maanden in een vliegtuig moet 'wonen' om die status te verkrijgen welke dan ook maar 1 of 2 jaar geldig is)

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » vr 09 sep 2022, 11:13

Ik heb Genius level 2 bereikt door 7 boekingen te doen in 7 jaar tijd. Ik maak ook gebruik van de korting, er is ook mobile only-korting en bij sommige overnachtingen kan je tegoed verdienen. Dat is dan weer in te zetten als korting op verblijf, taxi's en attracties. Ja, het is me wat...

Pino
2x5 autosnelweg

Bericht door Pino » vr 09 sep 2022, 11:22

waldo79 schreef: vr 09 sep 2022, 9:37 Booking.com pakt een vast percentage op de geadverteerde kamerprijzen en verlangt van de hotelier dat die via Booking.com exclusief de laagste prijzen toont.
Je boekt doorgaans voor dezelfde prijs bij het hotel, dus je maakt in ieder geval de eigenaar blij door hem die courtage te besparen. Overigens heb ik “onder de tafel” wel eens flinke kortingen kunnen regelen, juist ook door te zeggen “ik boek liever bij jou direct”. Werkt natuurlijk niet zo bij een nachtje Kyriad dat je online boekt.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » vr 09 sep 2022, 12:08

Al die voordeeltjes die Chris noemt heb ik nog nooit gepakt. Op de één of andere manier belemmeren de voorwaarden om ervan te profiteren mij.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 09 sep 2022, 12:12

Het laatste hotel dat ik had stond bij de receptie voor € 89 per nacht. Ik betaalde € 72. Dat is dan toch die 20% korting.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » vr 09 sep 2022, 13:46

Pino schreef: vr 09 sep 2022, 9:30 Heeft dat nou voordelen, dat level? Ik zoek vaak uit via Booking en boek dan op de website van het hotel. Die luchthandelaren in Amsterdam sponsor ik liever niet, en daar besteed ik graag wat extra tijd aan op de website van het hotel.
Ja, dat heeft voordelen! Met zo'n hoger level zie je soms exclusieve aanbiedingen, die vaak een stuk goedkoper zijn dan het reguliere tarief en zelfs wat je op de website van het hotel kan boeken. Ik zit binnenkort met een goede deal drie dagen in een hotel, waarbij ik in totaal meer dan 60 euro heb bespaard.

Eerder had booking.com Genius twee levels, waarbij ik al zolang als ik me kan heugen level 2 had (en dat zou levenslang gelden), toen dat naar drie levels ging ben ik automatisch naar level 3 gegaan.

Ik gebruik booking.com vooral op plekken waar geen hotel van Accor beschikbaar is, want bij Accor heb ik de Goldstatus en dat spaarprogramma levert me ook effectief wel wat op. Ik kan redelijk snel voor kortingen sparen.
waldo79 schreef: vr 09 sep 2022, 9:37 Booking.com pakt een vast percentage op de geadverteerde kamerprijzen en verlangt van de hotelier dat die via Booking.com exclusief de laagste prijzen toont.

Die levels leveren volgens mij gratis taxi's etcetera op.
Veel ketens hebben op hun website wel lagere prijzen. Het kan wel zijn dat de annuleringsvoorwaarden iets anders zijn.

Gratis taxi's heb ik nog nooit gehad, maar gratis kamerupgrades, gratis parkeren, gratis ontbijt en aanbiedingen exclusief voor Genius-leden heb ik wel meermaals gehad. En ook wel kortingen achteraf, die ofwel naar mijn creditcard gingen, ofwel als tegoed naar de booking.com wallet, en die je dan weer voor een volgende boeking kan gebruiken.
Chris schreef: vr 09 sep 2022, 9:42Ik heb in het verleden ook wel eens via de website van het hotel geboekt, maar via de Booking.com app is je reservering meteen bevestigd, bij de website kan dat soms wel lang duren (meer dan een dag heb ik wel eens meegemaakt). En het is makkelijk om met je telefoon en credit card meteen te reserveren. Ze hebben dan ook je gegevens, ik hoef bij inchecken alleen mijn naam te geven en ik krijg dan een sleutel, pasje of code. Ik heb nergens nog een ID hoeven laten zien. Inchecken gaat daardoor erg snel.
Ik heb via de website van booking.com nooit problemen gehad, de bevestiging kwam altijd snel. Maar de app is erg efficiënt. Inchecken verschilt per land, in sommige landen is het tonen van een identiteitsbewijs simpelweg een vereiste. Of het invullen en ondertekenen van een formulier. Maar ja, dat is bureaucratische rompslomp waar het hotel niks aan kan doen.

Bij Accor maak ik gebruik van online inchecken, indien mogelijk. Dat beperkt de bureaucratie ter plekke behoorlijk. Ook hebben ze daar vaak voor Silver- of Gold-status en hoger aparte incheckbalies, wat zeker bij grotere hotels wel wat tijdswinst oplevert.
Deze gebruikers waarderen Coen Tunnel voor dit bericht:
Coen Tunnel

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » vr 09 sep 2022, 20:17

Ik boek mijn hotels altijd via:
https://www.delta.com/merch/searchHotelAction.action

Als je dat vaak genoeg doet ontvang je extra voordelen zoals korting, gratis upgrades, gratis ontbijt, extra punten etc. En die punten zijn, afhankelijk van de hotelketen, weer te gebruiken bij diverse loyaliteitsprogramma's.
Donateur Vereniging Wegenforum

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » vr 09 sep 2022, 20:34

Meestal gebruik ik ook booking.com. Maar ik kijk meestal ook op Trivago of het hotel naar keuze elders niet goedkoper wordt aangeboden. De ene keer is dat zo en een andere keer weer niet.

Soms loont het om nog even op de website van het hotel zelf te kijken. Die geven wel eens korting bij het rechtstreeks boeken.

marcel
2x2 autosnelweg

Bericht door marcel » vr 23 sep 2022, 19:37

Ik ging vroeger weleens op de bonnefooi maar de laatste 10 jaar boek ik altijd van te voren.
Bij voorkeur ga ik naar hotels waar ik al eens geweest ben, maar helaas zijn drie van mijn favoriete hotels de laatste jaren gesloten. Van de nog bestaande is mijn favoriet wel het Barons Court hotel in Wolverhampton
https://www.google.com/maps/place/Baron ... -2.1327727
en het kost maar zo'n 50 euro per nacht. Waarschijnlijk omdat Wolverhampton niet bepaald toeristisch is. In Exeter betaalde ik voor een vergelijkbaar (maar minder goed) hotel een stuk meer.
Normaal gesproken betaal ik tussen 50 en 80 euro, en 15 tot 20 jaar geleden was dat nog 30 tot 50, dus het is wel een stuk meer duurder geworden dan de inflatie.

Wat betreft booking sites:
Onlangs heb ik veel slechte dingen gehoord over traveluro. Ik kende het niet, maar mensen klagen dat de prijs eerst heel laag lijkt en er dan nog allerlei bijkomende kosten zijn waardoor het uiteindelijk veel duurder wordt. En nog veel erger: ze komen bij het hotel aan en daar weten ze niets van een boeking. Ze krijgen dan meestal wel hun geld terug, maar pas na een urenlange worsteling met een vrijwel onbereikbaar call centre. Bovendien moeten ze dan nog een ander hotel zien te vinden.
Ik dacht dus dat dit gewoon een oplichterssite was, maar toen bleek dat als je naar reviews kijkt, traveluro een hogere rating heeft dan booking.com!
Ik heb zelf nooit problemen gehad met booking.com of andere zulke sites. Ik boek soms ook direct bij het hotel.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » zo 25 sep 2022, 13:53

Nu in Chester. 100 pond per nacht ofzo in het centrum. Volgende week naar Blackpool. Goedkoop in de herfst met redelijk weer, maar geen nazomer. Ik boek ook meestal met booking premium 3. Soms ter plekke als de receptie bij een bonnefooi alleen een hogere prijs geeft. Stom natuurlijk van zo'n hotel want ze kunnen gewoon matchen en die 5-10% in eigen zak steken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...