Hotels onderweg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 okt 2022, 12:40

Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Dat is vrij gebruikelijk in steden met meer zakenreizigers dan toeristen. Luxemburg-stad is in het weekend ook goedkoper dan doordeweeks.
marcel schreef: zo 16 okt 2022, 0:05
Coen Tunnel schreef: za 08 okt 2022, 17:13 Met Ibis kun je nog wel eens een goede deal hebben in Zwitserland. Ik heb in Chur en Zürich-Adliswil voor onder de 100 frank overnacht, en die in Baden was net iets duurder.
Ze tonen de prijzen als bij een benzinestation, momenteel is het een stuk duurder (in Adliswil):
Afbeelding
Dat zegt niet alles. Als ik nu in de app van Accor kijk ben ik CHF 114 kwijt als Accor-lid (kan iedereen zich gratis voor aanmelden). Niet-leden kunnen een kamer boeken voor CHF 119.

Je kunt met online boeken dus 20-25 frank goedkoper uit zijn dan als je zomaar aan komt lopen.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » zo 16 okt 2022, 16:13

Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Als er meer zakelijke mensen komen dan toeristen is dat normaal.

Waarbij zakelijk niet alleen bobo's zijn die in dure hotels zitten maar ook bv. monteurs/technici die machines installeren, onderhouden, gebruikers trainen,... Die krijgen geen budget voor een Hilton maar voor een Ibis of iets dergelijks.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » zo 16 okt 2022, 16:33

Die prijs van 130 a 140 euro voor een Ibis vind ik vrij extreem. Zo goed zijn die Ibis hotels nu ook weer niet.

Toen ik vorig jaar naar Zwitserland op vakantie ging lukte het om een, niet bij een keten aangesloten, hotel te boeken voor grofweg 90 euro per nacht. Dat was in het (half-)kanton Obwalden.

Het bleek een goed hotel te zijn met een persoonlijke benadering. Het kamermeisje (afkomstig uit Sri Lanka) had problemen omdat iemand in haar familie daar ernstig ziek was. Het hele personeel leefde met haar mee. Tijdens het ontbijt was dit daardoor ook onderwerp van gesprek (in positieve zin, dus geen geroddel).
Tijdens het verblijf was het me al opgevallen dat ze aan de overkant van de straat woonachtig was.

Het is mooi dat je tijdens het ontbijt een medewerker van het hotel treft die duidelijk meeleeft en begaan is met het lot van die medewerkster uit Sri Lanka.

Die persoonlijke benadering vond ik daar erg fijn.

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » ma 17 okt 2022, 0:23

duikgek89 schreef: zo 16 okt 2022, 16:13

Waarbij zakelijk niet alleen bobo's zijn die in dure hotels zitten maar ook bv. monteurs/technici die machines installeren, onderhouden, gebruikers trainen,... Die krijgen geen budget voor een Hilton maar voor een Ibis of iets dergelijks.
*kuch* Je gaat niet door voor de wasmachine *kuch*

Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » ma 17 okt 2022, 0:41

Het mes snijdt zo wel aan twee kanten: doordeweeks goed verdienen aan zakenlui en technici, in de vakantieweekenden aan toeristen en reizigers die op de centjes letten.

duikgek89
2x2 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » ma 17 okt 2022, 6:15

Jeff schreef: ma 17 okt 2022, 0:23
duikgek89 schreef: zo 16 okt 2022, 16:13

*kuch* Je gaat niet door voor de wasmachine *kuch*

Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)
Uiteraard gaat het puur om de kosten. Maar ik ken genoeg voorbeelden van werkgevers waar een luxe dure keten vaak niet past.