Hotels onderweg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 16 okt 2022, 12:40

Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Dat is vrij gebruikelijk in steden met meer zakenreizigers dan toeristen. Luxemburg-stad is in het weekend ook goedkoper dan doordeweeks.
marcel schreef: zo 16 okt 2022, 0:05
Coen Tunnel schreef: za 08 okt 2022, 17:13 Met Ibis kun je nog wel eens een goede deal hebben in Zwitserland. Ik heb in Chur en Zürich-Adliswil voor onder de 100 frank overnacht, en die in Baden was net iets duurder.
Ze tonen de prijzen als bij een benzinestation, momenteel is het een stuk duurder (in Adliswil):
Afbeelding
Dat zegt niet alles. Als ik nu in de app van Accor kijk ben ik CHF 114 kwijt als Accor-lid (kan iedereen zich gratis voor aanmelden). Niet-leden kunnen een kamer boeken voor CHF 119.

Je kunt met online boeken dus 20-25 frank goedkoper uit zijn dan als je zomaar aan komt lopen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Hotels onderweg

Bericht door duikgek89 » zo 16 okt 2022, 16:13

Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Als er meer zakelijke mensen komen dan toeristen is dat normaal.

Waarbij zakelijk niet alleen bobo's zijn die in dure hotels zitten maar ook bv. monteurs/technici die machines installeren, onderhouden, gebruikers trainen,... Die krijgen geen budget voor een Hilton maar voor een Ibis of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Hotels onderweg

Bericht door Willem » zo 16 okt 2022, 16:33

Die prijs van 130 a 140 euro voor een Ibis vind ik vrij extreem. Zo goed zijn die Ibis hotels nu ook weer niet.

Toen ik vorig jaar naar Zwitserland op vakantie ging lukte het om een, niet bij een keten aangesloten, hotel te boeken voor grofweg 90 euro per nacht. Dat was in het (half-)kanton Obwalden.

Het bleek een goed hotel te zijn met een persoonlijke benadering. Het kamermeisje (afkomstig uit Sri Lanka) had problemen omdat iemand in haar familie daar ernstig ziek was. Het hele personeel leefde met haar mee. Tijdens het ontbijt was dit daardoor ook onderwerp van gesprek (in positieve zin, dus geen geroddel).
Tijdens het verblijf was het me al opgevallen dat ze aan de overkant van de straat woonachtig was.

Het is mooi dat je tijdens het ontbijt een medewerker van het hotel treft die duidelijk meeleeft en begaan is met het lot van die medewerkster uit Sri Lanka.

Die persoonlijke benadering vond ik daar erg fijn.

Jeff
expressweg
Berichten: 3028
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: Hotels onderweg

Bericht door Jeff » ma 17 okt 2022, 0:23

duikgek89 schreef: zo 16 okt 2022, 16:13
Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Als er meer zakelijke mensen komen dan toeristen is dat normaal.

Waarbij zakelijk niet alleen bobo's zijn die in dure hotels zitten maar ook bv. monteurs/technici die machines installeren, onderhouden, gebruikers trainen,... Die krijgen geen budget voor een Hilton maar voor een Ibis of iets dergelijks.
*kuch* Je gaat niet door voor de wasmachine *kuch*

Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hotels onderweg

Bericht door Wesso » ma 17 okt 2022, 0:41

Het mes snijdt zo wel aan twee kanten: doordeweeks goed verdienen aan zakenlui en technici, in de vakantieweekenden aan toeristen en reizigers die op de centjes letten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Hotels onderweg

Bericht door duikgek89 » ma 17 okt 2022, 6:15

Jeff schreef: ma 17 okt 2022, 0:23
duikgek89 schreef: zo 16 okt 2022, 16:13
Wesso schreef: zo 16 okt 2022, 0:33 ^^ Waarom is een overnachting in het weekend goedkoper dan doordeweeks? Meestal is het andersom...
Als er meer zakelijke mensen komen dan toeristen is dat normaal.

Waarbij zakelijk niet alleen bobo's zijn die in dure hotels zitten maar ook bv. monteurs/technici die machines installeren, onderhouden, gebruikers trainen,... Die krijgen geen budget voor een Hilton maar voor een Ibis of iets dergelijks.
*kuch* Je gaat niet door voor de wasmachine *kuch*

Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)
Uiteraard gaat het puur om de kosten. Maar ik ken genoeg voorbeelden van werkgevers waar een luxe dure keten vaak niet past.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » vr 16 dec 2022, 22:27

Mede geïnspireerd op de adviezen hier (en ook ingegeven door een toenemende weerstand tegen booking.com) heb ik een account aangemaakt bij Accor vanwege een korte break in de kerstvakantie naar Noord-Frankrijk.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Hotels onderweg

Bericht door Willem » za 17 dec 2022, 0:31

^^ Ben benieuwd naar je ervaringen.

En de vraag of dat opweegt tegen zeg maar "zomaar" een hotel via booking of trivago boeken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » za 17 dec 2022, 22:22

^^ Nou, ik heb voor een trip naar de VS komend jaar toch ook maar eens voor wat hotels gekeken op hun eigen websites. Want Californië en Nevada zijn sowieso geen heel goedkope staten. In veel gevallen kan het toch wel wat schelen. Het is soms wat lastig vergelijken, omdat je op booking.com prijzen inclusief alle belastingen ziet en je dat op Amerikaanse websites niet ziet, die worden pas berekend als je een boeking gaat maken, maar al met al heb ik toch aardig kunnen besparen. Ik heb nog wel wat via booking.com geboekt als er geen prijsverschil was, maar ik heb ook mijn accounts bij Best Western en Choice Hotels gebruikt, en een kleiner hotel bij het hotel direct zelf geboekt. Ik heb booking.com wel gebruikt voor vergelijken en voor het kiezen van een hotel. Voor de negen nachten dat ik in de VS ben heb ik voor slechts twee nachten bij booking.com geboekt, voor die andere zeven nachten heb ik bij het hotel zelf geboekt (in alle gevallen een annuleerbaar tarief, net als wat ik op booking.com zou hebben geboekt) en daarmee heb ik in totaal meer dan $ 150 mee bespaard. Dus het was wel de moeite waard.

Ik ben normaal trouwe klant bij Accor, maar Accor heeft sowieso al niet zoveel hotels in de VS en zit (sinds ze Motel 6 van de hand hebben gedaan) in de VS vrijwel alleen maar in het hogere prijssegment en was mij te duur. De vier hotels in de regio LA lagen voor mij eigenlijk te ver van waar ik wil zijn, en met tweemaal Fairmont, eenmaal Sofitel en een Mama Shelter in Hollywood die mij veel te duur was, keek ik dus al gauw verder. De VS kan sowieso al erg duur zijn als het om hotels gaat, dus daar overnacht ik eerder in twee- en driesterrenhotels, zolang de beoordelingen op sites als booking.com en Google Maps maar goed zijn. Het is vaak toch een grote eenheidsworst, kamers zijn vaak wat traditioneler ingericht en lijken op elkaar, ongeacht de keten. En als je beoordelingen vergelijkt hebben alle ketens wel hotels met heel goede en met heel slechte beoordelingen, het hangt maar net van de locatie af. Ik ben dus niet per se merktrouw in de VS.

Voor twee opkomende korte trips naar Marokko en Egypte heb ik wel bij Accor geboekt, in beide gevallen heb ik een gunstig tarief gevonden dat alleen voor klanten beschikbaar was. Accor heeft (ik heb het tot nu toe alleen buiten Europa gezien) een enkele keer ook nog wel nog goedkopere tarieven die alleen in de app te zien zijn, en niet op de website.
waldo79 schreef: vr 16 dec 2022, 22:27 Mede geïnspireerd op de adviezen hier (en ook ingegeven door een toenemende weerstand tegen booking.com) heb ik een account aangemaakt bij Accor vanwege een korte break in de kerstvakantie naar Noord-Frankrijk.
Als er één land is waar je bij Accor veel keuze hebt, dan is het hun thuisland Frankrijk wel, waar ze honderden hotels hebben zitten. Louvre Hotels (o.a. Première Classe, Campanile, Kyriad, Golden Tulip) is ook een optie als het om grotere hotelketens in Frankrijk gaat.
duikgek89 schreef: ma 17 okt 2022, 6:15
Jeff schreef: ma 17 okt 2022, 0:23Het maakte de werkgever geen pepernoot uit waar ik zat, zolang de prijs niet te gek werd (max junior suite dus)
Uiteraard gaat het puur om de kosten. Maar ik ken genoeg voorbeelden van werkgevers waar een luxe dure keten vaak niet past.
Mijn werkgever heeft voor bepaalde bestemmingen maximum prijzen vastgesteld, en op sommige bestemmingen hebben we ook preferred hotels waar door de werkgever afspraken mee gemaakt zijn. Maar in principe is dat eerder een gewone hotelkamer in een viersterrenhotel en niet veel luxer. En dat vind ik, ook voor een zakenreis, ook prima. Net als dat de standaard bij het bedrijf is dat er in Economy wordt gevlogen; bij één airline hebben we speciale tarieven. Huurauto's hebben we standaard via Hertz. Ik kan via de tool van het bedrijf zelf vluchten, hotels en huurauto's boeken en ben vrij om dat binnen de regels naar eigen inzicht te doen; ik hoef dus niet per se de preferred hotels of vluchten te gebruiken. Voor hotels kies ik nogal eens iets dat goedkoper is dan een preferred hotel maar een betere prijs-kwaliteitverhouding heeft (of van Accor is, waar ik met mijn status in principe een upgrade krijg - maar dat doe ik niet als het duurder zou zijn dan het preferred hotel), of gunstiger gelegen is. Voor vliegtickets kies ik in principe de vlucht die mij het beste uitkomt, maar hou ik wel rekening met de kosten. Ik hoorde dit jaar een week van tevoren dat ik naar Dubai moest. Ik moest er maandag beginnen en ik kon zaterdagavond of zondagavond vliegen. Maar zondagavond was 300 euro goedkoper, dus die dag eerder vliegen voor het comfort vond ik wat te duur worden en kon ik niet echt verantwoorden. Ik probeer bij zakenreizen ook altijd op de kosten te letten. Ook als ik uit eten ga. Ik hoef echt niet per se naar een duur restaurant, en al helemaal niet als ik in mijn eentje ben, dan ga ik liever naar een leuk goed gemiddeld geprijsd restaurant waar ik niet te lang hoef te wachten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Hotels onderweg

Bericht door Palance » za 17 dec 2022, 22:59

Vorige maand heb ik een overnachting gehad in Groningen. Op zoek naar een hotel vind je diverse prijzen op de site.
Toen viel me op dat ik mijn mailadres mocht invullen ‘voor betere prijzen’. En direct vloog er 25 Euro af voor die ene nacht. En uiteindelijk kwam ik daarmee iets lager uit dan booking.com

Het loont dus inderdaad om diverse websites te bezoeken of je eventueel te registreren.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 dec 2022, 12:31

^^ Soms is het inderdaad een kwestie van je e-mailadres invullen en de registratie afrond bij de boeking, soms moet je eerst een account aanmaken. Maar dikwijls levert het gauw 5-10% korting op op flexibele tarieven, soms nog wel wat meer op niet-annuleerbare tarieven. Dat kan ook voor degene die slechts incidenteel in een hotel verblijft al de moeite waard zijn.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Hotels onderweg

Bericht door marcel » wo 21 dec 2022, 19:59

Bij mijn laatste reis naar Engeland heb ik op de website van een hotel gekeken maar via booking.com kreeg ik 10 % korting dus heb ik daar geboekt.
Ik moest wel na een paar dagen naar een andere kamer: een paar dagen hadden ze alleen nog tweepersoonskamers, de laatste dag juist alleen eenpersoons. Dit kon ik alleen zien op de site van het hotel, terwijl op booking.com de melding kwam dat er niets vrij was voor die periode. Ik kon dat omzeilen door twee aparte boekingen te doen.
Palance schreef: za 17 dec 2022, 22:59 Toen viel me op dat ik mijn mailadres mocht invullen ‘voor betere prijzen’.
Ik heb inderdaad ook weleens gezien dat het minder kost als je inlogt.
Mijn werkgever heeft voor bepaalde bestemmingen maximum prijzen vastgesteld, en op sommige bestemmingen hebben we ook preferred hotels waar door de werkgever afspraken mee gemaakt zijn.
Preferred hotels hebben wij ook.

Bij ons werkt het als volgt: voor hotels en vluchten is er een cap. Als je minder uitgeeft dan die cap, krijg je de helft van het verschil als tegoed (credits), waarmee je dan voor een latere reis het verschil kunt betalen als het meer dan de cap kost.

Voorbeeld:
Zurich - San Francisco kost economy 1000, business class 8000.
Cap is 4000.
Vlieg je een keer economy krijg je 1500 credits. De volgende keer kun je dan bijv. op de heenweg business vliegen voor 4000 en terug economy voor 500, in totaal 500 boven de cap en je houdt 1000 credits over.
Dit zijn trouwens vrij realistische prijzen - op die route is business ontzettend duur.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Hotels onderweg

Bericht door Palance » wo 21 dec 2022, 20:59

marcel schreef: wo 21 dec 2022, 19:59
Palance schreef: za 17 dec 2022, 22:59 Toen viel me op dat ik mijn mailadres mocht invullen ‘voor betere prijzen’.
Ik heb inderdaad ook weleens gezien dat het minder kost als je inlogt.
Dat deed ik niet eens. Ik voerde alleen een mailadres in (zonder een account aan te hoeven maken) en was genoeg.
Dat was trouwens bij Best Western.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » wo 21 dec 2022, 21:45

Ik heb tegen semi flexibele voorwaarden geboekt bij Ibis: dit betekende wel vooruitbetalen per creditcard met in dit geval uiterlijk 7 dagen voor aankomst kosteloos annuleren.

Dat is wel iets om rekening mee te houden, maar aan de andere kant is nu ook een ontbijt inbegrepen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » zo 25 dec 2022, 1:26

Omdat een tweede verjaardag geen doorgang kan vinden vanwege ziekte in de familie heb ik mijn vakantie met één dag kunnen verlengen. Omdat veel niet bij een keten aangesloten hotels geen eigen pagina hebben toch iets interessants kunnen vinden via Booking in Laon. Wordt het toch een leuk ommetje van 4 dagen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hotels onderweg

Bericht door Wesso » zo 25 dec 2022, 16:23

^^ Laon heeft een grote oude binnenstad met indrukwekkende vestingwerken. Veel plezier daar.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » zo 25 dec 2022, 17:43

Dat was mede reden om voor Laon te kiezen in plaats van Soissons of St. Quentin. Familiehotel is in de bovenstad gelegen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hotels onderweg

Bericht door Km357 » zo 25 dec 2022, 18:14

Het hoogteverschil tussen Laon Haut en Laon Bas is op zich best opmerkelijk voor dit tamelijk "platte" deel van Frankrijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 25 dec 2022, 20:17

Laon had, vooral ook vanwege dat hoogteverschil, tot 2016 zelfs een eigen kabeltram, een soort minimetrosysteem: https://nl.wikipedia.org/wiki/Poma_2000_van_Laon

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » wo 28 dec 2022, 7:27

Voor een kort verblijf kan ik Laon zeker aanraden. Wat een uitzicht! Hotel is prima voor een kort verblijf (Les Chevaliers). Jammer dat de WiFi iets gammel is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » wo 17 mei 2023, 22:14

Ik heb een voor mij nog onbekend Frans keten geprobeerd: Hotel Inn Design. Dit keten heeft enkele tientallen hotels in hoofdzakelijk de noordelijke helft van Frankrijk.

Deze in Amiens stond op Google en Booking met een relatief hoge waardering vergeleken met andere bekende ketens rond de stad, maar ik vind hem wel echt heel erg klein en gedateerd. Deze was 75 euro voor een nacht maar het is qua grootte ongeveer hetzelfde als Ibis Budget, met als verschil dat er dan een aparte (maar heel erg krappe) badkamer is. Ik had dit eerder in het segment tot 50 euro verwacht.

Qua design is het ook niet bepaald bijzonder, het is geen Ibis Styles ofzo. Het is net niet compleet basic, maar ook niet bijzonder.

Misschien is het alleen deze locatie die tegenvalt. Ik ken al die andere natuurlijk niet. Dit soort ketens hebben soms wel eens oudere bestaande hotels overgenomen die anders kunnen zijn dan hun core formule.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Hotels onderweg

Bericht door Willem » wo 17 mei 2023, 22:49

Qua hotels blijft het altijd een gok. Sommigen zijn beter, sommigen slechter dan verwacht.

Zelf vind ik dat Ibis, gezien hun prijs, te weinig leveren (niet de Etap, maar de "echte" Ibis) gezien het aantal sterren en het prijsniveau in vergelijking met andere ketens.

Hun kamers zijn in verhouding tot de prijs relatief duur.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » wo 17 mei 2023, 23:12

Ik heb in december in een Ibis Budget overnacht in Amiens. Zit op een wat verlaten locatie, maar was verder waar voor zijn geld.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 17 mei 2023, 23:49

Willem schreef: wo 17 mei 2023, 22:49 Qua hotels blijft het altijd een gok. Sommigen zijn beter, sommigen slechter dan verwacht.

Zelf vind ik dat Ibis, gezien hun prijs, te weinig leveren (niet de Etap, maar de "echte" Ibis) gezien het aantal sterren en het prijsniveau in vergelijking met andere ketens.

Hun kamers zijn in verhouding tot de prijs relatief duur.
Ik verblijf tegenwoordig vaak in een iets hoger segment, maar ik herken dit deels. Ibis heeft nog enkele oudere hotels die niet gemoderniseerd zijn en niet voldoen aan wat je van Ibis mag verwachten. Aan de andere kant zijn er ook genoeg Ibis-hotels die niet teleurstellen. Modernere Ibis-hotels zijn beter, maar doorgaans ook wat duurder en relatief eenvoudig uitgerust.

Vaak is Mercure of Novotel dan niet zoveel duurder meer en wel beduidend beter.
waldo79 schreef: wo 17 mei 2023, 23:12 Ik heb in december in een Ibis Budget overnacht in Amiens. Zit op een wat verlaten locatie, maar was verder waar voor zijn geld.
Die hotels zijn vaak erg gunstig geprijsd, en vrijwel allemaal modern. Waar voor je geld, als je een hotel echt alleen nodig hebt om de nacht door te brengen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » do 18 mei 2023, 20:35

Ik boek meestal maar één dag vooruit het volgende hotel. Als je telkens één overnachting doet is er vaak wel een kamer vrij.

Maar ik zit nu in een lang weekend in Normandië (een populaire bestemming) en ik zag dat nu toch wel veel hotels volgeboekt zijn, wat ik nog niet eerder heb gezien in de afgelopen plm. 40 hotelboekingen. Ik reis doorgaans buiten het hoogseizoen en dan is er altijd wel plek.

Ik zit nu in een B&B Hotel in Caen, dat via de Booking app niet beschikbaar was, maar via de website zelf nog wel.

Ik wilde voor de volgende dag een hotel in Falaise boeken maar er was er alleen nog maar eentje voor 10.000 euro per nacht vrij. Dat werd hem toch maar niet. :lol:

Ik hou niet van reizen met een vast schema, maar hotels op de bonnefooi is wat te riskant (met kamperen kan dat wel). Dus ik boek dan één dag vooruit. De reis is nu na 2 dagen al anders dan ik vooraf gedacht had. :p Maar dat vind ik juist leuk.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Hotels onderweg

Bericht door Km357 » do 18 mei 2023, 21:18

^^ Hemelvaartweekend in Normandië/Bretagne, de helft van Paris zit daar nu :) Dat had ik je toch kunnen vertellen op voorhand.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » do 18 mei 2023, 21:21

Ik wist dat ook wel, het is een populaire lang-weekendbestemming. Er waren gisteren en vanmiddag best wat files op de A13 tussen Parijs en Caen.

Ik wilde eigenlijk ons lange weekend van koningsdag, maar toen waren de weersverwachtingen te slecht. Nu prachtig weer. Alleen niet te kieskeurig moeten zijn qua hotels. :hap:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hotels onderweg

Bericht door waldo79 » vr 19 mei 2023, 7:59

En ik doe een bliksembezoek aan het Oberes Mittelrheintal. Ook erg populair, hier in Bacharach waren op één pension na alle accommodaties uitverkocht. Voordeel van dit pension is dat de stadsbebouwing het lawaai van de spoorlijn wegneemt. In plaats daarvan tjilpende vogels.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Hotels onderweg

Bericht door Chris » za 20 mei 2023, 18:34

Ik heb nu weer een ander Frans keten geprobeerd: Ace Hotel. Het heeft een stuk of 30 hotels verspreid in Frankrijk.

De indruk is bij dit hotel in Arras goed, veel ruimere kamers (circa 25 m³) en mooi aangekleed. Je ziet aan de receptie al af dat het een ster meer is dan B&B Hotels.

B&B Hotel is op zich wel okay als je echt alleen wil overnachten en alleen reist, maar de bedden bevallen mij niet. En de kamers zijn wel erg klein (amper groter dan Ibis Budget, wel met een grotere badkamer). Ik heb inmiddels B&B Hotels geprobeerd op diverse locaties in Frankrijk en ook in Duitsland, maar de bedden zijn overal hetzelfde: vrij hard met kleine kussens. De B&B Hotels op deze reis hadden exact dezelfde indeling en inrichting.

Dit Ace hotel was overigens dezelfde prijs als B&B, rond de 75 euro. Maar een ster meer en dat verschil zie je toch ook wel.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Hotels onderweg

Bericht door Coen Tunnel » za 20 mei 2023, 18:48

Met B&B Hotels heb ik wisselende ervaringen. In Italië een paar keer gebruikt (Bologna, Monza) en het was oké, in Duitsland (Saarbrücken) goed. Standaardisatie van inrichting zie je wel vaak bij budgetketens. Het helpt om de kosten laag te houden. Ibis doet het ook.

Ace heb ik eenmaal gebruikt, in Valence, dat hotel was op zich wel oké maar de wifi werkte niet. Dat was al wel enkele jaren geleden (2016 geloof ik); tegenwoordig zou dat minder een probleem zijn, maar toen was het knap irritant omdat ik mijn laptop nodig had en nog geen smartphone had. En personeel had er geen zin in om er ook maar iets aan te doen.

Die prijzen zijn tegenwoordig wel wat hoger; in de tijd dat ik nog regelmatig in Frankrijk overnachtte had je zulke hotels voor € 45-60 per nacht. En Première Classe of Ibis Budget in Frankrijk kon je rond 2015 vaak wel onder de € 40 vinden.

Plaats reactie