Dit was global de route:

A.s. donderdag (15 september) gaat dan de terugreis beginnen. De camper moet vrijdagmiddag teruggebracht worden in Solingen (ten noordoosten van Keulen), waar onze eigen auto ook geparkeerd staat.
Doel is om het dus in 2 dagen te rijden, zodat we vrijdag ook nog puf hebben om weer naar huis te rijden. Waarbij de eerste dag vooral zoveel mogelijk kilometers maken zal zijn en de tweede dag een uur of 3 zodat we even de tijd kunnen nemen om de camper even goed op te ruimen en schoon te maken zodat we rond 14-15 uur aankomen in Solingen.
Mijn idee was om de volgende route te nemen:
A14 - A1 - A22 - Grens AT - A13 - B182 - B174 - B171 - B189 - B179 Fernpaß - Grens DE - A7 - A3 - Overnachting op een camping in de buurt van Würzburg.
En dan de volgende dag via de A3 richting Solingen.
Nog een aantal opmerkingen:
- We hebben geen tolvignet voor Oostenrijk, dus dat wou ik ook eigenlijk niet aanschaffen voor het korte stukje A12 wat we zouden moeten nemen, is dit te doen of raden jullie toch aan om het Vignet aan te schaffen?
- Als een route via München handiger is, schaf ik sowieso een vignet aan, dat vind ik prima.
- Hoe zit het in Duitsland op de A7 qua baustelles? Ik zie op Google Maps ten noorden van Ulm behoorlijk wat baustelles namelijk, levert dit veel vertraging op?
- Ik kies overigens voor de route via Oostenrijk omdat we de heenweg al via Zwitserland gereden hebben en omdat het rijden van de route via de Brennerpas nog altijd een keer op het lijstje staat om te rijden.
Is dat een handige route of hebben jullie opmerkingen/betere ideeën? De overnachtingsplek staat overigens niet vast, dus dat mag ook aangepast worden.
Alvast bedankt.