Verdrijvingsvlak gebruiken?

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

janverkeer95
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 sep 2022, 16:05

Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door janverkeer95 » di 20 sep 2022, 16:09

Hallo allemaal,

Laatst reed ik op de galvanistraat in Ede en kwam bij een kruispunt. Ik wilde hier linksaf, deze strook ontstond net na een verdrijvingsvlak en de 2 stroken voor rechtdoor waren vrij (groen licht). Max snelheid is hier 50. De voorsorteerstrook voor linksaf was vol, en mijn voorganger stond al gedeeltelijk op het verdrijvingsvlak om het doorgaande verkeer niet te hinderen.

Wat is hier juist? Ik ben zelf ook op het vlak gaan staan omdat ik voor mij gevoel anders een onveilige situatie aan het creëeren was... maar is dit juist? Hoe moet je hier handelen?

Hier ben ik dus de blauwe streep:
https://prnt.sc/jP2jIdh7bY7z

Gr Jan

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door verfmeer95 » di 20 sep 2022, 16:27

Op een verdrijvingsvlak mag je niet stil staan, punt uit. Je moet op de linkerrijstrook blijven als het voorsoorteervak vol is. Als je daarmee rechtdoorgaand verkeer in de weg staat is het jammer voor hen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door duikgek89 » di 20 sep 2022, 17:56

^^ Dat is de regel, qua doorstroming en veiligheid is het beter om het verdrijvingsvlak wel als opstelruimte te gebruiken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » di 20 sep 2022, 18:13

Bovenstaande antwoorden zijn beide correct. :yesyesyes:

Dik verboden, maar ik ben je dankbaar als doorgaand verkeer. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1484
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Victor » di 20 sep 2022, 19:36

Dat is in wezen toch hetzelfde als wanneer je bij filevorming net voor de uitvoegstrook de vluchtstrook gebruikt. Kan ook de doorstroming bevorderen...

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door JB81 » wo 21 sep 2022, 7:16

^^
Bij knelpunt Zooipolder staat soms wel meer dan een kilometer vluchtstrook vol afslaand verkeer. Lijkt me ook niet de bedoeling, maar als rechtdoor gaand verkeer klaag ik niet.

janverkeer95
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: di 20 sep 2022, 16:05

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door janverkeer95 » wo 21 sep 2022, 11:52

Maar ben ik niet (strafbaar omdat ik) een onveilige situatie creëer? 2 stroken rechtdoor, die moeten mij dan rechts inhalen wat wederom weer niet mag of allemaal gaan wachten. En dan ineens zo'n auto stilstaand op de linkerstrook.. ik voel me er niet helemaal veilig bij moet ik zeggen niemand verwacht dat daar zomaar iemand stil staat.

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Egbert » wo 21 sep 2022, 12:10

Rechts inhalen mag altijd in een filesituatie (RVV 13.2) en als mensen aangeven af te slaan naar links (RVV 11.2).
Als je vanwege het verkeer stil staat en potentieel een gevaarlijke situatie creëert kan dat nooit strafbaar zijn. Een gevaarlijke situatie creëeren zonder noodzaak is dat wel.

Het is een beetje een eigen afweging. Voel je je prettiger, dan ga je op het verdrijvingsvlak staan. Maar je zult vast ooit iemand tegenkomen die op de letter van de wet staat, jou rechts voorbij rijdt en bij het begin van het voorsorteervak voor jou wil uitvoegen "want jij staat verkeerd".

JB81 schreef: wo 21 sep 2022, 7:16 ^^
Bij knelpunt Zooipolder staat soms wel meer dan een kilometer vluchtstrook vol afslaand verkeer. Lijkt me ook niet de bedoeling, maar als rechtdoor gaand verkeer klaag ik niet.
Wat was de reden om een vluchtstrook vrij te houden? Voor voorrangsvoertuigen. Die gaan tegenwoordig steeds vaker midden door een file heen, dan kun je zeggen dat de grote noodzaak om de vluchtstrook vrij te houden niet meer bestaat en dat het de doorstroming voor iedereen (ook voorrangsvoertuigen) bevordert door wel de vluchtstrook te gebruiken.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3563
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door verfmeer95 » wo 21 sep 2022, 12:12

Voertuigen die voorsorteren voor linksaf mogen rechts ingehaald worden. Ook als ze niet in een voorsorteervak staan. Dus dat is het probleem niet.
Ik snap niet waarom je denkt dat mensen daar geen stilstaande auto's verwachten. Bij verkeerslichten staan er bijna altijd auto's te wachten.

Persoonlijk zou ik mij onveiliger voelen op het verdrijvingsvlak, zeker als ik er als tweede auto op sta. Dat verdrijvingsvlak is smaller dan een rijstrook en wordt nog smaller hoe verder je van de verkeerslichten af komt. Je staat daar ver genoeg van de linkerrijstrook af dat doorgaand verkeer geen snelheid mindert, maar dicht genoeg bij de rijstrook dat je maar 1 verkeerde stuurbeweging nodig hebt voordat er iemand met 50 km/u in je kofferbak zit.
In die zin is het beter om op de linkerrijstrook stil te staan. Als je tijdig richting aangeeft en begint met afremmen dan zal de stroom auto's achter je ook hun snelheid verminderen. Doordat je de doorstroming belemmert en effectief een kleine file creëert haal je de snelheid uit het verkeer, waardoor een eventuele aanrijding met een veel lagere snelheid gebeurt.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Hajo » wo 21 sep 2022, 12:19

^^ Het is verstandig gewoon op dat verdrijvingsvlak te gaan staan. Mag officieel niet, maar is gezien de situatie gewoon beter. Rechtdoor gaand verkeer kan zijn weg vervolgen en er staat geen voertuig stil op de linkerrijstrook, wat rechtdoor gaand verkeer ook niet verwacht. Het is dus ook veiliger.

Dit is zo'n situatie waarin m.i. met een betere afstelling van de verkeerslichten, wat doorstroming betreft, veel winst te behalen valt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Jackbauer1350 » wo 21 sep 2022, 12:35

Ik weet niet hoe hoe druk dat opstelvak is maar verdrijvingsvlak gebruiken is alleen maar uitstel van de onvermijdelijke belemmering. Er is ruimte genoeg dat er wellicht nog een auto of zes kunnen aansluiten voordat er toch op de linkerstrook stilgestaan moet worden. Dat verdrijvingsvlak wordt ook smaller verder naar achteren waardoor er auto's half op de rijstrook en half op het vlak stil komen te staan. Dat is gevaarlijker dan een rijstrook volledig te blokkeren want achteropkomend verkeer gaat dan proberen met een voertuig ernaast op de rechterstrook er tussendoor te persen met schampen of net de hoek uit het stilstaande voertuig te rijden als risico.

Op de snelweg is dat risico van half op de ene en half op de andere strook staan al minimaal aangezien vluchtstrook over het algemeen lang genoeg is. En op de snelweg waar de maximumsnelheid veel hoger ligt is gebruik van de vluchtstrook een stuk veiliger dan dat er alleen op de rechterstrook enkele auto's die stilstaan. Die vallen veel minder op wanneer de overige rijstroken nog normaal doorstromen.


Als het hierboven genoemde voorbeeld met verdrijvingsvlak structureel is kan de wegbeheerder beter die opstelstrook oplengen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Willem » wo 21 sep 2022, 12:47

Zeker als het verdrijvingsvlak geen effect op de veiligheid heeft.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2022, 12:51

Egbert schreef: wo 21 sep 2022, 12:10Wat was de reden om een vluchtstrook vrij te houden? Voor voorrangsvoertuigen. Die gaan tegenwoordig steeds vaker midden door een file heen, dan kun je zeggen dat de grote noodzaak om de vluchtstrook vrij te houden niet meer bestaat en dat het de doorstroming voor iedereen (ook voorrangsvoertuigen) bevordert door wel de vluchtstrook te gebruiken.
Ja? Is dat de enige functie van zo'n strook? Je voertuig zal pech hebben, staat de vluchtstrook vol... :roll:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Egbert » wo 21 sep 2022, 14:10

Attietattie schreef: wo 21 sep 2022, 12:51
Egbert schreef: wo 21 sep 2022, 12:10Wat was de reden om een vluchtstrook vrij te houden? Voor voorrangsvoertuigen. Die gaan tegenwoordig steeds vaker midden door een file heen, dan kun je zeggen dat de grote noodzaak om de vluchtstrook vrij te houden niet meer bestaat en dat het de doorstroming voor iedereen (ook voorrangsvoertuigen) bevordert door wel de vluchtstrook te gebruiken.
Ja? Is dat de enige functie van zo'n strook? Je voertuig zal pech hebben, staat de vluchtstrook vol... :roll:
Als de rechterstrook vol staat met mensen die verderop af willen slaan kun je ook niet naar de vluchtstrook toe, dus ik zie het probleem niet zo.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Robonus » wo 21 sep 2022, 15:08

Sommigen van jullie zullen deze ook wel kennen. De afrit van de N246 nabij de Forbo Krommenie.
Daar stroopt het verkeer vaak op, en eigenlijk staat die file áltijd op het afstrepingsvlak, zodat linksafslaand verkeer er netjes langs kan gaan.
Ik heb daar jaren dagelijks gereden, en ik denk dat er geen agent is die je daarvoor op het matje gaat roepen.

Ook niet meegemaakt wat Egbert schrijft, dat er iemand links voorbij gaat en bij het begin van het rechtsafvak z'n plekje "opeist"

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Robbert297 » wo 21 sep 2022, 16:38

Op afrit Heerenveen langs de A32 hebben ze onderstaand bord staan: https://www.google.com/maps/@52.954039, ... 384!8i8192.
Слава Україні

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2022, 16:54

^^ Hahahahahahaha!

:facepalm:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Robbert297 » wo 21 sep 2022, 17:47

^^ Heb jij een idee hoe dat juridisch zit?
Слава Україні

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2022, 18:09

^^ Ik kan niet bedenken op basis waarvan ik legaal een vluchtstrook zou mogen berijden, anders dan tijdens de openstelling van een spitsstrook.

Ik vermoed dat ik wel een beetje weet waarom je die vraag stelt en ik zal je voor zijn: ik heb er ook moeite mee dat wij bestuurders over een vluchtstrook sturen bij wegwerkzaamheden. Juridisch klopt dat mijns inziens niet.

Natuurlijk, een rechter zal je matsen, want je handelt naar eer en geweten als je de vluchtstrook gebruikt. Maar buiten de :C23: is er geen verkeersteken dat boven de verkeersregel gaat.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door duikgek89 » wo 21 sep 2022, 19:29

Jackbauer1350 schreef: wo 21 sep 2022, 12:35 Ik weet niet hoe hoe druk dat opstelvak is maar verdrijvingsvlak gebruiken is alleen maar uitstel van de onvermijdelijke belemmering.
Dat hangt er een beetje vanaf, vaak inderdaad wel,maar het is geen wet van meden en perzen. Het is afhankelijk van de duur van de groenfase, hoe erg de bestuurders met hun extreem trage reacties de doorstroming traineren, het lokale verkeersaanbod (grootte en duur van de piek)...

Daarnaast, als het (al dan niet tijdelijk of periodisch) vrijhouden van de doorgaande strook betekend dat een andere richting beter door kan stromen, dan is dat voor het totale plaatje beter.
Dat verdrijvingsvlak wordt ook smaller verder naar achteren waardoor er auto's half op de rijstrook en half op het vlak stil komen te staan. Dat is gevaarlijker dan een rijstrook volledig te blokkeren want achteropkomend verkeer gaat dan proberen met een voertuig ernaast op de rechterstrook er tussendoor te persen met schampen of net de hoek uit het stilstaande voertuig te rijden als risico.
Dat is een wassen neus. Op plekken waar mensen moeten wachten om voor te sorteren waar geen verdrijvingsvlak ligt; zie ik steeds hetzelfde gedrag: De mensen die voor willen sorteren staan zoveel mogelijk aan de kant van hun rijstrook, waardoor de doorgaande rijstrook voor hun neus vrij is; maar waar anderen dan vanaf de andere doorgaande rijstrook als eerste proberen dat gat te benutten en dan liefst zo dat het de voorligger niet lukt. Dan rijden ze net zo goed krap langs anderen op.

Als het hierboven genoemde voorbeeld met verdrijvingsvlak structureel is kan de wegbeheerder beter die opstelstrook oplengen.
In dat geval liever een extra vak maken zodat de capaciteit van de groenfase omhoog gaat. Of liefst een ongelijkvloerse kruising aanleggen. Maar ruimte is vaak een beperking.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door harry » wo 21 sep 2022, 19:42

Attietattie schreef: wo 21 sep 2022, 18:09 Ik kan niet bedenken op basis waarvan ik legaal een vluchtstrook zou mogen berijden, anders dan tijdens de openstelling van een spitsstrook.
Op aanwijzing van een verkeersagent. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door mavas » wo 21 sep 2022, 20:08

Robonus schreef: wo 21 sep 2022, 15:08 Sommigen van jullie zullen deze ook wel kennen. De afrit van de N246 nabij de Forbo Krommenie.

Ook niet meegemaakt wat Egbert schrijft, dat er iemand links voorbij gaat en bij het begin van het rechtsafvak z'n plekje "opeist"
Bekende plek.
Wat wel irritant is daar, dat als er geen file staat en ik niet over het verdrijvingsvlak rij, er vaak iemand achter mij dat wel doet en je soms bijna afsnijdt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Egbert
expressweg
Berichten: 2738
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Egbert » wo 21 sep 2022, 20:10

Attietattie schreef: wo 21 sep 2022, 18:09 ^^ Ik kan niet bedenken op basis waarvan ik legaal een vluchtstrook zou mogen berijden, anders dan tijdens de openstelling van een spitsstrook.
Het is een verkeersbord, het ziet er legaal uit en wie ben ik om de legaliteit van een verkeersbord te betwijfelen?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Kaaiman » wo 21 sep 2022, 20:32

Zo'n bord is natuurlijk wel een brevet van onvermogen van de wegbeheerder. Hier had gewoon de afrit opgedeeld moeten worden in een linksafstrook en een rechrsafstrook. De afrit lijkt me er lang genoeg voor. Gaat dit misschien nog veranderen in het project A32 Heerenveen?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Palance » wo 21 sep 2022, 20:37

Robbert297 schreef: wo 21 sep 2022, 16:38 Op afrit Heerenveen langs de A32 hebben ze onderstaand bord staan: https://www.google.com/maps/@52.954039, ... 384!8i8192.
Dat kun je lezen als: Bij file op de vluchtstrook mag je hem gebruiken :lol:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » wo 21 sep 2022, 20:57

Egbert schreef: wo 21 sep 2022, 20:10 Het is een verkeersbord, het ziet er legaal uit en wie ben ik om de legaliteit van een verkeersbord te betwijfelen?
Het is een verkeersbord dat alleen maar waarschuwt voor gevaar. Het gevaar wordt op het onderbord weergegeven. Dus het klopt niet, want men waarschuwt voor iets wat helemaal niet plaats kan vinden.

En een :J37: mag niet gebruikt worden als er een ander verkeersbord voor is. Als men wil dat een vluchtstrook gebruikt mag worden, plaatst men maar een C23.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Durashift » wo 21 sep 2022, 22:48

Jackbauer1350 schreef: wo 21 sep 2022, 12:35 (..)


Als het hierboven genoemde voorbeeld met verdrijvingsvlak structureel is kan de wegbeheerder beter die opstelstrook oplengen.
Daar is geen ruimte voor, dan kom je in de knoei met rijstrook 1.

Dit kruispunt is vorig jaar nog aangepakt met nieuw asfalt en wat finetuning, volgens mij.

Lokaal bekend spitsverkeer weet wel een beetje hoe de hazen lopen. Het 'probleem' is een beetje met het verkeer dat de A30 afkomt en snelheid wil maken en rechtdoor de Galvanistraat over willen racen zodat ze een paar auto's voorbij zijn na de bocht. Dat verkeer wordt dus opgehouden als er linksafslaand verkeer op hun rijstrook staat te wachten. Ik heb daar een paar jaar geleden ook vaak zat gestaan om de Frankeneng op te rijden.

De praktijk ik gewoon om het verdrijvingsvlak vol te zetten en als dat niet meer kan, dan stroopt vanzelf rijstrook 1 dicht. Maar, dan staat er wel één rij auto's achter elkaar.
Naar mijn idee is het gevaarlijker als er één auto stil staat op rijstrook 1 met een leeg verdrijvingsvlak ernaast. Ja, juridisch juist misschien, praktisch niet zo handig.

Wat betreft 'bij file op vluchtstrook rijden' doe ik en vele mede weggebruikers dat ook bij afrit 4 op de A30 in de ochtendspits. Het meeste verkeer moet rechtdoor het industrieterrein op of rechtsaf verder richting Barneveld. Verkeer dat linksaf moet kan er niet langs.. maar dat lukt wel als verkeer ruimte maakt op de vluchtstrook. Dat gaat prima en de meesten begrijpen dit ook. Soms heb je een verdwaalde ertussen die de code niet begrijpt en dan staat er dus extra verkeer in de bocht naar de snelweg toe.. ook niet heel veilig.

Kaasdrager
polderweggetje
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 14 apr 2021, 13:34

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Kaasdrager » do 22 sep 2022, 15:41

Attietattie schreef: wo 21 sep 2022, 18:09 Ik vermoed dat ik wel een beetje weet waarom je die vraag stelt en ik zal je voor zijn: ik heb er ook moeite mee dat wij bestuurders over een vluchtstrook sturen bij wegwerkzaamheden. Juridisch klopt dat mijns inziens niet.
Mits er gele markering ligt die tijdelijke rijstroken aangeeft dan is er toch geen probleem? De permanente witte markering is dan opgeheven dus is er juridisch helemaal geen sprake meer van een vluchtstrook.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Attietattie » do 22 sep 2022, 17:28

^^ Dat snap ik. Daar heb ik het dan ook niet over. Ik heb het over het gebruiken van de vluchtstrook, zoals ik al zei.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Skoda Fabia
polderweggetje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 05 feb 2014, 19:32

Re: Verdrijvingsvlak gebruiken?

Bericht door Skoda Fabia » ma 24 apr 2023, 13:18

Verdrijvingsvakken voor een opstelstrook kunnen beter worden afgeschaft. In Duitsland is dit al op heel veel plaatsen aangepast.

Plaats reactie