Taran 5 schreef: ↑zo 25 sep 2022, 17:54Intussen zijn de werkzaamheden begonnen.
Op 9 augustus 2021 al.
Taran 5 schreef: ↑zo 25 sep 2022, 17:54Wat me opvalt zijn de blauwgekleurde Vossloh klemmen.
Die zijn aangebracht tijdens de stremming van mei 2022. Mijn gedachte is dat ze die klemmen en rails misschien na de verlegging gaan hergebruiken.
Taran 5 schreef: ↑zo 25 sep 2022, 17:54Het rechtse perronspoor zal verdwijnen verder verandert er aan dit stuk niet veel.
Tijdens de stremming van mei is ook het station vernieuwd. De bestrating is (deels?) opnieuw gelegd en ook de keerwanden zijn deels vernieuwd. Het wachthok tussen spoor 2 en 3 is verwijderd en er is nieuw meubilair geplaatst (houten banken). De plaatsing van het meubilair en het gedeeltelijk vernieuwen van de keerwanden doet vermoeden dat de perrons aan de noordzijde ingekort gaan worden, en dat de trein op spoor 1 meer richting het zuiden zal gaan stoppen, waardoor de looplijnen vanaf de parkeerplaats korter worden.
De laatste weken heb ik trouwens nauwelijks nog bouwactiviteit waargenomen op het stuk ten noorden van het station. Het lijkt erop dat men nog wel op kleine schaal bezig is ter hoogte van de A28.
Taran 5 schreef: ↑zo 25 sep 2022, 18:05Misschien volgende keer een plaatje vanaf het viaduct van de N374.
Zeker doen! Zorg wel dat je een goede zoom hebt, maar vanaf daar is de verlegging heel mooi te zien. En een foto richting Beilen is ook de moeite waard: het langste stuk kaarsrecht spoor in Nederland. Met als bonus een heel aantal ooievaarsnesten.
Het is trouwens ook de bedoeling dat er nog een fietspad komt parallel ten zuiden van het spoor, over de A28. Maar dat project zal wel in de koelkast zijn beland, aangezien daar helemaal geen (voorbereidende) werkzaamheden voor getroffen lijken te zijn. Op zijn minst had ik toch verwacht dat het fietspadtracé alvast als handig bouwweggetje voor het ProRail-werkverkeer aangelegd zou zijn.