Wesso schreef: ↑wo 19 okt 2022, 11:21
Oké, dus er is geen goed reglement en de situatie is niet handig vormgegeven. Daar kunnen we het over eens zijn.
Ik wil toch een nuance aanbrengen: de regelgeving is duidelijk. Alleen men geeft er een onterechte draai aan, nog gesteund door experts ook. Dát heeft als gevolg dat de regelgeving misschien moet worden aangepast. Men kan er blijkbaar niet mee omgaan.
Wesso schreef: ↑wo 19 okt 2022, 11:21Stel dat deze borden er zouden staan, los van of het passend is:

Is het dan nog steeds 'rechtdoor op dezelfde weg gaat voor' waarbij de Westerstraat volgen als rechtdoor geldt?
Mijn antwoord is tweeledig: rechtdoor op dezelfde weg gaat hier dan nog steeds niet op, want er ligt een uitritconstructie. Dus iedereen die daar inrijdt, of uitrijdt, moet alle verkeer voor laten gaan.
Als tweede: borden gaan boven regels, dus dan zou het rechtsafslaande verkeer op een voorrangsweg zitten. Als ik zo eens naar de definitie van verschillende borden kijk, zou het bij een

met onderbord wel om een afbuigende weg gaan, maar bij een

niet. Een

met onderbord geeft slechts aan wat het verloop van de voorrang is, niet van de weg. Vet duidelijk allemaal...