OK. Dus als ik niet van rijstrook verander, hoef ik geen richting aan te geven. Mag ik zelfs geen richting aangeven, als er 2 rijstroken zijn
Ik zal eraan denken, de volgende keer dat ik hier op de rechter strook rij op weg naar huis. Dat zal overigens 8 november zijn, na werk auto ophalen bij de Toyota garage en vervolgens bijna heel de noordelijke rondweg af.
Over het spoor 2 keer linksaf om de A27 te bereiken, maar de weg is zo ingericht dat dat zonder rijstrookwissel gaat.
Rein schreef: wo 26 okt 2022, 13:01 Dus op dit soort plekken doe je als je eenmaal in het juiste vak zit ook je richtingaanwijzer uit? Dan ben je toch echt één van de weinigen denk ik.
Daar zou ik hem denk ik ook uitzetten zodra ik op de juiste strook zit.
Het is daar dan toch voor iedereen duidelijk hoe je gaat rijden?
Hier geef knipper ik ook alleen even kort wanneer ik van strook verwissel, en dat doet bijna iedereen hier zo. (Als ik op dat moment links rij, geef ik ook altijd een kort knippertje naar links zodra ik bij de blokmarkering kom, ten teken dat ik daar niet terug naar rechts ga)
Hier zie ik eigenlijk ook nooit mensen naar links knipperen als ze al links rijden.
Na een portaalbord of voorselecteringsbord hoeft dat ook niet meer als je al je in definitieve rijstrook zit. Valt onder de "vrije keuze van rijstrook".
Rein schreef: wo 26 okt 2022, 13:01 Dus op dit soort plekken doe je als je eenmaal in het juiste vak zit ook je richtingaanwijzer uit? Dan ben je toch echt één van de weinigen denk ik.
Daar zou ik hem denk ik ook uitzetten zodra ik op de juiste strook zit.
Het is daar dan toch voor iedereen duidelijk hoe je gaat rijden?
Voor de mensen die naast je staan is het wel duidelijk hoe je gaat rijden.
Als ik echter bijv uit de tegenovergestelde richting kom en ik voor langs moet kruisen, vind ik het toch wel veel duidelijker en prettiger als auto's met hun knipperlichten laten zien dat voor mij linksaf gaan slaan. Of de strook waarop ze staan alleen voor linksaf is, of ook voor rechtdoor, is vanuit andere richtingen natuurlijk vaak niet te zien.