Bij deze:
Deel 28: juni 2008

Langevelderslag en Strand zijn geen dorpen, dus hadden op een wit vlak moeten staan.
Dergelijke fouten zitten niemand in de weg, dus in 2023 hangen deze borden er nog steeds.

De U-routes werden langs de A58 in Zeeland uitgerold.
Let ook op het verschil tussen Middelburg (A58 zonder haakjes) en Vlissingen (snelwegsymbool).

Rijswijk (destijds was dit mijn dagelijkse fietsroute).
Hier ontbreekt een bordje over vergunninghouders of zo. Vandaar deze tegenstrijdige situatie.

Mijn plaatsnaambordfotoverzameling vorderde gestaag.
Hier lukte het om behalve het bord ook iets anders op de foto te krijgen.

Almere, stripheldenbuurt. Carl Barks is de maker van de beste stripverhalen met Donald Duck.
Hij overleed in 2000 op 99-jarige leeftijd.
Een paar maanden voor zijn overlijden heb ik hem nog bezocht, in zijn woning in Oregon.
In de Stripheldenbuurt heb je bijvoorbeeld ook een Willie Wortelstraat en een Katrien Duckstraat.

De gemeente Hellendoorn heeft (al sinds de jaren 1920) dergelijke bordjes aan de gemeentegrenzen staan.
Ik zou die grenzen nog een paar keer afzoeken, want op deze bordjes staan soms gehuchtnamen die nergens anders te vinden zijn.

Een antiek kombord. Daar ben ik er later nog een paar van tegengekomen in het land.
Hetzij bij particulieren aan de muur, hetzij in of bij een museum.

De (nu voormalige) gemeente Winsum heeft ooit bij alle gehuchten dergelijke bordjes geplaatst, op aanwijzing van een lokale historische vereniging.
Jaren later heeft men nog eens een update gedaan, met bordjes in een iets andere layout.
Het zou leuk zijn als ze in de hele gemeente Het Hogeland (waar Winsum nu onder valt) zouden verschijnen.

Hekelingen was een komnaam, is toen een wijk van Spijkenisse geworden, maar na allerlei protesten van dorpsbewoners die niet door een grote stad opgeslokt willen worden heeft men weer komborden geplaatst.
Akkers-Visserskreek is een wijk die in tegenstelling tot andere Spijkenisser wijken, niet via Spijkenisse maar via "Hekelings" grondgebied te bereiken is.
Aangezien er geen kombord van Spijkenisse (meer) is, ligt de wijk nu binnen de bebouwde kom van Hekelingen.
Althans volgens de borden.

Ritjes naar Limburg waren altijd leuk. Onder andere wegens de tweetalige komborden.

Wijk-bord, onderdeel van Zuurdijk, in het Gronings.

Seraing (Luik). Belgische en "Franse" wegwijzers.

Van borgworm krijg je jeuk.

Deze brug in de agglomeratie Luik heeft mij voor raadsels gezet.
Op de gedetailleerde wegenkaarten liepen wegen op rare plekken.
Later kreeg ik door dat dit een nieuwe brug is die op een andere plek is geplaatst dan de oude.
De Waalse wegenkaarten waren hier niet op aangepast.

Herk-de-Stad. Kennelijk moet er voor hetzelfde wegnummer een groot km-bord én en klein, iets exacter, km-bord staan.
En dan begint hier ook nog de N716a.

Een beetje overgedetailleerd bord.

Nieuwpoort. Op de oude plek ik alleen het wegnummer nog blijven hangen.

Oostende. De wegwijzers zijn gestapeld, net als de woningen.