https://www.facebook.com/Leeghwaterbrug ... 87/?type=3:
Volgens de planning van de aannemer wordt de brug uiterlijk eind maart opengesteld voor het verkeer. Vanaf week 5 vinden de voorbereidingen voor de asfalteringswerkzaamheden plaats. De verdere planning hiervan hangt o.a. af van de weersomstandigheden.
[N242] Alkmaar - Heerhugowaard - Middenmeer
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [N242] Alkmaar - Heerhugowaard - Middenmeer
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Hoofdmoderator
Het eind komt in zicht, eindelijk...
Ik ben benieuwd of de hoofdrijbaan waar de fasering op heeft gestaan ook nog opnieuw gedaan moet worden. Die lijkt toch ook al aardig versleten door het 4-0 systeem.
Ik ben benieuwd of de hoofdrijbaan waar de fasering op heeft gestaan ook nog opnieuw gedaan moet worden. Die lijkt toch ook al aardig versleten door het 4-0 systeem.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- 2x5 autosnelweg

De media vermoed vandaag dat er weer uitstel komt... https://www.nhnieuws.nl/nieuws/262238/o ... in-ontzegd
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- expressweg
Hopelijk wordt het conflict snel opgelost, maar gezien de geschiedenis van het project verwacht ik dat er weer een paar maanden vertraging kunnen verwachten. Op zich hoeft er niet veel meer te gebeuren, aanbrengen railings, vangrails, voegovergangen en de verharding. Een werkje van hooguit 2 weken.
-
- autoweg
Ik ken weinig mensen die geloven dat die flutbrug in maart 2020 opgeleverd wordt. Dit verbaast me dus niets.
-
- Hoofdmoderator
Toevallig had ik het er vrijdag nog over met een collega. We grapten toen al dat oplevering in maart wel eens uitgesteld kon worden. En dan nu dit bericht...
-
- expressweg

-
- Hoofdmoderator
Dat klopt. Ze waren ook al even bezig om een deel van de oude rijbaan eruit te slopen. Vanmiddag zag ik dat men aan de westzijde van de brug met een graafmachine bezig was, dus er gebeurt nog wel iets, maar ik heb nog niet de indruk dat men alles op alles aan het zetten is. Bijvoorbeeld om de aardenbanen aan te laten sluiten op het nieuwe kunstwerk of de rijbaan te asfalteren/af te werken.
-
- expressweg

Dit geeft al aan hoe incompetent de aannemercombinatie bezig is. SPIE is namelijk met aantal andere aannemers ook bij een andere brug bezig. Hier is de klep pas 3 weker later geplaatst, dan bij deze brug en inmiddels is deze brug al voor het verkeer opengesteld!!!!!!
Moet je na gaan hoe snel het werk kan gaan, als men er maar vaart er achter zet.
Eind januari gaf men aan dat een deel van de verharding vernieuwd moest worden. Doorgaans moet een aannemer in staat zijn om de verharding op zo'n kort stukje in 1 -2 weken te vervangen. Het werk aan de brug zelf stelt ook niets meer voor. Alleen railings en vangrails plaatsen, asfalt aanbrengen en voegovergangen inbouwen. Een klusje dat je in 1 - 2 weken kunt doen.
Echter men vindt het belangrijker om met elkaar te vechten i.p.v. het project tot een goed einde te brengen. Uiteindelijk kost dit voor alle partijen meer geld en verdienen alleen advocaten en juristen een hoop aan dit soort gedoe en zijn wij (als belastingbetalers en automobilisten) weer de klos!!
-
- 2x5 autosnelweg
***LAATSTE NIEUWS***!!!
De N242 gaat al vanaf donderdag in fases dicht. Ook op vrijdag 6 maart gaat de N242 overdag al dicht!!!
De N242 gaat al vanaf donderdag in fases dicht. Ook op vrijdag 6 maart gaat de N242 overdag al dicht!!!
Laatste reeks werkzaamheden aan Leeghwaterbrug (N242) Alkmaar
(04 maart 2020)
Tot eind maart is er een aantal afsluitingen om de laatste werkzaamheden aan de Leeghwaterbrug (N242) in Alkmaar af te ronden.
De weg wordt opnieuw geasfalteerd, verkeersborden en vangrails geplaatst en de wegmarkering wordt aangebracht. Eind maart wordt de Leeghwaterbrug in beide richtingen opengesteld voor het verkeer, mits de weersomstandigheden blijven meewerken.
Afsluitingen wegverkeer Heerhugowaard richting A9.
Voor wegverkeer van Heerhugowaard richting de A9 is de Leeghwaterbrug in de avond en nacht van donderdag 5 maart 20.00 uur tot vrijdag 6 maart 6.00 uur afgesloten. In het weekend van vrijdag 6 tot en met maandag 9 maart is de Leeghwaterbrug afgesloten van 6 maart 10.00 uur tot 9 maart 6.00 uur. Van maandagavond 9 maart tot en met vrijdagochtend 13 maart is de brug iedere avond/nacht afgesloten van 20.00 uur tot 6.00 uur. In de ochtendspits van vrijdag 6 maart is de brug geopend tussen 6.00 en 10.00 uur voor het spitsverkeer.
Afsluitingen wegverkeer A9 richting Heerhugowaard
Voor wegverkeer van de A9 richting Heerhugowaard is de brug afgesloten van vrijdag 6 maart 21.00 uur tot en met zaterdag 7 maart 20.00 uur. Eind maart vindt er in beide richtingen nog een aantal afsluitingen plaats. Daarover volgt nog een bericht zodra de data en tijden bekend zijn.
Omleidingsroutes
Voor de afsluitingen geldt voor het wegverkeer een omleiding over de Westring van Alkmaar (N9). Bedrijventerrein Boekelermeer is te bereiken via het Kooimeerplein.
Bereikbaarheid AZ-stadion tijdens wedstrijd
Omdat het van belang is dat voetbalsupporters de AZ-wedstrijd kunnen bezoeken op zaterdagavond 7 maart treft de aannemer speciale maatregelen.
Om het verkeer goed en veilig te laten doorstromen is het mogelijk om komende vanuit Heerhugowaard het AFAS stadion te bereiken over de Leeghwaterbrug tussen 16.00 uur en 19.00 uur.
Na de wedstrijd kan het verkeer vanuit het stadion via de Leeghwaterbrug richting Heerhugowaard rijden. Weggebruikers dienen door de beperkte toegang richting het stadion rekening te houden met extra verkeersdrukte.
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... 42_Alkmaar
-
- autoweg
Fijn dat in ieder geval een voetbalwedstrijd belangrijker is dan snel doorwerken...
Ik trek hieruit de voorzichtige conclusie dat er na dit weekend dus nog steeds geen (provisorische) openstelling gaat plaatsvinden en dat "gereed maart 2020" op de borden dus ook echt betekent: "in het beste geval op dinsdag 31 maart 2020 voor 23:59"?

Ik trek hieruit de voorzichtige conclusie dat er na dit weekend dus nog steeds geen (provisorische) openstelling gaat plaatsvinden en dat "gereed maart 2020" op de borden dus ook echt betekent: "in het beste geval op dinsdag 31 maart 2020 voor 23:59"?
-
- 2x5 autosnelweg
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... hwaterbrug
De laatste werkzaamheden staan nog steeds gepland aan het eind van de maand. Die gaan door onder voorbehoud van het Coronavirus.
De laatste werkzaamheden staan nog steeds gepland aan het eind van de maand. Die gaan door onder voorbehoud van het Coronavirus.
-
- Moderator
Maandagochtend zou het dan echt allemaal voorbij moeten zijn bij de Leeghwaterbrug.
NH Nieuws: Einde ellende rond Leeghwaterbrug in zicht
NH Nieuws: Einde ellende rond Leeghwaterbrug in zicht
-
- 2x5 autosnelweg
Ik geloof het pas als het verkeer er overheen rijdt
Zal mij benieuwen of ze het redden.

Zal mij benieuwen of ze het redden.
-
- autoweg
In ieder geval is het de komende weken nog lekker rustig op de weg, dus zullen de kinderziektes ook niet te veel oponthoud veroorzaken.
-
- expressweg
Ik hoop voor jullie dat het botlekbrug scenario uitblijft.
150+ ondertussen
150+ ondertussen
-
- 2x5 autosnelweg
De brug is afgelopen maandag in de ochtend om 03.00 uur open gegaan!!!!

Foto: Provincie Noord-Holland
Foto: Provincie Noord-Holland
-
- autoweg
Zoals verwacht weinig spectaculair, want de facto de zelfde brug weer teruggebouwd.
En binnenkort zal de weg wel weer dicht kunnen om de asfaltschade te gaan herstellen. Staan nu waarschuwingsborden voor slecht wegdek (leek met name de plekken van de tijdelijke markering en waar de barriers gestaan hebben). Waarom dat niet gelijk is meegepakt? Hopelijk wordt dat in de komende weken nog opgepakt zolang de Coronamaatregelen verlengd worden en er minder verkeersaanbod is.
En binnenkort zal de weg wel weer dicht kunnen om de asfaltschade te gaan herstellen. Staan nu waarschuwingsborden voor slecht wegdek (leek met name de plekken van de tijdelijke markering en waar de barriers gestaan hebben). Waarom dat niet gelijk is meegepakt? Hopelijk wordt dat in de komende weken nog opgepakt zolang de Coronamaatregelen verlengd worden en er minder verkeersaanbod is.
-
- Hoofdmoderator
Inderdaad weinig spectaculairs, het is hetzelfde als 'vroeger'. Maar toch: het is wel een verademing om hier weer eens gewoon door te kunnen (en mogen) rijden
Link

Link
-
- autoweg
Vooral de 3 beschikbare stroken richting Heerhugowaard is weer even wennen. In positieve zin dan 

-
- verkeersader
Scheen gisteren weer goed mis te zijn. Als bij deze temperaturen het stalen brugdeel al te veel uitzet hou ik m'n hart vast voor komende zomers
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/266850/g ... hwaterbrug

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/266850/g ... hwaterbrug
ALKMAAR - Er stond gistermiddag een urenlange file op de A9 richting de Leeghwaterbrug in Alkmaar. Een brugdeel wilde niet goed sluiten vanwege de hitte en dat zorgde voor chaos.
-
- autoweg
In ieder geval ligt er weer een brug die volgens de provincie jaren mee kan. Na de storing van 7 mei, was er nog een op 9 mei, en gisteren was het ook weer raak, dus minimaal voor de derde keer in de 3 maanden dat het kreng weer open is: https://www.nhnieuws.nl/nieuws/269051/t ... -verholpen
-
- Hoofdmoderator
Ik had nét mazzel. Toen ik vanuit Heerhugowaard aan kwam rijden was er net een beginnende file. "Brug weer open geweest", denk je dan. Totdat je 20 minuten later nog geen 100 meter verder bent. Ik kon nog net de afrit bij Ranzijn pakken om via de N244-N246 te rijden, anders had ik ook een paar uur mogen wachten 

-
- autoweg
Ik werd er toevallig op geattendeerd door een kennis. Toen stond ik er nog steeds niet bij stil dat ik die middag ook nog die kant op moest.
Wat ook wel jammer is dat nu na de afronding van de werkzaamheden de brugopeningen tijdens de spits ook weer terug zijn
Wat ook wel jammer is dat nu na de afronding van de werkzaamheden de brugopeningen tijdens de spits ook weer terug zijn

-
- autoweg
En as we speak is het weer raak: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... f-uitgeest
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
En zo ziet het er uit een half uur na het optreden:

-
- stadsweg
De N242 wordt voorzien van matrixborden!
Een van de weinige provinciale wegen die hier van voorzien worden. Ik neem aan dat het om snelweg-grade borden gaat hier aangezien de weg er druk genoeg voor is. Maar ik kan niet zo veel informatie vinden.
https://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/6 ... V5_evLCqw4
Een van de weinige provinciale wegen die hier van voorzien worden. Ik neem aan dat het om snelweg-grade borden gaat hier aangezien de weg er druk genoeg voor is. Maar ik kan niet zo veel informatie vinden.
https://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/6 ... V5_evLCqw4
-
- autoweg
Als er iets aan die vermaledijde spooronderdoorgang en het te smalle stuk tussen westtangent en Zuidtangent gedaan zou worden, zouden die matrixen nergens voor nodig zijn.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb het nu ook gelezen. Het staat op de Facebook van de regionale provinciepagina. Verder weinig concreet.
Ik hoop wel dat het een zelfde systeem wordt als RWS gebruikt, en niet een of ander flutsysteem.
Daar komen ze dus niet. Alleen tussen de A9 en de N508.mvalkenburg schreef: ↑vr 25 sep 2020, 22:24 Als er iets aan die vermaledijde spooronderdoorgang en het te smalle stuk tussen westtangent en Zuidtangent gedaan zou worden, zouden die matrixen nergens voor nodig zijn.
Ik hoop wel dat het een zelfde systeem wordt als RWS gebruikt, en niet een of ander flutsysteem.