Ik ga morgen een weekendje naar Baden-Baden. Nu las ik net dat het ook druk wordt met vakantie verkeer richting de wintersport.
Vertrek is vanaf regio Leiden. om een uurtje of 06:00. De route is denk ik gewoon A3, A5 (of A67)
- Hoeveel drukte kan ik hier verwachten? Ik denk dat de A3 wel druk zal zijn.
- Is er nog wat te zeggen voor de route via Luxemburg en Frankrijk? Heel eerlijk gezegt heb ik deze route (richting Zwitserland dan weliswaar) maar al vaak gereden. Waardoor ik eigenlijk wel via Duitsland wil. Maar misschien heeft iemand goede argumenten.
- Verder nog een alternatieve route? A61 kan ook, maar moet zeggen dat ik dit niet de meeste prettige weg vind, veel treintje rijden op de linkerbaan. Ik heb toch altijd een voorkeur voor de A3 ondanks dat deze erg druk kan zijn.
Ik hoor het graag!!
Morgen (18 feb) naar Baden -Baden
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
-
- Moderator
Re: Morgen (18 feb) naar Baden -Baden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -2022-2023
De schoolvakantie begint dit weekend alleen in zuid Nederland.
Het is wel aannemelijk dat het druk zal worden in Duitsland morgen, maar volgende week zaterdag zal nog drukker zijn omdat er dan twee regio's tegelijk vakantie krijgen.
Als Zuid-Nederland vakantie krijgt, zullen zij wellicht eerder via de A61 rijden, of de A3 pas later op gaan.
Richting Baden-Baden is wel een minder drukke route dan richting Würzburg of Stuttgart. De meeste Nederlanders gaan naar Oostenrijk en slechts weinig naar Zwitserland. Bovendien zijn de sneeuwcondities in Zwitserland bar slecht door de droogte.
Als je de A61 wil mijden zou je kunnen denken om via Trier te rijden. Die route wordt door nagenoeg niemand gebruikt op weg naar skivakanties.
De schoolvakantie begint dit weekend alleen in zuid Nederland.
Het is wel aannemelijk dat het druk zal worden in Duitsland morgen, maar volgende week zaterdag zal nog drukker zijn omdat er dan twee regio's tegelijk vakantie krijgen.
Als Zuid-Nederland vakantie krijgt, zullen zij wellicht eerder via de A61 rijden, of de A3 pas later op gaan.
Richting Baden-Baden is wel een minder drukke route dan richting Würzburg of Stuttgart. De meeste Nederlanders gaan naar Oostenrijk en slechts weinig naar Zwitserland. Bovendien zijn de sneeuwcondities in Zwitserland bar slecht door de droogte.
Als je de A61 wil mijden zou je kunnen denken om via Trier te rijden. Die route wordt door nagenoeg niemand gebruikt op weg naar skivakanties.
-
- expressweg
Grappig / Bijzonder genoeg geeft ("Shell Leiden, A4" -> Baden-Baden) mij een route via de Maas- & Waalweg (N322).
Dus N11, A12, A2, A15, N323,N322, A73, A74 -> BAB61 (und so weiter)
Dus N11, A12, A2, A15, N323,N322, A73, A74 -> BAB61 (und so weiter)
-
- verkeersader

Touren is rough so you got to be tough
-
- 2x4 autosnelweg
Die route via de Maas-Waalweg wordt vrijwel standaard getoond.
Het is qua kilometers iets korter.
Een route via knooppunt Valburg rijdt vrijwel altijd prettiger en is slechts 7 km. langer.
Het is qua kilometers iets korter.
Een route via knooppunt Valburg rijdt vrijwel altijd prettiger en is slechts 7 km. langer.
-
- expressweg
Al een paar keer via de Maas-Waalweg gereden, heel vervelend vind ik het niet (ook omdat het "niet-freeflow" gedeelte ongeveer maar 6,5 km lang is, daar ben je zo overheen)
-
- 2x5 autosnelweg