[I] Toeristenwegen in Italië

Moderator: Moderatoren

Chris
Moderator

Re: [I] Toeristenwegen in Italië

Bericht door Chris »

Ik heb nu ook een video gemaakt van dat stuk SS38, vanaf Bormio tot de Stelvio / Umbrail. Het is een schitterende rit.

Ik vraag mij af of hier minder toeristen komen dan aan de oostkant van de Stelvio (met zijn beroemde haarspeldbochten). Toen ik er passeerde was er nauwelijks verkeer en geen wielrenners.

Als je de afdaling naar Bormio maakt kan je ook niet snel via een andere route weer terug naar Südtirol, of je moet ook via de Gavia, Tonale en Mendelpass of Gampenpass terugrijden, maar dat is een serieus lange rit. Via de Umbrail is het een veel kortere rondrit.

Link
Chris
Moderator

Re: [I] Toeristenwegen in Italië

Bericht door Chris »

De SP76 over de bergpas Sella Nevea in de Julische Alpen. Dit is een verbinding tussen de Predilpas (SS54) en de vallei van de A23 bij Chiusaforte.

Een secundaire weg, met wel een verrassend spectaculair uitzicht.

1. Hier ben ik toch maar even gestopt en gelezen wat er staat. Het bleek dat ik vroeg genoeg was om geen afsluiting te hebben.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 01 by European Roads, on Flickr

2. Kruising met de SS54. Dit is enkele kilometers bergafwaarts van de Predil / grens met Slovenië.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 02 by European Roads, on Flickr

3. Landennamen op de wegwijzers.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 03 by European Roads, on Flickr

4. SP 76 Strade provinciale della Val Raccolana.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 05 by European Roads, on Flickr

5. Gemeente Tarvisio.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 06 by European Roads, on Flickr

6. Dit is het hoogste punt, een desolaat skiresort Nevea Sella. Er stond geen bord van de pashoogte.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 09 by European Roads, on Flickr

7. Aan de westkant gaat het steil omlaag daar waren ook de werkzaamheden.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 12 by European Roads, on Flickr

8. Ik kwam geen enkel verkeer tegen, dus ik durfde het wel aan om even op de weg te stoppen.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 13 by European Roads, on Flickr

9. Spectaculaire doorkijk. Wel nevelig vanwege de smog van de Canadese bosbranden die toen over de Alpen trokken.
Afbeelding
SP76 Sella Nevea 14 by European Roads, on Flickr