Een vraag over het parkeren in een 'zone evenement', in dit geval een concertzaal.
Op de parkeermeter staat vermeld dat u zich in een zone bevindt alwaar u een parkeerticket moet nemen wanneer op dat moment een evenement in de desbetreffende zaal aan de gang is. Om te verifiëren dat er een evenement bezig is, is er een QR-code aangebracht op de parkeermeter zodat u de evenementenkalender kan raadplegen.
Moet er niet steeds TER PLAATSE duidelijk aangebracht te zijn of u al dan niet dient te betalen, zonder dat u verplicht wordt om het zelf op te zoeken EN dat u ook nog eens een smartphone bij de hand moet hebben?
Is dit een correcte manier qua reglementering?
Parkeermeter
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Parkeermeter
Interessant. Ik vermoed dat er nog geen jurisprudentie is. De kans is groot dat een boete met succes kan worden aangevochten. Heeft wel iets van de aanduidingen betalen op koopavond of koopzondag, waar dan een buitenstaander maar via de gemeentewebsite kon uitvogelen wanneer die waren. Daar is volgens mij nooit sluitende jurisprudentie op gekomen. Een beetje van: was je inwoner van de gemeente dan kon je het weten. Bezocht je een evenement ( en zeg je dat eerlijk) dan wist je het dus....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...