Middelburg - Erfurt 18 mei
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Middelburg - Erfurt 18 mei
Donderdag 18 mei (hemelvaartsdag) vertrekken wij 's-ochtends met de auto van Middelburg naar Erfurt. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen. Google Maps stuurt je over Antwerpen en geeft dan E34 - A67 - BAB40 - BAB44 - (B-wegen) - BAB4, óf E313 - E314 - A76 - BAB4 - BAB45 - BAB5 - BAB 480 - BAB4.
Discussieren is de kunst van het weglaten.
-
- 4x3 autosnelweg
Re: Middelburg - Erfurt 18 mei
Het verschil tussen die twee is miniem. Je kunt altijd gaan voor geen over de een en terug over de ander, als dat in te passen valt. Ik denk dat de route over A45-A5 wat relaxter rijdt (alleen die rare afsteek bij Giessen), maar misschien staat je hoofd zo wat later in je rit wel aan een stukje binnendoor achter Kassel? Het zal een dag zijn zonder vrachtwagens, dat scheelt met name op de A44 wel. Geloof dat er geen werkzaamheden zijn die enorm ontregelen.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- stadsweg
Kassel-Eisenach binnendoor is niet zo vervelend inderdaad. Let er wel op dat er tussen Kassel en Hessisch Lichtenau wat flitsers staan.
Verder als je die route op de terugweg gebruikt: de brug tussen A7 en A49 op de A44 ten zuiden van Kassel heeft maar 1 rijstrook beschikbaar, wat bijna altijd wat file betekent. Neem dan de A49 tussen A7 en A44 die als een stadautosnelweg door Kassel gaat. En houdt de actuele situatie in de gaten op google maps, bijvoorbeeld ook een week van te voren zodat je ziet waar de reguliere knelpunten op die dag v/d week zitten. Er kunnen nog baustelles bijkomen...
Met de route over Giessen heb ik geen ervaring.
Verder als je die route op de terugweg gebruikt: de brug tussen A7 en A49 op de A44 ten zuiden van Kassel heeft maar 1 rijstrook beschikbaar, wat bijna altijd wat file betekent. Neem dan de A49 tussen A7 en A44 die als een stadautosnelweg door Kassel gaat. En houdt de actuele situatie in de gaten op google maps, bijvoorbeeld ook een week van te voren zodat je ziet waar de reguliere knelpunten op die dag v/d week zitten. Er kunnen nog baustelles bijkomen...
Met de route over Giessen heb ik geen ervaring.