Vandaag tijdens het werken een bizarre situatie. Op de Vliegenkampstraat in Venlo moest ik uitwijken voor een Volkswagen Golf die vol op me af kwam rijden omdat hij om een fietser heen reed. Aan mijn kant reed niemand voor me en waren geen obstakels. De Golf had dus moeten wachten tot ik hem voorbij was gereden. Om deze kamikaze-actie moest ik uitwijken en klapte ik met de spiegel van mijn Mercedes Sprinter vol tegen de spiegel van een geparkeerde Sprinter. Gevolg: Allebei schade aan de spiegel. Het lijkt mij duidelijk wie in deze situatie verantwoordelijk is voor de schade maar met een missend kenteken kun je helaas niet veel. Ook verzekeringstechnisch is het bij mijn werkgever allemaal goed geregeld dus daar ligt het niet aan. (de bus heeft wel een camera dus wellicht van de schade nog te verhalen) maar mijn vraag is anders: Heeft de Sprinter niet ook een klein beetje schuld? Zoals te zien in de spoiler steekt zijn busje namelijk uit over het fietspad en staan de rechterwielen van het voertuig op de streep van het parkeervak. Als hij zijn spiegel had ingeklapt, was er geen schade dat durf ik met zekerheid te zeggen...
- SPOILER: TOON