Vanuit Kiel naar Hamburg en verder (eind juni)
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Vanuit Kiel naar Hamburg en verder (eind juni)
Eind juni rijd ik eind van de middag / begin van de avond vanuit Kiel zuidwaarts. Normaal gesproken zou dat via de A215 en A7 zijn, wat mij bij de Elbtunnel zou brengen. Wat zijn jullie ervaring qua filebelasting aldaar? Welke uren kun je er beter wegblijven? Is via de B404, A21 en A1 nog een alternatief, of brengt je dat slechts van de regen in de drup? Bij voorbaat dank!
-
- verkeersader
Re: Vanuit Kiel naar Hamburg en verder (eind juni)
Hoi,
Beide routes zijn prima; de route via de A21 is uiteraard wat langer, want je rijdt om.
Het hangt er helemaal van af wat voor weer het is en wat voor dag het is. Begin van de avond is sowieso beter dan eind van de middag. In principe rijd ik zelf altijd via A215/A7 naar Hamburg, omdat het stuk langs Hamburg gevoelsmatig minder lang duurt. Voor de Elbtunnel kan het enigszins opstropen, maar aan het begin van de avond zou het mee moeten vallen en normaal gesproken is dat het punt vanaf waar je weer kunt doorrijden. Echter... Nogmaals... Het hangt compleet af van het weer en welke dag in de week het is.
Beide routes zijn prima; de route via de A21 is uiteraard wat langer, want je rijdt om.
Het hangt er helemaal van af wat voor weer het is en wat voor dag het is. Begin van de avond is sowieso beter dan eind van de middag. In principe rijd ik zelf altijd via A215/A7 naar Hamburg, omdat het stuk langs Hamburg gevoelsmatig minder lang duurt. Voor de Elbtunnel kan het enigszins opstropen, maar aan het begin van de avond zou het mee moeten vallen en normaal gesproken is dat het punt vanaf waar je weer kunt doorrijden. Echter... Nogmaals... Het hangt compleet af van het weer en welke dag in de week het is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Voorzitter
Ik heb die route in 2021 een keer genomen, maar die is wel enorm substandaard. Ook het deel dat A21 heet. Krap, bochtig en zonder vluchtstroken. Ik reed er in het donker, dat hielp ook niet. Als je eind van de middag of begin van de avond vertrekt, eind juni, dan zou het nog gewoon licht moeten zijn. Maar Hamburg aan de oostkant passeren is geen garantie op een filevrije doortocht, aan de zuidoostkant wordt aan de A1 gewerkt.
Ik sluit me bij T-hijs aan. Persoonlijk zou ik het laten afhangen van de actuele situatie op Google Maps. In principe de A215-A7, de A21-A1 enkel als alternatief.
-
- Moderator
Ik zou ook voor de A7 gaan, wel even checken of er geen weekendafsluiting is, die zijn er op de A7 erg vaak dit voorjaar.
-
- 2x3 autosnelweg
Ik verblijf van 22 tot en met 26 mei in Hamburg (Hotel The Fontenay) en van 26 tot en met 28 mei in Fredericia (Denemarken; Hotel Comwell Kellers Park). Op zondag 28 mei wil ik die ochtend rond 09.30 - 10.00 uur in één keer naar huis (Zeist) rijden.
Ik denk aan een route heen via de A37 naar de Duitse A1 en dus Hamburg. Terug: geen idee. Tips?
Ik denk aan een route heen via de A37 naar de Duitse A1 en dus Hamburg. Terug: geen idee. Tips?

Donateur Vereniging Wegenforum