Route Utrecht - Kopenhagen half augustus

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Noisecontrollers
zandpaadje

Route Utrecht - Kopenhagen half augustus

Bericht door Noisecontrollers » ma 22 mei 2023, 22:53

Hallo allemaal,

Ik ga half augustus naar Kopenhagen vanuit Utrecht met de auto.
Ik twijfel nog tussen de Puttgarden-Rodby ferry of de Grote Beltbrug.
Volgens Google Maps is via de brug zo'n 150 km extra, maar scheelt wel aanzienlijk in de kosten (36 euro vs. 103 euro, alle vroegboekprijzen voor de boot zijn al uitverkocht lijkt het).
Ik rijd overigens een elektrische auto en laden wordt betaald door mijn werk, dus dat is niet echt een meewegende factor.
Mis ik iets of is via de brug echt de betere keuze als ik het niet erg vindt zo'n anderhalf uur langer onderweg te zijn?

Coen Tunnel
Voorzitter

Re: Route Utrecht - Kopenhagen half augustus

Bericht door Coen Tunnel » ma 22 mei 2023, 22:58

^^ Het verschil is in de praktijk minder dan anderhalf uur. Weliswaar is het tegen de anderhalf uur extra rijden, daar staat tegenover dat je geen wachttijd hebt voor de veerboot, en ook niet de overtocht zelf. Onder de streep ben je misschien een half uur langer onderweg. Wel kun je de boot natuurlijk makkelijk met een pauze combineren.

Ik heb zelf vaak de brug genomen, vorig jaar voor het eerst de boot. Maar dat was in mei, dan praat je wel over andere tarieven waardoor dat wat interessanter is. Als je daadwerkelijk 103 euro moet betalen is dat nogal wat.

T-hijs
verkeersader

Re: Route Utrecht - Kopenhagen half augustus

Bericht door T-hijs » ma 22 mei 2023, 23:06

Ik heb zelf een uitgesproken voorkeur voor de boot, maar dat is ingegeven door nostalgische redenen. Als kind (en later ook) ben ik vaak op Møn op vakantie geweest, en de route van de boot naar København schampt Møn. Daarnaast is het een mooi rustpunt.

Alvast veel plezier in die mooie stad!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.