Ik check zeker in oude stadscentra (maar ook vreemde streden met brede boulevards) best nog wel eens mijn aankomst/vertrek met Streetview. Heeft niets met ZTLs te maken, is eerder een stukje voorbereiding dat me helpt niet iets beter aan te komen of weg te rijden. Maar goed, dat is vast ook mijn deformatie. Het punt dat je maakt is in die zin natuurlijk terecht.Ds79m schreef: ↑wo 06 sep 2023, 9:21 Ik vind het niet bepaald normaal als je je route minutieus moet checken op Streetview om te voorkomen dat je slachtoffer wordt van het plaatselijke verdienmodel om ter plekke onbekenden keihard aan te pakken voor onbenullige overtredingen. En dat zullen dan misschien steeds zogenaamd ‘domme toeristen’ zijn, maar een andere constante factor in het verhaal is dat dit soort klachten toch vooral uit Italië komen. Ook de ontwikkelde landen in Europa hebben weleens vage regels, maar dat is toch eigenlijk zonder uitzondering op een veel beperktere schaal.
Neemt niet weg dat ik in meer dan genoeg Italiaanse steden heb gereden en op dat ene dingetje in Padova na nooit enig probleem heb gehad. En dus ook nooit een boete. Is dit nou echt een verdienmodel of zijn de verhalen over ZTLs de moderne manier waarop bladen als De Kampioen al sinds jaar en dag hun kolommen vullen met verhalen hoe vreselijk het is op buitenlandse wegen?