Grens B-FR tot B-NL (Lille-Gent-Antwerpen-Breda)

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Stefanuzz
verkeersader

Grens B-FR tot B-NL (Lille-Gent-Antwerpen-Breda)

Bericht door Stefanuzz »

Hier de foto's van de grens met Frankrijk tot de Nederlandse grens (vervolg op Brive-Limoges-Parijs-)

Vlak over de grens met België (wat opvalt is het kwaliteit van het wegdek, gigantisch slecht)
Afbeelding

Verwelkoming in Walonië
Afbeelding

Afbeelding

Een buitje in de verte...
Afbeelding

Begin Vlaanderen
Afbeelding

Dat buitje in de verte komt nu eventjes over ons heen.. nah beetje gemiezer *kuch* :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Zie die witte limo 8-))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iedereen die wel eens over de route Antwerpen - Breda rijdt weet deze zich wel te herinneren, de windmolens bij het plaatsje Meer (is tevens eerste afslag)

Afbeelding

Afbeelding

En we zijn weer in Nederland (@ achtergrond: de bouw van de HSL)
Afbeelding

Afbeelding
📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
Rien
verkeersader

Bericht door Rien »

Mooie foto's; jammer van die bui.

Foto 2: blijkbaar is de E429 doorgetrokken van Tournai-Nord naar de grens?? Dat maakt de gehele A8 ook E429. Werk voor jou, Erwin. :D (Overigens, let niet op dat portaal op de derde foto: dat is hopeloos verouderd, en blijkbaar was er geen geld om een nieuw afslagbord te hangen voor de E403-A17, laat staan om er schildjes op te popnagelen waarop 'E403' en 'Gand' leesbaar en groot genoeg vermeld stonden. :neenee: )
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Die parking bij het binnenrijden van België staat haaks op de hoofdrijbaan. Tamelijk gevaarlijk als je het mij vraagt :!:
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Hoe hard mag je standaard op de Ring Antwerpen? Is dat 100 en staat 90 bij drukte op de matrixborden?

(Trouwens, geweldig dat men in Belgie standaard ook een rode rand om de Vmax aangeeft, dat mogen ze in Nederland ook wel 'ns gaan doen)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Vinny schreef:(Trouwens, geweldig dat men in Belgie standaard ook een rode rand om de Vmax aangeeft, dat mogen ze in Nederland ook wel 'ns gaan doen)
Voor Nederland geldt: wet van de remmende voorsprong. Plus dat het destijds ook als adviessnelheden bedoeld was. Aanpassen kost heel veel geld, dus dat zal langs wegen der geleidelijkheid gaan. Overigens kunnen veel signaalgevers best een rode rand tonen - het probleem zit primair bij de verkeerscentralesoftware.
poller1
stadsweg

Bericht door poller1 »

Een veel beter wegdek vind je als je gewoon via de E17 België binnenrijdt!

Is ook korter qua km, alleen tijdens de spitsuren misschien beetje drukker.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ja, dan kom je ook meteen in Vlaanderen binnen eh, ;)

Maar het wegdek van de E17 tussen Kortrijk en Gent is ook niet het beste. Maakt erg veel lawaai als je er met een gangetje van nog geen 100 overheen rijdt... :?
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Huh, de A 17 tussen Tournai en Kortrijk is de beste weg van Wallonie! Geweldig wegdek en erg rustig. Vooral de Fransen laten hun weg vanuit Lille (A 27) erg verwaarlozen. Ik heb zelfs bewegwijzering gezien die zo verweerd was dat je de bestemmingen erop niet meer kon lezen :shock:
Stefanuzz
verkeersader

Bericht door Stefanuzz »

Vinny schreef:Huh, de A 17 tussen Tournai en Kortrijk is de beste weg van Wallonie! Geweldig wegdek en erg rustig. Vooral de Fransen laten hun weg vanuit Lille (A 27) erg verwaarlozen. Ik heb zelfs bewegwijzering gezien die zo verweerd was dat je de bestemmingen erop niet meer kon lezen :shock:
Kan ook wezen dat het net het laaste stukje van Frankrijk was...
Weet ik niet 100% zeker, maar de het asfalt is in België sowieso erg slecht op sommige stukken.. vooral tussen Maastricht en Luik zover ik weet..
📸 Freelance Bouwfotograaf.nl / Beeldbank.SVFW.nl
💻 Vrije tijd projecten: HMpaal.nl - MXbord.nl - IMbot.nl
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Vinny schreef:Huh, de A 17 tussen Tournai en Kortrijk is de beste weg van Wallonie! Geweldig wegdek en erg rustig. Vooral de Fransen laten hun weg vanuit Lille (A 27) erg verwaarlozen. Ik heb zelfs bewegwijzering gezien die zo verweerd was dat je de bestemmingen erop niet meer kon lezen :shock:
Het was gewoon afgeschaafd beton. Maakte nogal veel lawaai, maar de kwaliteit van het wegdek was wel ok.

Afbeelding
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

vooral tussen Maastricht en Luik zover ik weet..
Ja daar heeft een zomer gefreesd asfalt gelegen. Dat rijdt dus ECHT niet. Maar als het goed is, is het grootste deel van deze weg vorig jaar ofzo van nieuw asfalt voorzien ;)
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Voor slecht asfalt moet je de Franse A2 bij Valenciennes maar eens rijden. Das echt slecht. En als je er niet genoeg van hebt rij je toch effe door over de E42 naar Charleroi, Namur en Liège? Das meestal wel 2x3 maar wel slecht. De E17 tussen Gent en Antwerpen is wel ok, al hadden de voegovergangen bij Gent over de Schelde wel wat netter gekund...
Rien
verkeersader

Bericht door Rien »

Is de E17 tussen Kortrijk en Gent onlangs niet geherasfalteerd in het kader van de aanleg van een derde rijstrook in beide richtingen?
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Mooie foto's! Is dat die grensovergang waar er betonnen blokken op de weg staan en het verkeer met een slinger wordt gedwongen langzamer te rijden? Want daar ben ik afgelopen zomer ook overheen gereden:

Afbeelding
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Rien schreef:Is de E17 tussen Kortrijk en Gent onlangs niet geherasfalteerd in het kader van de aanleg van een derde rijstrook in beide richtingen?
Inderdaad, daar ligt een gloednieuw wegdek, dat qua normen voldoet aan de strengste Europese eisen.

@Chrizz: die voegovergangen waar jij het over hebt, daarmee bedoel je waarschijnlijk het viaduct dat niet enkel de Schelde maar ook een stuk van de Gentse deelgemeente Gentbrugge (met de gelijknamige afrit) overspant. Dat is een tweetal jaar geleden heraangelegd, maar de aannemer heeft daar zware fouten gemaakt, met als gevolg dat die dubbele voegen (want dat veroorzaakt de herrie) voor geluidsoverlast zorgt voor de omwonenden, zo erg zelfs dat een gerechtsdeurwaarder die overlast officieel met een geluidsmeter is komen opmeten en er een rechtszaak aangespannen is tegen de aannemer.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

In Amerika zijn bijna alle viaducten zo. Wat een klaagvolkje zijn wij toch.
snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer »

Erg mooie foto's :toppie: Het komt me bekend voor het is wel jammer dat die bui er net was maar daar kan jij ook niks aan doen. ;)
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).
Rogier
2x2 autosnelweg

Bericht door Rogier »

Alfa schreef:In Amerika zijn bijna alle viaducten zo. Wat een klaagvolkje zijn wij toch.
Als de voegen niet waterdicht zijn, kan er water met dooizout onder de voeg terecht komen. Dat is niet zo gezond voor oude betonconstructie. Betonrot ligt dan zo op de loer en betonrot repareren is onder een voeg nauwelijks mogelijk.

MvG
Rogier de Groot
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Waterdicht zijn ze wel hoor.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
Charles
stadsweg

Bericht door Charles »

Vinny schreef:
vooral tussen Maastricht en Luik zover ik weet..
Ja daar heeft een zomer gefreesd asfalt gelegen. Dat rijdt dus ECHT niet. Maar als het goed is, is het grootste deel van deze weg vorig jaar ofzo van nieuw asfalt voorzien ;)
De A25 heeft juist prima wegdek, al zeker een jaartje of drie, denk ik. Alleen het kleine stukje in Vlaanderen is inderdaad nog wat stroef (gefreesd asfalt, ja).

Zie ik het trouwens goed op die tweede foto: zijn dat parkeerplaatsen langs de rijbaan?! :shock:
Groet, Charles
Alfa
2x4 autosnelweg

Bericht door Alfa »

Wat ik raar vind is dat bij het verwelkomingsbord van Wallonië Namen aangeduid staat. Namen is inderdaad de hoofdstad van Wallonië maar waarom duiden sommige landen hun hoofdstad al vanaf de grens aan? Dat is toch nergens voor nodig.
Rien
verkeersader

Bericht door Rien »

Absurd te meer omdat Namur verderop niet meer staat aangegeven - ik meen pas vanaf Charleroi op de E42.

En die pijl rechtdoor is ook dwaas, als je erover nadenkt. :roll: Het is namelijk niet voor de hand liggend dat je op zo'n plaats rechtsaf kan/moet. Tenzij je ze interpreteert als synoniem van 'suivre' of 'volg'.
xavierob
dorpsstraat

Bericht door xavierob »

Alfa schreef:Wat ik raar vind is dat bij het verwelkomingsbord van Wallonië Namen aangeduid staat. Namen is inderdaad de hoofdstad van Wallonië maar waarom duiden sommige landen hun hoofdstad al vanaf de grens aan? Dat is toch nergens voor nodig.
wat een gezeur voor een dom ding :shock: het komt toch zeer vaak voor dat een land(of in dit geval een regio) zijn hoofstad al vanaf de grens aanduidt. dat wordt gedaan in Nederland, in Duitsland, in Engeland en noem maar op. Ik vind het toch heel normaal dat te doen en je moet dat met een internationaal zicht zien.

@ Rien: ik denk dat het toch duidelijk is waar die pijl naar refereert.(als ik je reactie goed hebt begrepen, anders houd er geen rekening mee :p)
geweldig!2 x 15/20 en 11/20 voor mijn examens :d
R4
expressweg

Bericht door R4 »

Ik heb er eigenlijk nog nooit echt op gelet, maar staat Amsterdam al aangeduid op de A16 net na de grens?
Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel »

Geen idee. Het staat niet consequent bij elke grens aangeduid, en soms ook op plekken ver van de grens af, zoals hier bij Zwolle, vlak voor KP Hattemerbroek.
Rien
verkeersader

Bericht door Rien »

R4 schreef:Ik heb er eigenlijk nog nooit echt op gelet, maar staat Amsterdam al aangeduid op de A16 net na de grens?
Ik geloof het wel. Er werd hier eens een kleine opmerking gegeven over het bord 'Amsterdam volg Rotterdam' op de A16 aan de grensovergang, omdat het eigenlijk makkelijker (en sneller) via de A27 en Utrecht te bereiken is.
Frits heeft er vast wel een foto van. ;)
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Volgens staat er zowat bij elke grensovergang bij snelwegen een bord met ''Amsterdam volg route ..... via Axx Exxx''. Of heb ik het mis?
boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! »

ViaHaaren schreef:Volgens staat er zowat bij elke grensovergang bij snelwegen een bord met ''Amsterdam volg route ..... via Axx Exxx''. Of heb ik het mis?
Niet op de A1 want daar staat Amsterdam al regulier op de borden.
Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny »

Ja ik heb op de A 67 ook een bord Amsterdam volg A 67 / A 2 gezien... :shock: