Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » zo 06 aug 2023, 13:30
waldo79 schreef: ↑zo 06 aug 2023, 12:52
Eigenlijk hecht België helemaal geen belang aan E-nummers zodra het geen autosnelwegen zijn.
Op het E411 forum dat een tijdje het toonaangevende 'wegenforum' voor Wallonië was heb ik wel eens een ambtenaar zien posten die voor het gewest verantwoordelijk was voor de wegnummering. Daar kreeg ik toch erg de indruk van dat hij ongeveer de enige was die wist waar de nummering op gebaseerd was, welk systeem er achter stak en welke procedures doorlopen moesten worden. Tegenwoordig moddert men wat aan: de database die ik tien jaar geleden had van de Belgische overheid liet in Wallonië op meer plaatsen de E nummers over het OWN lopen, blijkbaar omdat men vergeten was om na aanleg van de snelweg de juiste documenten richting de betrokken dataleveranciers te sturen. Dan krijg je als kaartenmaker vanzelf verouderde gegevens binnen. Gelukkig kon ik gebruik maken van de bereidheid van Harry om vele kilometers over het Belgische wegennet af te leggen waardoor de wegnummering weer zoveel mogelijk in lijn werd met wat er buiten op de bewegwijzering te zien was

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.