Boek verkeer

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Westlander
stadsweg

Boek verkeer

Bericht door Westlander »

Mijn interesse in wegen en alles wat ermee te maken heeft is in der jaren niet minder op geworden.
Een interessant boek over de wegengeschiedenis in Nederland met mooie foto's heb ik in de loop der tijd nog niet kunnen vinden.
Dit wegenforum is daarom de plaats om te vragen welk boek interessant zou kunnen zijn en vooral zijn er nog actuele boeken?

Natuurlijk is er wegenwiki, maar iets om vast te houden heb ik nog niet.
Laatst gewijzigd door Westlander op zo 16 jul 2023, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.
Km357
2x2 autosnelweg

Re: Boek verkeer

Bericht door Km357 »

Beetje vage omschrijving, maar voor Frankrijk zijn er ondertussen boeken over verschillende grote historische nationales, zoals de N7, N10 en N20. Een boek over de Route Napoléon is in voorbereiding. APRR heeft ooit een boek gemaakt over de A6.

Die overlopen alle eigenlijk de geschiedenis van de weg tot ongeveer 2000 zullen we maar zeggen. Uiteraard met foto's van toen. Als je dat boeit geef ik gerust wat meer details.
Westlander
stadsweg

Bericht door Westlander »

Km357 schreef: zo 16 jul 2023, 15:13 Beetje vage omschrijving, maar voor Frankrijk zijn er ondertussen boeken over verschillende grote historische nationales, zoals de N7, N10 en N20. Een boek over de Route Napoléon is in voorbereiding. APRR heeft ooit een boek gemaakt over de A6.

Die overlopen alle eigenlijk de geschiedenis van de weg tot ongeveer 2000 zullen we maar zeggen. Uiteraard met foto's van toen. Als je dat boeit geef ik gerust wat meer details.
Dank voor je antwoord, maar het gaat mij meer om alleen de Nederlandse geschiedenis.
Als ik ook nog van andere landen ga verzamelen krijg ik ruzie met mijn vrouw ;).
Rij niet alsof de weg van u is; rij alsof de auto van u is. Sam Ewing.
mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas »

Als je de echte boeken zoekt, kijk dan eens naar het tweedelig boek Van Transport naar Mobiliteit.
Deel 1: https://www.transitiestudies.nl/product ... it-deel-i/
Deel 2: https://www.transitiestudies.nl/product ... t-deel-ii/

Via de website kennelijk te bestellen.
Ik zou die boeken rekenen tot de basisboeken die elke wegengeinteresseerde standaard in zijn boekenkast zou moeten hebben.
Ik heb ze zelf ook, en ze zijn rijk geïllustreerd met veel foto's, kaartjes, tabellen, etc.
Laatst gewijzigd door mavas op ma 17 jul 2023, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene »

Verenigingsleden kunnen door op onderstaande link te klikken een enorme collectie aan titels van boeken over en kaarten van wegen vinden:
viewtopic.php?t=20824

(Dit forum wordt gehost door een Vereniging, en daarmee betaald door de verenigingsleden. Niet elk forumlid heeft daarom toegang tot bovenstaande link. Uitsluitend verenigingsleden).