Zuid Limburg-Trencin

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

timaz
zandpaadje

Zuid Limburg-Trencin

Bericht door timaz » do 31 aug 2023, 12:34

Zou het komende zondag 3 september nog erg druk zijn op de wegen vanuit Zuid Limburg richting Trencin (Slowakije)?
Het lijkt me dat het echte hoogseizoen nu wel voorbij is, of vergis ik me hierin?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Re: Zuid Limburg-Trencin

Bericht door Seat Ibiza » do 31 aug 2023, 13:02

^^
Mijn ervaringen met op zondagen door Duitsland rijden zijn behoorlijk positief. Het scheelt echt dat er (vrijwel) geen vrachtverkeer is op zondagen.
Ik neem aan dat je via Tsjechië rijdt? Denk je aan de digitale vignetten? :idea:

Goede reis alvast!

timaz
zandpaadje

Bericht door timaz » do 31 aug 2023, 13:10

Seat Ibiza schreef: do 31 aug 2023, 13:02 ^^
Mijn ervaringen met op zondagen door Duitsland rijden zijn behoorlijk positief. Het scheelt echt dat er (vrijwel) geen vrachtverkeer is op zondagen.
Ik neem aan dat je via Tsjechië rijdt? Denk je aan de digitale vignetten? :idea:

Goede reis alvast!
Ja, via Tsjechië is de snelste route volgens de routeplanner.
Digitale vignetten zijn al geregeld :top:

doorn
verkeersader

Bericht door doorn » do 31 aug 2023, 16:20

Ik ben een aantal week terug op een zwarte zaterdag uit Slowakije teruggekomen, eigenlijk geen grote vertragingen gehad. Alleen via de A38 gereden vanwege een vollsperrung op de A2 ten oosten van Hannover. Oost-west door Duitsland is volgens mij nooit echt een probleem.

verfmeer95
expressweg

Bericht door verfmeer95 » do 31 aug 2023, 16:39

^^ Vanuit Zuid-Limburg is de A2 sowieso nogal om. Qua oost-west routes richting Praag heb je eigenlijk alleen keuze uit A44-A38, A3 en A61-A6. Welke van de drie het prettigst rijdt hangt vooral af van waar de meeste werkzaamheden zijn.
De A44-A38 route heeft flinke werkzaamheden rond Kassel (plus dat je natuurlijk door het Rührgebied en Praag heen moet).
De A3 is een grote bouwput tussen Würzburg en Nürnberg.
Van de A61-A6 route weet ik niet wat de status is.